guardianpegasus Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Den såkalte "DVD-Jon" har ikke gjort noe ulovlig. Derimot bedriver bedriftene hvis produkter han har 'cracket' monopolvirksomhet, hvilket ER ulovlig, men som myndighetene ikke etterfølger, fordi de ikke forstår seg på teknologi. Alt de hører er hva som hviskes i ørene dems av lobbyister. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Slik vil mobil-Jon lure Telenor Jeg vet ikke om det er Dagbladet eller Jon som bør ha skylden for dette skandaløse oppslaget. Nå har det seg sånn at meldinger over GPRS har foregått lenge. Kjenner blant annet til noen som brukte en Java-implementasjon av IRC. Så vidt jeg vet finnes det også MSN-klienter tilgjengelig for mobil på markedet. Men nå ser det ut til at Dagbladet uriktig informerer Norge om at dette har Jon funnet på. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Håper ikker "mobil-Jon" har lest gjennom det før det ble publisert. Slike program kom jo med GPRS... Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Hva med VHS-jens?? han var jo først... Tror nok at Betamax Bob hadde vridd seg i graven om han hadde lest dette.. :Edit Og la oss ikke glemme Vinyl-Vidar... Jaja, nå spekuleres det om det vil være Blu-ray-Konrad eller HD-DVD-Terje som kommer til å være nestemann i denne rekken... Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Slik vil mobil-Jon lure Telenor Jeg vet ikke om det er Dagbladet eller Jon som bør ha skylden for dette skandaløse oppslaget. Nå har det seg sånn at meldinger over GPRS har foregått lenge. Kjenner blant annet til noen som brukte en Java-implementasjon av IRC. Så vidt jeg vet finnes det også MSN-klienter tilgjengelig for mobil på markedet. Men nå ser det ut til at Dagbladet uriktig informerer Norge om at dette har Jon funnet på. Du har helt rett der. Utrolig at Dagbladet begynner med slik "glorifisering" av DVD-Jon og skal få ham til å være en slags forkjemper for de "svake". Det selger vel aviser, men det er utrolig at man er villig til å komme med misvisende informasjon for å selge litt. Men det er vel vanlig praksis blandt media, dessverre Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 For å svare på det føreste innlegget: Jeg mener at han verken er en helt, eller en kjeltring. Derimot synes jeg at det er bra at noen viser at det går an å ta knekken på store selskaper som styrer markedet med jernhånd. Han er en morsom mann, jeg har absolutt sansen for det han gjør. Kanskje noen burde gjøre noe lignende mot andre som styrer alt slik de vil. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Kanskje noen burde gjøre noe lignende mot andre som styrer alt slik de vil. Mange tusen personer gjør akkurat slik som han hver dag. Eneste forskjellen er at de ikke er så PR-kåte. Nå får dere skyte meg om han ikke selv har skyld i all denne PR, men, men. Rart at ingen andre blir omtalt i mediene. Lenke til kommentar
Odden Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 dvd-jon, hmmm hva skal jeg si. jeg kjenner bare til ham fra aviser osv. om han er en kjeltring? tja kommer helt ann på definisjonen om han er en helt? for å være en helt må en virkelig ha gjordt noe spesiellt. og da i typen verdensfred. jeg mener dvd-jon var på rett sted til rett tid og han greidde ikke å holde munnen sin lukket. om han dreit seg ut eller ikke får ettertiden vise, uansett så er han nå en talsperson for de stakkarsene som vil leike seg litt med koder og se hva som skjer. Han gjør mye bra, men han har ikke min sympati. Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Hail o' store DVD-jon. Han er en kjeltring men han har også gjort meg mye godt. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Rart at ingen andre blir omtalt i mediene. Jepp, særlig med tanke på at det ikke er han alene som lager disse sakene... selv om media fremstiller det slik. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Hadde jeg vært utenforstående ville jeg vært 100% sikker på at han bare sitter inne på rommet sitt helt alene og koder disse programmene 24/7... Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Vi har jo også Bredbånd-thor da. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Jon har da aldri tatt æren for noe han ikke har gjort. Mannen har uansett større baller enn de fleste. Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 En fornuftig løsning for dem som er lei av kopisperrer og drm. Samtidig har den en positiv effekt fordi den minsker diskrimineringen av alternative operativsystem. Når en først har anskaffet seg musikken burde en stå fritt til å omforme og lage sikkerhetskopier av den. Som prinsipp burde alle tjenester over internett være uavhengig av operativsystem. Drm er uansett noe svineri. Hvis Apple ønsker å beskytte seg får de heller skape sitt eget musikkformat og starte fra grunnen av. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 DVD-Jon fungerer som et forbilde for mange. Og jeg respekterer at han har baller nok til å stå imot de store selskapene. Dessuten tjener jo han også en god del på dette og da.. Pluss at han kanskje vil snu opp ned på mobil-markedet som vi kjenner det i dag. Lenke til kommentar
Fasces Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Helt. Utrolig fett at han vant den rettssaken. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 (endret) En fornuftig løsning for dem som er lei av kopisperrer og drm. Samtidig ... Vi har nok av tråder om kopisperrer etc. Det er fint om denne tråden holder seg til topic: "DVD-jon, helt eller kjeltring?" Geir Endret 19. april 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 (endret) Jon har da aldri tatt æren for noe han ikke har gjort. Det er vel mediene som har fremstilt det slik. (gitt ham æren) Endret 19. april 2005 av TLZ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå