jarma Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Hei, jeg har problemer med at det er blitt avsetninger av tastaturet i skjermen på min nye laptop. Det er ganske skjemmende og vises tydelig hele tiden når jeg arbeider på pc`n. Noen som har tips til å få fjernet dette, og er det evt grunnlag for reklamasjon? Jarma Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Det får eg også. Vask tasturet ditt no og då, og skjermen, so forsvinn dei. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 legg et a4 ark imelom ver gang du lukker pc Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Godt tips. Trur eg også skal begynne å bruke det. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Ettersom dette problemet ikke er tilstede på alle bærbare i like stor grad (eller i det hele tatt under vanlig belastning på lokket/liten) så er det interessant å få vite hvilken/hvilke maskiner dere to opplever dette med. På forhånd takk for arkiv-info Mvh ponke Lenke til kommentar
scream Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Vet hvertfall av egen erfaring at Fujitsu-Siemens Amilo Pro V2000 har dette problemet! Vet ikke om den nye V2020 har samme problemet , har ikke vært på markedet lenge nok enda.... Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Ettersom dette problemet ikke er tilstede på alle bærbare i like stor grad (eller i det hele tatt under vanlig belastning på lokket/liten) så er det interessant å få vite hvilken/hvilke maskiner dere to opplever dette med. Datamaskina mi er ei Tundra 1557X laga av Aopen. Lenke til kommentar
ljkhaeljfk Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Jeg har også det samme problemet på min 1557... Spesielt space-merket. Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Kanskje det er en touch-screen Lenke til kommentar
ljkhaeljfk Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Kanskje det er en touch-screen Ja, vi har jo masse eksempler på folk som tror det. Lenke til kommentar
voidar Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Har du en ganske flat musmatte kan denne funke som bariære mellom skjerm og tastatur. Dessuten er det en genial lagringsplass . Lenke til kommentar
ADT Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) Har du en ganske flat musmatte kan denne funke som bariære mellom skjerm og tastatur. Dessuten er det en genial lagringsplass . Visste ikke det fantes musematter som ikke er flate edit: gitt at det ikke er en slags ergonomisk innrettning på den da... Endret 30. mars 2005 av ADT Lenke til kommentar
biffo Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Hei, jeg har problemer med at det er blitt avsetninger av tastaturet i skjermen på min nye laptop. Det er ganske skjemmende og vises tydelig hele tiden når jeg arbeider på pc`n. Noen som har tips til å få fjernet dette, og er det evt grunnlag for reklamasjon? Jarma Dette er ganske vanlig på de aller fleste laptoper som blir fraktet rundt. Spurte en gang en stor produsent om ikke man kunne lage skjermen (lokket) litt stivere for å unngå dette, men fikk til svar at lokkene ble designet med en viss fleks for ikke å bli ødelagt med en gang. Hvis lokket skulle være stivere måtte det være MYE mer solid enn det som er forenlig med lett vekt og beskjedne mål. Evt. mer plass mellom tastatur og mus lager jo også problem for den totale størrelsen. Men et ark eller liten klut mellom skjerm og tastatur gjør jo susen. Eller så kan man gjøre som meg - å ytterst sjelden bære med seg laptopen - men da forsvinner vel poenget med laptop for mange kanskje Biffo Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 A4 ark er litt vel "grovt". du risikerer å matte ned skjermen. Vil heller anbefale å stikke innom ein opiker eller Cals Ohlson å kjøpe ein brille klut. Desse klutene er laga for å ikkje skade brille glass i plast. koster en 50 lapp men det er dyrere og meir irriterande å slite med ein stygg skjerm Lenke til kommentar
voidar Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Har du en ganske flat musmatte kan denne funke som bariære mellom skjerm og tastatur. Dessuten er det en genial lagringsplass . Visste ikke det fantes musematter som ikke er flate edit: gitt at det ikke er en slags ergonomisk innrettning på den da... Det finnes noen som er tykkere enn andre. Bør ikke være stort tykkere enn 2mm. Lenke til kommentar
voidar Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 A4 ark er litt vel "grovt". du risikerer å matte ned skjermen. Vil heller anbefale å stikke innom ein opiker eller Cals Ohlson å kjøpe ein brille klut. Desse klutene er laga for å ikkje skade brille glass i plast. koster en 50 lapp men det er dyrere og meir irriterande å slite med ein stygg skjerm Det går også an å lage seg til noe om man har noe skumplast ett sted. Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) Skumplast matter også litt. Skjere skumplast i skiver på under 2mm er godt gjort.... Har brukt brille klut i 3år nå og skjermen ser ny ut enda.... dessverre døde maskina..... Endret 30. mars 2005 av meanbean Lenke til kommentar
voidar Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Skumplast matter også litt. Skjere skumplast i skiver på under 2mm er godt gjort.... Har brukt brille klut i 3år nå og skjermen ser ny ut enda.... dessverre døde maskina..... Klut er nok det beste ja. Hvis skumplasten er laget som ark i 2mm tykkelse er ikke det noe problem.. En vanlig plasthinne kan vel fungere og, en sånn som bærbaren din kanskje var pakket inn i. Lenke til kommentar
ADT Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) Har du en ganske flat musmatte kan denne funke som bariære mellom skjerm og tastatur. Dessuten er det en genial lagringsplass . Visste ikke det fantes musematter som ikke er flate edit: gitt at det ikke er en slags ergonomisk innrettning på den da... Det finnes noen som er tykkere enn andre. Bør ikke være stort tykkere enn 2mm. men selv en musematte som er 2 meter tykk vil jo være flat... forskjell på overflate og tykkelse Endret 30. mars 2005 av ADT Lenke til kommentar
Kanstad Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Rart at ingen har foreslått ScreensavRz.... Spesiallaget for formålet. Jeg får antakelig 12-15 stk i morgen til våre PowerBooks og iBooks. (Har en liten jobb i skoleverket). Og kan såklart gi en tilbakemelding etterhvert. Uansett, produktet finner man her: http://www.radtech.us/Products/NotebookScreensavrz.aspx Finnes også uten eplelogo.... Det finnes også noe som heter OmniCleanz til rengjøring. http://www.radtech.us/Products/OmniCleanz.aspx Også bestilt.... For ordens skyld, jeg selger ikke noen av disse produktene. Men kanskje man burde...?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå