Spr0cket Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) Trenger hjelp til å velge hvilket skjermkort (agp) jeg skal velge når jeg skal ha nytt nå. Har slått meg til ro med at geforce 6800 gir mye for pengene og at det er i riktig prisklasse. Valget står mellom XFX gamer edidion, Club 3d og eventuelt Asus V999. Jeg syns det vanskelig å lese seg til forskjellen på disse kortene. Genrelt: Er det noen betydelig forskjell på forskjellige merker som lager kort med samme gpu bortsett fra bundle? hva skyldes den eventuelle prisforskjellen? Spesifikt: hvilket kort vil dere anbefale meg av disse, eller andre i samme prisklasse? Ja, bruksområde: spill. Brothers in arms, COD (UO) og lignende 1.person shooters, WoW. Kortet må ha tv-utgang, men det har jo nesten alle for tia. Ja, også er det en fordel om det er stille. Endret 31. mars 2005 av Spr0cket Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Kortene er forholdsvis like. Jeg ville ha sett på en sammenligning av tekniske data av kortene. Jeg tror XFX er et godt kjøp. Lenke til kommentar
skille22 Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) Kjøp ASUS!! Jeg har god erfaring av ASUS fra før av. Endret 30. mars 2005 av skille22 Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Jeg har Asus V9999 kortet selv. Det er ganske raskt, lot seg klokke bra men det bråker noe sinnsykt syns jeg. Club3D 6800LE kortet jeg hadde før som var så og si lydløst. Skulle jeg valgt i dag, ville jeg gått for Club3D. Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) Instalerte et 6800 MSI til en kamerat. Funka bra det. klokka en del også. Har du råd til det vil du ha en del igjen for å gå opp til et GT kort. En del av de spillene du spiller er de jeg spiller mest selv og har kommet fram til at COD og BIA krever mye av prosessoren i tillegg. Derimot liker du å skru på AA og AF på fult ville jeg vurdert GT kortet. Endret 30. mars 2005 av Alcoholiday Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) Jeg har lest litt om at det går an å åpne pipelines på denne prosessoren. Er det forskjellig fra kort til kort (merke til merke) om man lykkes med dette? Eller er det opplest og vedtatt at dette går an siden det er en geforce 6800 gpu på kortet? Hvis noen har softmodda nevnte kort (xfx, asus eller club3d) med hell er det fint om dere poster og forteller om erfaringer. Edit: Tilleggsspørsmål Endret 30. mars 2005 av Spr0cket Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Jeg har lest litt om at det går an å åpne pipelines på denne prosessoren. Er det forskjellig fra kort til kort (merke til merke) om man lykkes med dette? Eller er det opplest og vedtatt at dette går an siden det er en geforce 6800 gpu på kortet? Det går ikke alltid nei. Gikk greit å åpne til 12/5 på LE kortet mitt fra 8/4 mens Asus kortet ikke lot seg modde i det hele tatt. Noen er veldig heldig, men jeg har inntrykk av at det har blitt endel færre i det siste? Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Instalerte et 6800 MSI til en kamerat. Funka bra det. klokka en del også. Har du råd til det vil du ha en del igjen for å gå opp til et GT kort. En del av de spillene du spiller er de jeg spiller mest selv og har kommet fram til at COD og BIA krever mye av prosessoren i tillegg. Derimot liker du å skru på AA og AF på fult ville jeg vurdert GT kortet. hm...trenger ikke et GT kort for å bruke aa og af da, går fint med 6800Nu det. Lenke til kommentar
Jabbala Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Jeg har selv det Club 3d 6800 kortet. Er fornøyd med deg jeg, kvalitetskjøling i kobber og en stillegående vifte . Har ingen planer om å bytte til nv silencer med det første vertfall... Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Jeg har selv det Club 3d 6800 kortet. Er fornøyd med deg jeg, kvalitetskjøling i kobber og en stillegående vifte . Har ingen planer om å bytte til nv silencer med det første vertfall... Samme her, er veldig fornøygd med Club3D kortet mitt Lenke til kommentar
Aurgjelme Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 alle 3 produsentene er gode. velg den billigste Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 alle 3 produsentene er gode. velg den billigste Kloke ord... Lenke til kommentar
War Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Samme her, er veldig fornøygd med Club3D kortet mitt Club3D kort må du sjekke nøye. I x850klassen er det 6-7 kort til ca samme pris avhengig av kjøler. Og alle har samme MHz uten om Club3D kortet som har en lavere hastighet. Så pass på og sjekk nøye etter. (vet det ikke er snakk om x850 men det kan hende luringene jukser på andre kort også) Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 (endret) Samme her, er veldig fornøygd med Club3D kortet mitt Club3D kort må du sjekke nøye. I x850klassen er det 6-7 kort til ca samme pris avhengig av kjøler. Og alle har samme MHz uten om Club3D kortet som har en lavere hastighet. Så pass på og sjekk nøye etter. (vet det ikke er snakk om x850 men det kan hende luringene jukser på andre kort også) Club3D satsar mykje meir på nvidia korta! Dei produserar mest nvidia kort, og nesten ikkje ati kort... Derfor hadde eg aldri kjøpt eit Ati kort frå Club3D. nvidia korta til club3d er det difor meir kvalitet over... Endret 31. mars 2005 av Zernick Lenke til kommentar
War Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 det er egentlig den erfaringen jeg også satt med, da jeg så de kom ut med det første nvidia kortet med høyest MHz , men brant meg nesten på ATI kortene. Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 (endret) Hva med overklokking av club3d-kort? Jeg har brukt experttool på GW kort med nvidia, veldig brukervennlig sw-klokking. Finnes noe tilsvarende til club3d kort? etid: typo Endret 31. mars 2005 av Spr0cket Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Hva med overklokking av club3d-kort? Jeg har brukt experttool på GW kort med nvidia, veldig brukervennlig sw-klokking. Finnes noe tilsvarende til club3d kort? etid: typo Har club 3d 6800gt som kosta 3000 før jul og i forrige uke. Klokket det til 422/1150 med orginal kjøleren. Like bra som de fleste andre "utsuger" merkene som feks asus og pov. Hvorfor betale mer for det samme. Samme chippene, litt variasjon på bundle, men hvem vil betale 500 kr mer et par gamle spill og et merke når de fleste er rimelig etter refersanse designet. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Og alle har samme MHz uten om Club3D kortet som har en lavere hastighet.Så pass på og sjekk nøye etter. (vet det ikke er snakk om x850 men det kan hende luringene jukser på andre kort også) Hvor har du dette fra? Club3D har akkurat de samme klokkefrekvensene som alle andre. Du bør være ganske sikker før du sier negative ting om en produsent. Club3D X850XT PE f.eks har (som alle andre) 540/1180. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Og alle har samme MHz uten om Club3D kortet som har en lavere hastighet.Så pass på og sjekk nøye etter. (vet det ikke er snakk om x850 men det kan hende luringene jukser på andre kort også) Hvor har du dette fra? Club3D har akkurat de samme klokkefrekvensene som alle andre. Du bør være ganske sikker før du sier negative ting om en produsent. det er riktig som Carnifex sier, club3d kortene har samme klokkehastighet som alle de andre kortene. det har vært noen x800xl kort(tror jeg det var) som har blitt levert med bedre og mer klokkevengliminne fra club3d men aldri(ikke som jeg har hørt) har de levert med lavere klokkefrekvens enn de andre produsentene Lenke til kommentar
War Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Tok en tur i prisguiden Kjernehastighet 540 MHz Minnehastighet 590 MHz På alle kortene x850XT PEuten om Club3D Radeon X850XT 256MB Platinum Edition kortet som har 520/590 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå