Christian86 Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 jeg tviler, men du får prøve. Skader aldri normalt følger butikker loven, slik at den skal inn 2 ganger for samme feil osv.. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Hvis det oppdages en feil eller mangel må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig. Av bevishensyn anbefaler vi at reklamasjonen sendes oss skriftlig. Dersom det foreligger en mangel ved tingen, og forbrukeren har reklamert innen de nevnte fristene, kan forbrukeren gjøre gjeldene følgende mangelsbeføyelser: - Holde kjøpesummen tilbake - Under visse forutsetninger velge mellom retting og omlevering - Kreve heving dersom mangelen ikke er uvesentlig - Kreve erstatning Gir dette grunnlag til å få tilbake pengene? Opp til deal egentlig. De fleste andre forhandlere velger å rette mangelen to ganger, før de evt gir deg penger igjen. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Nei jeg anbefaler deg enten SE K700i eller Nokia 6230 Hvis du vil ha en god skjerm så velger du SE K700i. Vil du ha EDGE og minnekort, men dog ikke så veldig god skjerm, så velger du N 6230 Nokia 7600 er jo stygg, men det er jo bare meg 6230 har IKKE edge. Lenke til kommentar
Erren Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 JEg har nå sendt en mail til deal, og venter på svar.. Har venta i en hel dag nå, men ingen mail enda.. Finner vel snart ut om jeg får pengene tilbake eller ikke Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Leger bare til at jeg er broren til erlend og kan snakke for an noen ganger. På hans vegne forteller jeg nå at Del.no har svart på mailen han sendte. De sender han til et mobilverksted i byen et sted. Hvilket vet jeg ikke. Hvis de finner ut at det bare er en softwarefeil, får du nok ikke penga tilbake, erlend. That's too bad. For det er jo bare en softwarefeil, og det ahr du visst hele tida. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå