mikaragua Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Du har misforstått, ja. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Dette er maskinfeil da..Du ser jo selv.. Du så hvor herpa menyene mine har blitt? Noen steder kan jeg ikke velge med blatasten og greier Kanskje jeg kan kjøpe en brukt.. ettrelyser fremdeles hva som faktisk er feil med den. Både du og Vegard har visst hoppet over det spørsmålet av en eller annen grunn. Lenke til kommentar
Erren Skrevet 2. april 2005 Forfatter Del Skrevet 2. april 2005 Okeydokey Hovedfeilen er: Jeg hadde en mappe med videoklipp som tok 6,2 MB(!) Nå er den mappen borte, men videopklippene er fremdeles på telefonen og tar opp minne uten at jeg kan se dem Eg blir så arg! Akkurat det samme har skjedd med grafikkmappa mi, og en av musikkfilene mine Også sluttet et av programmene mine å funke VELDIG irriterende Dessuten klikker den noen ganger, og jeg må slå den av og på Det hender også noen ganger at jeg ikke kan trykke på ikoner i menyen Da må jeg også slå den av og på Er dette grunn nok til å få den reparert? Lenke til kommentar
scoot Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Ja, det vil jeg si er grunn nok! Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Ja, definitivt. En telefon skal ikke oppføre seg sånn, uansett. Du har ikke behandlet den litt dårlig heller? Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Nei jeg anbefaler deg enten SE K700i eller Nokia 6230 Hvis du vil ha en god skjerm så velger du SE K700i. Vil du ha EDGE og minnekort, men dog ikke så veldig god skjerm, så velger du N 6230 Nokia 7600 er jo stygg, men det er jo bare meg Størrelsen på skjermene er det ikke så stor forskjell på. Nokia 6230 har en skjerm på 1,5-1,6". Har ikke nøyaktige tall.. K700is skjerm er på 2". Altså er ikke forskjellen så alt for stor. 7600 har en skjerm på 2,2" tør jeg å påstå. Oppløsningen derimot er vidt forskjellig. K700i har 176x220skjerm, som er overlegen mot 6230s 128x128skjerm. Samme hvor stor skjermen er, om den fremdeles er dårlig. Siemens har jo kjempestore skjermer på sine modeller, men alle er latterlig dårlige. Lenke til kommentar
Erren Skrevet 2. april 2005 Forfatter Del Skrevet 2. april 2005 (endret) Ja, definitivt. En telefon skal ikke oppføre seg sånn, uansett.Du har ikke behandlet den litt dårlig heller? Den er behandlet som med silkehansker Finere behandling gir man stort sett ikke mobiler Den har ikke fått vann på seg eller noe lignende, og fuktskader er utelukket Den ser helt ny ut, unntatt at plasten foran skjermen er tatt av Endret 2. april 2005 av Hippie-Erlend Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 (endret) Den har ikke fått vann på seg eller noe lignende, så fuktskader er utelukket Fuktskade og væskeskade er, som sagt 100 ganger tidligere, to vidt forskjellige ting. Behøver ikke søle noe på telefonen for å risikere en fuktskade. Å ha den med på badet når du dusjer eller fordlytter den fra -20 grader på Finnmarksvidda og inn i en varm og fuktig lavo, f.eks. Endret 2. april 2005 av Crazysteps Lenke til kommentar
Erren Skrevet 2. april 2005 Forfatter Del Skrevet 2. april 2005 Sorry, jeg mente "og" ikke "så" *Retter det* Den har ikke blitt utsatt for noen av delene Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Okeydokey Hovedfeilen er: Jeg hadde en mappe med videoklipp som tok 6,2 MB(!) Nå er den mappen borte, men videopklippene er fremdeles på telefonen og tar opp minne uten at jeg kan se dem Eg blir så arg! Akkurat det samme har skjedd med grafikkmappa mi, og en av musikkfilene mine Også sluttet et av programmene mine å funke VELDIG irriterende Dessuten klikker den noen ganger, og jeg må slå den av og på Det hender også noen ganger at jeg ikke kan trykke på ikoner i menyen Da må jeg også slå den av og på Er dette grunn nok til å få den reparert? dette er ikke nok til å heve kjøpet. Det at mapper forsvinner,telefonen henger seg osv er nok software feil. De eldre versjonene hadde en ganske bugy software, men dette skulle være fikset. Det at et av programmene dine slutter å fungere er neppe Nokia eller deal sin feil. når det gjelder fukt; det kan skje, selv om du behandler den bra. En gang må den vel ha vært ute av huset. Så sjansen er der, men med disse feilene så er det tvilsomt at fukt er årsaken. Satser på software jeg Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Okeydokey --- Er dette grunn nok til å få den reparert? dette er ikke nok til å heve kjøpet. Det at mapper forsvinner,telefonen henger seg osv er nok software feil. De eldre versjonene hadde en ganske bugy software, men dette skulle være fikset. Det at et av programmene dine slutter å fungere er neppe Nokia eller deal sin feil. Er jo en klar mangel ved telefonen dette her og kvalifiserer til retting på selgers bekostning. Selger (eller tidligere salgsledd, om du ønsker å rette reklamasjonen dithen) har to forsøk på seg til å rette mangler med samme symptomer. Er ikke mangelen rettet etter det andre forsøket har du krav på å heve kjøpet ditt. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 har ikke sagt at det IKKE er en mangel, men jeg har sagt at den neppe er nok til å heve allerde første gang. leser du første post så ser du at han mente dette var tilstrekkelig. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 VEl, nå har erlend fortalt meg at han vil kreve pengene tilbake og heller kjøpe seg en 6600... Brukt... Det synes ikke jeg var det beste valget du kunne valgt, erlend. Du som var så glad i den telefonen.. Du kunne jo heller baer fått en gratis softwareoppgradering og levd llykkelig i alle dine dager. Dessuten er det jo ikke sikkert at du får pengene tilbake. Synes du burde prøve gratis SW først, jeg... Det er jo gratis.. Lenke til kommentar
andus Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Nei jeg anbefaler deg enten SE K700i eller Nokia 6230 Hvis du vil ha en god skjerm så velger du SE K700i. Vil du ha EDGE og minnekort, men dog ikke så veldig god skjerm, så velger du N 6230 Nokia 7600 er jo stygg, men det er jo bare meg 6230 har IKKE edge. Det står feil i prisguiden til amobil Lenke til kommentar
genser Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Nei jeg anbefaler deg enten SE K700i eller Nokia 6230 Hvis du vil ha en god skjerm så velger du SE K700i. Vil du ha EDGE og minnekort, men dog ikke så veldig god skjerm, så velger du N 6230 Nokia 7600 er jo stygg, men det er jo bare meg 6230 har IKKE edge. Det står feil i prisguiden til amobil Eh, jo, det har den. Når du retter på noen er det kjekt om du har rett selv. http://www.nokia.com/nokia/0,8764,47676,00.html Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 VEl, nå har erlend fortalt meg at han vil kreve pengene tilbake og heller kjøpe seg en 6600... Brukt...Det synes ikke jeg var det beste valget du kunne valgt, erlend. Du som var så glad i den telefonen.. Du kunne jo heller baer fått en gratis softwareoppgradering og levd llykkelig i alle dine dager. Dessuten er det jo ikke sikkert at du får pengene tilbake. Synes du burde prøve gratis SW først, jeg... Det er jo gratis.. han lever nok på deal.no sin nåde om han får pengene tilbake helt automatisk Lenke til kommentar
Erren Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 Har lest om deal på siden deres, og de har et godt rykte jeg tipper de mer enn gjerne vil opprettholde De skal visst være e brukervennlig butikk med fornøyde kunder og bla, bla bla.. Hovedspørsmålet i tråden var jo om jeg burde levere den inn og få pengene tilbake, eller ta softwareoppgradering på deals regning Så nå går jeg tilbake Har jeg noe valg? Kan jeg få pengene tilbake eller må jeg rett og slett ta oppgraderingen? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Har lest om deal på siden deres, og de har et godt rykte jeg tipper de mer enn gjerne vil opprettholdeDe skal visst være e brukervennlig butikk med fornøyde kunder og bla, bla bla.. Hovedspørsmålet i tråden var jo om jeg burde levere den inn og få pengene tilbake, eller ta softwareoppgradering på deals regning Så nå går jeg tilbake Har jeg noe valg? Kan jeg få pengene tilbake eller må jeg rett og slett ta oppgraderingen? av erfaring så er du nok nødt til å tåle software oppdragering. Jeg har greid doa,ombytte osv selv om det teknisk sett ikke skulle skjedd, men da har jeg hatt en del brudd å vise til. Denne saken tror jeg nok vil få avslag om du søker om heving med en gang. du kan være heldig, men jeg er ikke sikker på at det vil funke Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 har ikke sagt at det IKKE er en mangel, men jeg har sagt at den neppe er nok til å heve allerde første gang. leser du første post så ser du at han mente dette var tilstrekkelig. Jeg utdypet bare svaret ditt jeg. Viktig å påpeke at det er en mangel, syns nå ihvertfall jeg. Lenke til kommentar
Erren Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 Hvis det oppdages en feil eller mangel må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig. Av bevishensyn anbefaler vi at reklamasjonen sendes oss skriftlig. Dersom det foreligger en mangel ved tingen, og forbrukeren har reklamert innen de nevnte fristene, kan forbrukeren gjøre gjeldene følgende mangelsbeføyelser: - Holde kjøpesummen tilbake - Under visse forutsetninger velge mellom retting og omlevering - Kreve heving dersom mangelen ikke er uvesentlig - Kreve erstatning Gir dette grunnlag til å få tilbake pengene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå