tor_erik Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Hei! Først: Denne posten omtaler kun LOVLIGE filer, som dokumenter o.l, som kan deles gjennom MSN. Jeg har dMSN, og har tidligere brukt MSN 6,2. I begge programmene har jeg elendig rate på fildeling fra andre, den er helt nede i 2-3 kB/s. Vanligvis ligger raten min på ca 130 kB/s, da fra Internett. Det har alltid vært slik. Hva kan være galt? Er det instillinger som gjør dette? Er det brannmuren min, NAV 2004 som trøbler seg? Takker for svar. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Mest sansynlig er det brannmuren som trøbler det til for deg. Hadde det selv og i mitt tilfelle låg MSN med 2 oppføringer under programkontrol i NIS. Jeg sletta begge og det ble automatisk oppretta en ny og problemet løst. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) Mest sansynlig er det brannmuren som trøbler det til for deg.Hadde det selv og i mitt tilfelle låg MSN med 2 oppføringer under programkontrol i NIS. Jeg sletta begge og det ble automatisk oppretta en ny og problemet løst. Det oppretter seg en ny en automatisk? Da kan jeg jo bare slette den... Programoppføringen, altså. EDIT: Det gikk ikke an å slette den, men for folk som er vant til NIS 2004, så kan jeg fortelle at jeg stilte inn på "Tillat alle" under startfilen til dMSN Messenger. Vil dette føre til at jeg er mer åpen for Messengervirus? Endret 30. mars 2005 av tor_erik Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Hvordan gjøre det samme, når jeg bruke Zonealarm? Blir så irritert når jeg sender og mottar lovlige filer fra kompiser. Har 704/128 fra Telenor. Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Jeg har ALDRI hatt god speed på MSN, men alt man overfører via msn går vel gjemmon en server et sted? mao ikke peer-to-peer? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Jeg har aldri fått det til å bli raskt, verken med eller uten brannmur... Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 Men; vil det å slette en slik oppføring føre til større sjanse for å få virus gjennom Messenger? Lenke til kommentar
tjodrik Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Tror ikke det har så mye med MSN å gjøre. Jeg kikket i loggen min nå på en stor fil jeg fikk fra noen nylig, og regnet ut at gjennomsnittsnedlastningshastigheten var 211 kB/s. Når jeg laster ned noe fra en webside ligger det vanligvis rundt 70kB/s, tror jeg. Har generelt bare gode erfaringer med fildeling over MSN. Lenke til kommentar
bluet Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Hvorfor bruker du ikke bare Netcat? Lenke til kommentar
morra Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Det finnes mange fildelingsprogrammer som tillater direkte tilkobling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå