Master Casemod Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 hei, jeg skal snart ha prøve om pcen min, generelt fremføre og forklare hver komponent inni maskinen. trenger en kjapp forklaring på disse komponentene: CPU HDD HOVEDKORT BIOS RAM SKJERMKORT LYDKORT DVDROM PSU ikke at jeg ikke kan noe om det men gud det er lenge sia sist jeg mimret alle de tingene. så en kjapp og enkel forklaring hadde vært ålreit Lenke til kommentar
[SifO] Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 hehe, vat lissom hva alle delene er til, men blei litt vanskelig å forklare ja Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) CPU - (Prosessor) Styrer alle operasjonar i datamaskina. HDD - (Harddisk) Komponent som lagrar all informasjon og data. HK - (Hovudkort) Komponent i maskina som sender alle inforsjon og operasjonar til dei rette komponenta. Det er her alle komponenta til maskina er kobla saman. BIOS - Sjølve hovudoppsettet for korleis maskina skal være, med grunnleggande informasjon om korleis ulike komponent skal være satt opp, korleis maskina skal starte opp o.l. RAM - (Minne) Lagrar midlertidlig informasjon for å forhindre meir bruk av HDD. Med kun bruk av HDD hadde alt gått frykteleg seint. GPU - (Skjermkort) Kalkulerar og lagar grafikken som blir vist på skjermen. Lydkort - Omkodar informasjonen som blir sendt til lyd. DVD-ROM - Les av eit optisk drev, som f.eks. DVD med hjelp av ein laser. PSU - (Straumforsyning) Leverar straum til dei forskjellige komponenta i maskina. Dårleg beskrivelse, eg er klar over det. Edit: Skrivefeil Endret 30. mars 2005 av Earendil Lenke til kommentar
Master Casemod Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) neinei, bra det der. takk for svaret ba jo om en kort forklaring og fikk det takk igjen Endret 30. mars 2005 av Master Casemod Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Hva slags prøve er dette? *øsnke seg samme prøve* Kan da ikke tro at læreren har så mye peil på dette, kommer nok til å sette feil på deg; "Harddisk er hele maskinen" Lenke til kommentar
Master Casemod Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 neinei, læreren som holder prøven er datalærer på skolen, han kan sin greie for å si det mildt ass Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) Hva slags prøve er dette? *øsnke seg samme prøve* Kan da ikke tro at læreren har så mye peil på dette, kommer nok til å sette feil på deg; "Harddisk er hele maskinen" Kanskje et eller annet IKT-greier. (Men da burde han kunne dette.). Edit: Jeg var litt sein. Endret 30. mars 2005 av chrisege Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå