håvard87 Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) Ettersom jeg skal bestille CoolerMaster Aerogate II, har jeg noen spørsmål: Etter hva jeg har forstått følger det med en temperatursensor for hver kanal på CoolerMaster Aerogate II, men hvor skal disse kobles inn på selve viftestyringen når også 4 vifter er tilkoblet den? Har lagt med et bilde der jeg har ringet rundt med rødt områdene hvor jeg antar viftene skal tilkobles. Tegn gjerne på hvor sensorene festes. Hva brukes den ene av de kontakene jeg har ringet rundt med blått til? Den ene skal vel brukes til strøm, men hva med den andre? En annen ting jeg lurer på er hva som reguleres når man vrir på hjulet i fronten på styringa? Er det viftenes omdreiningsfart (RPM) som da reguleres, slik at man da kan følge med på og se at temperaturen synker ettersom hvor høyt du regulerer roteringshastigheten? Et siste spørmål er hva i all verden er den greia som er tilkoblet den ene kanalen? Er det ei lita vifte som allerede er tilkoblet når man kjøper styringa? Case-kanalen? Håper på hjelp, så jeg endelig kan få bestilt denne godbiten av ei viftestyring. EDIT: Presterte tydeligvis å lage 2 tråder jeg, men den ene mangler bilde, så hvis en moderator kan stenge den andre hadde det vært topp! Endret 30. mars 2005 av håvard87 Lenke til kommentar
lordbiggi Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 HEI Etter hva jeg har forstått følger det med en temperatursensor for hver kanal på CoolerMaster Aerogate II, men hvor skal disse kobles inn på selve viftestyringen når også 4 vifter er tilkoblet den? sensorene blir koblet til nede til høgre(det svarte som er ringet rundt med blått). Hva brukes den ene av de kontakene jeg har ringet rundt med blått til? Den ene skal vel brukes til strøm, men hva med den andre? som sagt så er dette tilkoblingen av sensorene. En annen ting jeg lurer på er hva som reguleres når man vrir på hjulet i fronten på styringa? Er det viftenes omdreiningsfart (RPM) som da reguleres, slik at man da kan følge med på og se at temperaturen synker ettersom hvor høyt du regulerer roteringshastigheten? framme på displayet så kan du se temeratur og RPM på for eks. CPUen. hastigheten kan reguleres med hjelp av hjulet. Et siste spørmål er hva i all verden er den greia som er tilkoblet den ene kanalen? Er det ei lita vifte som allerede er tilkoblet når man kjøper styringa? Case-kanalen? CoolerMaster kommer med ein HD-kjøler viften som er med blir brukt til og kjøle HDen. Når det er sagt så vil eg ikkje anbefale dette produktet. det eg ikkje liker med den er at: Viftene kan ikkje skrus av. viften som brukes til HD kjøling bråker. Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) Viftene kan ikkje skrus av. Har du et forslag til en kul viftestyring med display og tempsensorer som kan gjøre dette? I såfall, link! viften som brukes til HD kjøling bråker. Jeg kommer til å bytte ut den som følger med og sette inn en annen 120mm-vifte til å kjøle HDD. EDIT: Takker så mye for svaret forresten. Satte pris på det! Endret 30. mars 2005 av håvard87 Lenke til kommentar
lordbiggi Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Min mening er at dette er den perfekte viftestyringen. Les testene på Overklokking.no. den koster litt meir men er absolutt vert pengene. Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 Min mening er at dette er den perfekte viftestyringen. Les testene på Overklokking.no. den koster litt meir men er absolutt vert pengene. Det der er sikkert en veldig bra løsning for mange, men er helt uaktuell for mitt vedkommende - jeg skal ha styring i fronten på kassa! Lenke til kommentar
lordbiggi Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Min mening er at dette er den perfekte viftestyringen. Les testene på Overklokking.no. den koster litt meir men er absolutt vert pengene. Det der er sikkert en veldig bra løsning for mange, men er helt uaktuell for mitt vedkommende - jeg skal ha styring i fronten på kassa! HVa skal du med det i fronten? med denne så kan du styre hastigheten på viftene fra Windows. Den kan også styre hastigheten på viftene ut i fra ein temeratur som du setter. Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) Min mening er at dette er den perfekte viftestyringen. Les testene på Overklokking.no. den koster litt meir men er absolutt vert pengene. Det der er sikkert en veldig bra løsning for mange, men er helt uaktuell for mitt vedkommende - jeg skal ha styring i fronten på kassa! HVa skal du med det i fronten? med denne så kan du styre hastigheten på viftene fra Windows. Den kan også styre hastigheten på viftene ut i fra ein temeratur som du setter. For det første ser det skikkelig kult ut med viftestyring i front. For det andre er det mye raskere og enklere å til enhver tid kunne følge med på temp og eventuellt stille på roteringshastigheten uten å måtte åpne diverse programmer. Jeg tviler sinnsykt sterkt på at det er raskere å gå inn på det programmet du linket til og lese av temp enn det er å kaste et raskt blikk bort på kabinettet. Dessuten er det bedre jo mindre programmer og rot man har på pc'n! EDIT: Skrivefeil.... Endret 30. mars 2005 av håvard87 Lenke til kommentar
BKB Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Trur Coolermaster AeroGate III kan skru av viftene helt. Er den påsatte vifta plagsom er det vel bare å koble den av uansett. Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) *Tenkt situasjon*; Jeg har plassert ei vifte foran CPU og har også plassert en temp-sensor der. Vifta går på minimum rotasjon og temperaturen på CPU stiger hele tiden....Vil jeg da ved å øke rotasjonshastigheten på vifta ved å vri på hjulet i fronten på viftestyringa kunne se at temperaturen faller på displayet? EDIT: En ting til; finnes det egentlig viftestyringer som plasseres i 5,25" med display som kan skru viftene helt av? Og i tillegg har temp-sensorer. I såfall ville det vært ytterst interessant. Link, hvis du vet om noen! Endret 30. mars 2005 av håvard87 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå