Bertram Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Har endelig lært meg det grunnleggende i Pinnacle Studio 9, og fått tatt noen scener med videokameraet under vann. Har satt sammen noen klipp fra 1. påskedag og ønsker litt tilbakemeldinger på hvordan dette er filmet og redigert. Filmen finner du her http://www.mmpb.org/dykkefilmer/Sjøstrand%20i%20Asker.mpg Takk for alle kommende tilbakemeldinger Lenke til kommentar
SUiCiDE_COMMANdO Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Åssen kamera er brukt? Det var nydelige farger på opptakene Musikken falt ikke i smak hos meg dessverre - stod ikke helt i stil med bildene. Litt for pompøst lydbilde på musikken og tempo litt for lavt kanskje. Særlig når bildene er såpass ustødige som de er, så føler jeg at dette bryter litt opp i stemningen. Høres nok litt underlig ut, men har du prøvd å feste kameraet på ett stativ når du er under vann? Ta med en monopole kanskje, slik at du kan sette stativet mot bunnen; dette hjelper nok en del mot ustødig kameraføring i urolig vann og man har ett lite kamera som lett blir dratt med. Har du sett Atlantis (av Luc Besson)? http://imdb.com/title/tt0101376/combined Du burde skaffe deg denne, kommer nok til å bli en fin inspirasjonskilde til fremtidige undervannsfilmer :-) Sjekk play.com Lenke til kommentar
Bertram Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) Takk for kritikk. Jeg benytter et JVC GR200 DV kamera som sitter i et Ikelite undervannshus. Bruker en 100watt lampe med videoreflektor, men deler av filmen er tatt i naturlig lys med rødfilter montert. Optimalt bør jeg ha en tilsvarende lampe på hver side. Det å velge musikk til film er synes jeg er fryktelig vanskelig., og jeg ernig med deg når det gjelder lydbilde.Har noen et forslag til hvilke musikk det burde vært som passet her? Bildene er nok ustødig, men å dra med seg et stativ i tillegg til alt det andre man har med under vann, finner jeg lite praktisk,. Spørs vel hvor lang levetid det ville fått i sjøvann også. Da kanskje bedre å støtte det i mot bunnen, en stein el. Kanskje er det andre som tar video under vann som har noen tips om dette? Er de videoovergangene jeg benytter ok? Takker for tips om film, har ikke sett den, men skal sørge for at den befinner seg i stue innen kort tid Takk for tips og råd, og kom gjerne med flere til en fersking Endret 30. mars 2005 av Bertram Lenke til kommentar
Vrengthøne Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 enig med at siden bildene er såpass ustødige som de er så skurrer det opp stemningen litt. Synes også den var i lengste laget. Men dykkerentusiater er kanskje ikke enige med meg. en mulighet er jo å bruke et stativ som kun har ett bein. er ikke så mye mikkmakk å dra med seg under vann da. får i allefall en mye stødigere kameraføring. Ellers så synes jeg at en sånn type sang passer ok til denne filmen. har nok ingne bedre forslag å komme med. men er vel bare å prøve seg fram litt det. kort sagt: overgangene funker fint. litt for lange klipp og noen uinteresante noen jalla tekstfont/farge lykke til med neste film! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå