Gå til innhold

ps2 på pc

Anbefalte innlegg

jeg har x800pro VIVO grafikkort, og lurer på om det går an at jeg spiller ps2 på pc'en min, med dette kortet.. VIVO betyr Video-in and Video-out, er det ikke noe sånt video-in er til? hva trenger jeg av programmer/kabler/annet utstyr, for å få dette til å fungere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har koblet PS2 til maskinen via et tv-kort (S-VIDEO-utgangen). Tror det skal funke med VIVO-kortet også, du trenger sikkert bare å laste ned det multimedia-programmet til ati på nettsidene deres. Tror dette funker både som driver og som visningsprogram for kortet.

Lenke til kommentar

Personlig bruker jeg GameCube'n min på det samme skjermkortet :) Donkey Konga på LAN er noe for seg :p. Det er bare å installere multimediacenter-driverne, velge customized installation, og huke av for "TV drivers"...

Deretter trykker du på "tab'en" som heter TV når driverne er installert. Her kan du velge mellom S-Video og Kompositt inngang. For å få lyd må du også ha lydinngang på hovedkort/lydkort...

Bare lek deg litt, så finner du ut av det til slutt ;) Lykke til :)

Lenke til kommentar
ps2..

er ikke det sånn tastatur ingang og?

eller er jeg helt på jordet? :D

Jo, det stemmer det. Mus pleide å være på en PS2 plugg i "gammledager" før USB overtok for mus :)

Husker dessverre ikke hva plugg-typen het før PS2 kom, men for tastaturet var det genial - man kunne trykke ned så mange taste man ville uten at PC'en biiip'et og ble sint. Tror jeg kan trykke max 3-4 taster av gangen på mitt nåværende PS2-tastatur.

Sorry for offtopic :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...