Gå til innhold

2x0pteron 246 2.0ghz s940. ytelse?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal du kun spille WoW med ingen andre tjenester i bakgrunnen, vil dual systemet mest sannsynlig skåre litt lavere enn singel systemet.

Dual er best når du gjør på flere ting samtidig f.eks, ftp server og spille, encode filmer osv. Noen få spill støtter dual cpu, quake 3 med flere.

Meir info finner du på 2cpu.com

Lenke til kommentar

Eller som meg: Ha opp Anarchy Online, winamp, CS:S map compiling, og CS:S samtidig (Anarchy Online i minimert form selvsagt).

DA er det kjekt med 2+ cpukjerner!

(Sitter forøvrig med en A64 3000+ socket 754(ja, singlecore))

Dessuten, dersom ett program (f.eks ie?) tryner, så gruser det ikke hele arbeidsstasjonen din på ytelsessiden, da du har en cpukjerne som ikke er anfektet av det.. Eller hvis du sitter med WoW og plutselig må gjøre noe annet, så kan du fint minimere WoW og gjøre det andre, uten å tenke (så mye) på cpukraften.

Endret av Demolish
Lenke til kommentar
hei, hvordan vil et 2x2ghz opteron system stå seg mot et vanlig 939 system mht. til spill ytelse?

tenker da feks på World of warcraft i 1920x1200 :love:

Begge deler vil være svært bra til spilling. Operton har jo litt andre finesser, selv om A64 og Operton er serdeles like. Men Ytelsen på 2x2,0ghz operton er rå, rett og slett rå. Men sykt overkill til en spillmaskin. Da er det mer økonomisk å skaffe seg en god s939, du vil ikke merke den store ytelses forandringen i spill. Jeg merker ikke noe ytelse forandring i spill på en 2500+ XP/ 3000+ A64/ 3,6Ghz P4 men det finnes de som mener det er en forskjell. WoW krever ikke så mye, kjører fint på medium instilinger på min 15" Powerbook, sa da bør den cruse på en dual Operton.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skal si at det faktisk holder med EN opteron246 for å gjøre alt mulig (nesten). Har det selv nå... men jeg har ikke noe imot dual.... Tengte å kjøpe en til sanrt. (hadde ikke råd til 2 cpuer når jeg kjøpte dataen). Vertfall er opteron å annbefale på det sterkeste :thumbup: .

Lenke til kommentar

Ta en kikk her.

"Marsboer" setter isammen en data (drømmen sin , ifølge han selv) med masse rå kraft!("utropstegn, utropstegn, en null null en").

Men tror det noe med at hovedkortet ikke er på plass enda...stay tuned sier jeg bare.

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...