Akina Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) Edit: Byttet pc!! Eller PCen jeg har bestilt!!! Noen råd eller noe slikt?? Se emne: Noen erfaring/råd m denne PC(sammensetningen)? Endret 2. april 2005 av Akina Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Skal ikke ha noe mye å si, bare pass på å overdimensjoner kjøleløsningen og kjøp noen overklokkbare minne brikker så kan du fort ta igjen ytelsen ved å overklokke litt . Les litt mer på www.overklokking.no for hvordan du går fram. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) Det har vel mer å si at du har et knall skjermkort enn 200MHz forskjell på CPU. Det kommer annpå hvor stor forskjellen mellom skjermkortene er. Du må gi et eksempel på evt kjøp for dette kan kommenteres. edit: Leste wordfilen nå og du må helt klart satse på 3000+ og 6600 GT istedenfor 3200+ og 6200. Forskjellen mellom de to skjermkortene er enorm. Endret 30. mars 2005 av SBS Lenke til kommentar
phax Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) absolutt gå ned til 3000+ og sats på et 6600gt istedet. regner med du skal spille så da vil du merke en stor forskjell. 3200+ til 3000+ er knapt merkbart vil jeg påstå. neste gang kopier teksten din inn i tråden istedet for å legge ved ei word fil, tungvint... edit: @Malvado: skal han gjøre det vil han jo ikke ha råd til bedre skjermkort igjen, så da er det jo liten vits.... Endret 30. mars 2005 av phax Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 phax : Selvsagt kan han det, han må bare sørge for å velge minne som lar seg overklokke litt. Lenke til kommentar
Akina Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 Men hvis jeg ikke har planer om å overklokke noe særlig da? (og ikke at det er så viktig, men liker heller at folk refererer til meg som hun og ikke han ) Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Det er absolutt best å velge 3000+ og heller legge mer penger i et skjermkort. Ytelses-forskjellen mellom prosessorene er ikke så veldig stor. Lenke til kommentar
M4c Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Hvorfor er det fremdeles mange som tror at man trenger overklokkingsvennlig minne for å overklokke en A64? Hvis man bruker nForce 3 250 eller Nforce 4, kan prossesoren klokkes uavhengig av minnet! Lenke til kommentar
M4c Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Angående trådstarters spørsmål: kjøp heller et bedre grafikk-kort og en 3000-prosessor, ihvertfall hvis den skal brukes litt til spill. Lenke til kommentar
dnthalhuk Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Har det ikke litt å si på hvordan oppløsning man spiller. Hvis man f.eks spiller på 800*600 for å få mest mulig FPS er det vel mest ønskelig å ha en bedre CPU enn et fetere skjermkort fordi det lettere drar opp fps'n på denne oppløsningen. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Har det ikke litt å si på hvordan oppløsning man spiller. Hvis man f.eks spiller på 800*600 for å få mest mulig FPS er det vel mest ønskelig å ha en bedre CPU enn et fetere skjermkort fordi det lettere drar opp fps'n på denne oppløsningen. Du har rett i det, men 6200 er uansett SÅ elendig Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 6600gt vil vel uansett gi flere fps enn 6200 selv med litt tregere cpu. Lenke til kommentar
phax Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Men hvis jeg ikke har planer om å overklokke noe særlig da? (og ikke at det er så viktig, men liker heller at folk refererer til meg som hun og ikke han ) åkei, sorry er så vant at de fleste er gutter her.. drit i overklokkinga, kjøp 3000+ og et 6600gt skjermkort så blir det knall! Lenke til kommentar
kenterlend Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Et 6600GT kort koster ikke så veldig mye mer. Så Elkjøp hadde et 128MB 6600GT kort til 1495. Om det var AGP eller PCIE utgaven vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Men hvis jeg ikke har planer om å overklokke noe særlig da? (og ikke at det er så viktig, men liker heller at folk refererer til meg som hun og ikke han ) Beklager, er vant til at de fleste her på forumet er gutter . Hovedsakelig så tror jeg nok at du gjør best i å gjøre som alle anbefaler her, kjøp deg en 3000+ og om du får muligheten til det så kan du jo overklokke den bare bitte litt. I mange tilfeller så kan en enkel overklokking gi opp til +3600 ytelse uten noen videre kostnader, men du finner ikke ut av det om du ikke prøver. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 (endret) Men hvis jeg ikke har planer om å overklokke noe særlig da? Det spiller liten rolle om du skal overklokke CPU'n eller ikke... Det er og blir liten forskjell mellom dem uansett (jeg har begge..og har testet). Når det gjelder ditt spørsmål så er GPU (skjermkort) klart viktigere enn CPU(prosessor). Nok RAM er også viktere enn CPU.. rask HD (Harddisk) likeså.. Du skriver ikke om du skal spille, men er du "normal" (hunkjønn) så er det vel noe SIMS2 som skal kjøres.. og der spiller definitivt både RAM og skjermkort en viktig rolle.. Og ikke gjør den kardinalfeilen å se på hvor mye minne som er installert på skjermkortet ved bestilling.. Ett 6600GT med 128MB er lysår bedre enn 6200 med 256MB.. (vel.. dersom du kan "modde" 6200-kortet kan det være ett godt kjøp.. men gå da for versjonen med 128MB minne)... Trur eg.. Endret 31. mars 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Akina Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 Men hvis jeg ikke har planer om å overklokke noe særlig da? Det spiller liten rolle om du skal overklokke CPU'n eller ikke... Det er og blir liten forskjell mellom dem uansett (jeg har begge..og har testet). Når det gjelder ditt spørsmål så er GPU (skjermkort) klart viktigere enn CPU(prosessor). Nok RAM er også viktere enn CPU.. rask HD (Harddisk) likeså.. Du skriver ikke om du skal spille, men er du "normal" (hunkjønn) så er det vel noe SIMS2 som skal kjøres.. og der spiller definitivt både RAM og skjermkort en viktig rolle.. Og ikke gjør den kardinalfeilen å se på hvor mye minne som er installert på skjermkortet ved bestilling.. Ett 6600GT med 128MB er lysår bedre enn 6200 med 256MB.. (vel.. dersom du kan "modde" 6200-kortet kan det være ett godt kjøp.. men gå da for versjonen med 128MB minne)... Trur eg.. Vel hadde ikkje tenkt det... Eg har CIV3 og tenkte å laste ned/kjøpe battlefield2.... Så kanskje eg ikkje e "normal" (hunkjønn)..... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Eg har CIV3 og tenkte å laste ned/kjøpe battlefield2.... Så kanskje eg ikkje e "normal" (hunkjønn)..... He-he... ikke noe mål å være normal nei.. Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Jeg ville også kuttet ned på prosessoren til en 3000+ 1.8GHz, denne kan du meget sikkert klokke opp i 3200+ 2.0GHz hastighet likevel med bare BOXED kjøleren. 6600GT kortet er det skjermkortet du bør velge om du skal velge ett bedre enn 6200 kortet. Lenke til kommentar
emacoolit Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 (endret) Det som er ganske merkbart, er at det er MYE større sprang fra de dårligste skjermkortene til de beste, enn det er mellom de dårligste prosessorene og de beste. Nå sikter jeg selvfølgelig til det man får kjøpt i nytt (altså ikke brukt...). Du kan lett kjøre de nyeste spillene med de dårligste prosessorene (Celeron D, 2+ GHz), men du får en ganske stusselig opplevelse med f.eks. Radeon 7000, som vel er det dårligste skjermkortet som selges nytt (eller mx4000). Prosessoren er så viktig i alle sammenhenger, og derfor finnes det minimums- og maksimumskrav for denne, både for produsenter og programmerere. Skjermkort er mer "luksus", og kommer derfor i et bredere spekter. Jeg har selvsagt satt situasjonen noe på spissen, for å få fram poenget mitt Endret 1. april 2005 av emacoolit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå