Ratleto Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Heisann godtfolk. Sendte rundt litt e-post til diverse nettbutikker ang. anbefaling av minnebrikke som passer sammen med den jeg har. Versjon EVEREST v1.51.195/no [ DIMM3: 512 Mb PC3200 DDR SDRAM ] Minne modul egenskaper: Serienummer Ingen Modul størrelse 512 Mb (2 rows, 4 banks) Modul type Unbuffered Minne type DDR SDRAM Minne hastighet PC3200 (200 MHz) Modul bredde 64 bit Modul spenning SSTL 2.5 Feil-detekterings metode Ingen Oppdateringsfrekvens Redusert (7.8 us), Self-Refresh Minne Tider: @ 200 MHz 2.5-3-3-8 (CL-RCD-RP-RAS) Minne modul egenskaper/kjennetegn: Early RAS# Precharge Ikke støttet Auto-Precharge Ikke støttet Precharge All Ikke støttet Write1/Read Burst Ikke støttet Buffered Address/Control Inputs Ikke støttet Registered Address/Control Inputs Ikke støttet On-Card PLL (Clock) Ikke støttet Buffered DQMB Inputs Ikke støttet Registered DQMB Inputs Ikke støttet Differential Clock Input Støttet Redundant Row Address Ikke støttet Fått svar fra noen av nettbutikkene allerede. En sa de ikke hadde noen som passet. Sted nr 2 en av disse: -OCZ 512MB Value Series PC-3200 DDR (3-4-4-8) 400Mhz -OCZ 512MB Premier med heatsink PC-3200 DDR (2,5-3-3-7) 400Mhz Sted nr 3 anbefaler denne: -Crucial PC3200 DDR-DIMM 512MB CL3 5ns Unbuffered, Non-parity, 2.5V, 64Meg x 64 Men ingen av disse passer vel perfekt? Eller? Spør fordi jeg slet med minnebrikker som ikke passa sammen i min forrige hovedmaskin (dog SD-DIMM). HKet mitt er et Asus A7N8X-X. Brikka som står i tror jeg bare er såkalt "Noname". Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 Ingen som kan gi meg et tips? Er forresten DDR-minne like følsomme i forhold til CAS-latency som SD-minne er? Som jeg nevnte i første posting, så funka ikke SD-minne sammen i min forrige hovedmaskin fordi de var for forskjellige på CASen. Lenke til kommentar
Midran Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 etter det jeg ser har du samme minne som meg, (kjøpt på komplett i en oppgraderings pakke for 1 år siden), minnet du har er av type Twinmos du får sjekke litt rundt om det er den (du hadde AKKURATT likt meg i everest så er stor sannsynlighet) Lenke til kommentar
koveraasen Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Fikk dual-pack med TwinMOS value i går (de som er på tilbud hos komplett nå), og de hadde akkurat samme timings som din brikke. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 16. april 2005 Forfatter Del Skrevet 16. april 2005 Ok. Takk for svarene! Får se hva jeg gjør etterhvert. Kanskje prisene faller enda litt? Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 Tusen takk for tipsene Midran og koverassen! Fikk brikken idag, og de har nøyaktig samme timings, ja. Everest mener brikka ble produsert uke 21 2005. Hehe. Det er om 3 uker det. Spiller CS:S nå, og ingen problemer ser det ut til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå