nree Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) Hei, jeg har ein gammel psu fra ein gammel Compaq som jeg tenkte og bruke på ein stand på ein Arbedsmesse jeg skal ha i morgen. Jeg skal drive 1 stk neonlys på 12 v med denne og det skulle gå fint. Denne psu har ein bryter av typen 1/0 bakpå men ingen bryter på ledningene som går ut av PSU. Den har kontaktene: Denne er det 2 av men de er forskjellige. Den ene har fargene fra venstre til høyre (tips: merk teksten vist den ikkje er leselig) Orange, Rød, Gul, Blå, Svart, Svart Den andre Svart, Svart, Hvit, Rød, Rød, Rød Noen som vet hvordan jeg kan jumpstarte denne? Det går ikkje og bare trykke på bryteren, vifta i PSU hakker litt også stopper den vist jeg gjør det. Please og svar... skulle virkelig fått dette til til i morgen!!! EDIT: Farge på skrifta til kontaktene! Endret 30. mars 2005 av goggen90 Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) Jeg har en post ett eller annet sted med bilder tror jeg .... skal se litt... litt om psu uten ATX Endret 30. mars 2005 av aeinstein Lenke til kommentar
nree Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 Jeg har en post ett eller annet sted med bilder tror jeg .... skal se litt... litt om psu uten ATX høres bra ut... Lenke til kommentar
nree Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) Jeg har en post ett eller annet sted med bilder tror jeg .... skal se litt... litt om psu uten ATX Gidder du si akkuratt hvordan det skal gjøres i plassen for og poste link til ein annen post? EDIT: Glemte quote Endret 30. mars 2005 av goggen90 Lenke til kommentar
nree Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 Jeg har ikkje ein sånnen 3 pins Lenke til kommentar
nree Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) Den andreSvart, Svart, Hvit, Rød, Rød, Rød Kan det gå og koble Hvit med Svart? EDIT: Vil ikkje ødelegge denne fine lille psuen Endret 30. mars 2005 av goggen90 Lenke til kommentar
XzErOx Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 http://overklokking.no/diverse/stromforsyninger.html prøv denne du Lenke til kommentar
nree Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) Den har ikkje ATX ffs! Les 1 innlegg!!! Endret 30. mars 2005 av goggen90 Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 det der er en gammel AT forsyning og kan ikke jumpstartes som ATX forsyninger kan. AT-forsyningene bruker å ha en egen av/på knapp som fysisk bryter eller kobler til 220v til strømforsyningen. Lenke til kommentar
nree Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) det der er en gammel AT forsyning og kan ikke jumpstartes som ATX forsyninger kan. AT-forsyningene bruker å ha en egen av/på knapp som fysisk bryter eller kobler til 220v til strømforsyningen. Den har ein egen påknapp på baksiden som bryter 230v men når jeg trykker på denne durer det bare litt og vifta hakker eit hakk bort så skjer det ikkje mer... Edit: Skal bruke denne uten hovedkort, bare så det er sagdt! Endret 30. mars 2005 av goggen90 Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 har du ett mulitmeter så du får sjekket om der står strøm på forsyningen når du slår den på? det er godt mulig bare vifta er gåen.. Lenke til kommentar
nree Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) Multimeteret ligger på skole så... men har testet med neonlyset og det lyser ikkje når jeg kobler det til verken på hovedkortpluggen eller på molex. Jeg vet denne PSU virker siden når den var tilkoblet virket den og det er ca 2 uker siden... Den har ikkje vert i bruk siden det... EDIT: Maglet ein r Endret 30. mars 2005 av goggen90 Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Har du IKKE noen andrekontakter enn de som du har vist? for da vet jeg da svarte.... :dongetit: Lenke til kommentar
nree Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) Har du IKKE noen andrekontakter enn de som du har vist? for da vet jeg da svarte.... :dongetit: Har ingen fler kontakter nei.... EDIT: Vet du svaret? Så si det da EDIT: Sitter her og oppdaterer siden for ingen nytte Endret 30. mars 2005 av goggen90 Lenke til kommentar
nree Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 Sittet i 2 timer og ventet Lenke til kommentar
4WheelDrive Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Jeg hadde samme problemet for en stund siden da jeg skulle bruke en gammel AT-PSU som strømforsyning. På strømforsyningen jeg hadde, hvor jeg kun trengte 12v, måtte jeg legge inn en liten last på 5v-linja for i det hele tatt å få start på den. Uten last på 5v fikk jeg verken 5 eller 12 volt ut, bare et lite "rykk" i begynnelsen slik du beskriver. Husker ikke hvor mye strøm jeg måtte trekke fra 5volt-linja, men tror det var rundt 100mA eller noe sånt. Med last på plass fungerer PSU'en strålende, og leverer nok av strøm på 12volt-linja. Lenke til kommentar
nree Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 Jeg hadde samme problemet for en stund siden da jeg skulle bruke en gammel AT-PSU som strømforsyning. På strømforsyningen jeg hadde, hvor jeg kun trengte 12v, måtte jeg legge inn en liten last på 5v-linja for i det hele tatt å få start på den. Uten last på 5v fikk jeg verken 5 eller 12 volt ut, bare et lite "rykk" i begynnelsen slik du beskriver. Husker ikke hvor mye strøm jeg måtte trekke fra 5volt-linja, men tror det var rundt 100mA eller noe sånt. Med last på plass fungerer PSU'en strålende, og leverer nok av strøm på 12volt-linja. Hva kobla du til 5 volt'n da? Lenke til kommentar
nree Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) 1 skritt forran... Fikk til og få ein 12v vifte til og snurre bittelitt på 5v før PSU stopte og jeg måtte "restarte" psu for og få vifta til og snurre i nye 1 sekunder Noen som vet hva jeg kan koble til? Edit: Leif Endret 30. mars 2005 av goggen90 Lenke til kommentar
4WheelDrive Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Jeg koblet til noen motstander tror jeg. Bare sørg for at de tåler den effekten de utvikler. P = U*I = 5V*0.1A = 0.5W ved en motstand på R = U/I = 5V/0.1A = 50 Ohm. Husker ikke helt om det var disse verdiene jeg brukte, du får prøve deg fram. Hvis du har en lyspære el.l. kan jo det også fungere som last. Lenke til kommentar
nree Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) Jeg tror ikkje jeg kommer meg inn på classern på denne tiden... Må nok bruke ein lyspære ja... eller noe sånt... Noen forslag? Må jeg ha noe som ikkje trekker mer ein 100mA? (som f.eks?) EDIT: La til litt Endret 30. mars 2005 av goggen90 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå