Jarek Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) Har nettop bestilt en Razer Diamondback og tenkte jeg da skulle skaffe meg en musematte. (Bruker ingen med min nåværende kulemus). Men de er så sykt dyre - jeg kjøper ikke en matte til 400 uansett hvor mye den skulle gi meg.. Så jeg skal lage en - eller 2 (Pussa Plexi og Teflon) og tenkte jeg skulle lage en worklog. **Grunnidêen er en post jeg fant her på forumet - men legg merke til at jeg skal gjøre mer enn bare å pusse plexi.** Jeg har valgt å kalle matten "Plэxity" Jeg er foreløpig i en tidlig fase og har skaffet meg en del ting: * 20x30 Plexiplate * Pussematter (som min far kallte det) ultrafint og grovere (prøve meg fram) * Forskjellig typer lakk Ting som skal anskaffes: * Flate gummiknotter * "Plastfilm" (Ikke helt sikker på hva det kalles) * (Og teflonark eller "teflonbakepapir" når jeg kommer til teflon matten) ----- Leste i reglene om pris eller noe. Dette er ikke noe dyrt. Plexiglass kan sikkert fåes av noen gavmilde glass folk eller som jeg gjorde; Kjøpes på clashohlson til 29 kroner (30cm X 20cm X 2mm (lxbxd)). Har du lakk og pussepapir (har vel nesten alle fedre - så lenge de ikke er meganerder) Plastfilm kjøpes på rull i bokhandler osv tror jeg - og koster vel 50-70 kroner. Alt i alt kommer vel dette prosjektet på maks. 100 kroner. Kommer bilder og oppdateringer etterhvert. (Kom med tips om det er noe jeg mangler) (Skulle denne bli stengt av en eller annen grunn.. så har eg ingenting å gjøre på=P) -Jar Eneste bilde jeg får inn foreløpig (må skaffe en eller annen hostside). Endret 21. april 2005 av Jarek Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Det kan bli bra det! Lakken synes jo gjennom teflonen. Kanskje det hadde blitt bra hvis du hadde lakkert baksiden og? Lenke til kommentar
Jarek Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) Liten update med bilder Pussemattene eg brukte ("Grovt" @ 300-400 og ultrafint @ 700+) Kniv til utskjæring av nick og fil til filing av kanter Lakken eg hadde for hånden Endelige lakk valget (droppet den ene tilslutt - ble dårlig) Den svarte funka kjempe Nicket skjært ut Her er nicket spraya på med svart lakk Og navnet på matta "Plэxity" - Ble egentlig TOO Bold - menmen Som dere ser hadde jeg et lite uhell når jeg spraya - men dette skal jeg vaske vekk med noe løsemiddel eller noe. Nå skal eg feste plastfilm (eller hva det enn kalles) på baksiden slik at nicket ikke blir viska ut eller baksiden bli skitna til av ett eller annet. Utpå der igjen kommer noen skikkelig flate gummiføtter. -Jar Endret 30. mars 2005 av Jarek Lenke til kommentar
nree Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Du må fortelle hvem du fikk ideen av og hvem som starta trenden Lenke til kommentar
Jarek Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 Les tråden bedre du Lenke til kommentar
pæren Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Ser jo riktig så bra ut dette. GOd idé å lakke nicet på matta! begynner nesten å få lyst til å lege min egen pleximatte... Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Hadde det ikke vært bedre å lakkere nicket på backsiden? så det ikke er "iveien" for musen? Men ser riktig bra ut lykke til vidre Lenke til kommentar
Jarek Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) Hadde det ikke vært bedre å lakkere nicket på backsiden? så det ikke er "iveien" for musen? Men ser riktig bra ut lykke til vidre Det er lakka på baksiden. -Jar Endret 30. mars 2005 av Jarek Lenke til kommentar
Jarek Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 (endret) Da var jeg faktisk ferdig med musematten min. Føtter lagde jeg av en gummihanske av alle ting. "Gummihanske !?" Tenker dere kanskje, men faktum er at det funker kanonbra som antiskli føttar. Jeg klippet av litt av toppen på "Skjermkortgummihanskene" mine (er forsiktig med statisk el ) og klippet ut små sirkler med diameter på 0,7-1cm. På disse festet jeg dobbeltsidig bildetape saker. Min mor fester bilder i album med dem. Festa 4 av disse under matten og vips - den sitter som støpt. (Bare legger inn et bilde uten link - glemt kontoen min @ photobucket) Hva gjorde jeg?: *Pussa plexiglass *Sprayet nicket på - på baksiden - Vaska vekk smuss med neglelakkfjerner *Satt på kontanktpapir for å "beskytte" nicket *Satt på antiskli føtter av gummihansker. EDIT: Ligna ikke musa på Razer Diamondback? =P *Får den i morgen=D* Endret 5. april 2005 av Jarek Lenke til kommentar
Musty Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 det ble faktisk seende overraskende bra ut spør du meg.. fikk nesten lyst å gjøre det selv hvor tykk er plexien du har brukt? Lenke til kommentar
Jarek Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 (endret) Plexien er 2mm. 30cm X 20cm X 2mm (lxbxd) - 29,- hos Clasern Endret 5. april 2005 av Jarek Lenke til kommentar
sigen Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Ja, denne så skikkelig bra ut, kanskje du skulle vurdere å lage på bestilling? Hehe! Good work, keep it up! Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Sklir den godt hos deg? Jeg har gjort akkurat det samme og har også mouseskates, men alikevel synes jeg den blå tøymatta sklir bedre :S Lenke til kommentar
Aes456 Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Hva syns du om ytelsen da? Ble den noe bedre, eller fikk bedre gli? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Hmmm, hvordan reagerer ei optisk mus på transparent materiale da..? Trodde det gikk litt dårlig jeg! Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Hmmm, hvordan reagerer ei optisk mus på transparent materiale da..? Trodde det gikk litt dårlig jeg! Det er derfor du pusser underlaget Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Skulle du ikke ha teflon på? Det hadde kanskje ikke sett like bra ut, men det hadde blitt glattere. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Er den pussa? Så ikke det jeg! Hehe.. Skal lage klin lik, bare med lys og kle den med teflon Lenke til kommentar
Jarek Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 (endret) Den sklir fint her. Husk å pusse skikkelig godt med ganske fint papir/matte. Ellers leser ikke musa den. Har man fortsatt problemer - tegn masse streker i MSpaint og print det ut.. Legg det under. Kan se bra ut. Skulle ikke ha teflon på denne, nei - skal ha en annen med teflon - tenkte jeg skulle se om jeg fikk gjort noe i dag. (Jeg prøvde noe så enkelt som å bare tape fast teflon på bordet, men det dannet seg luftbobler og musen (Razer DB) hang seg opp på skjermen til tider. Skal se om jeg får limt den på en fin flat gjenstand (tre, plexi, metall) eller noe. -Jar Endret 15. april 2005 av Jarek Lenke til kommentar
bokhylle Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Har du pusset foran (der musen er) eller bak? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå