Gå til innhold

Hvilken Komplett PC

Anbefalte innlegg

Ønsker å kjøpe en PC på Komplett. Ser at de har flere modeller å velge mellom, men alle leveres med en del programvare som standard. Noen som vet om dette fordyrer maskinen, lønner det seg å sette sammen maskinen selv?

Ser etter en Ok maskin til kontorbruk som også kan brukes av guttungen på åtte til spill, noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mye jeg vil betale? minst mulig ;) Vel, ønsker ikke noe over 10.000 for selve maskinen, helst litt mindre.

Så på Komplett Din Side den koster 9995 med OS, men når jeg satte sammen de samme delene selv kom den på 10190.33 uten OS. Tyder på at det er penger å spare dersom man velger de ferdige standarløsningene???

:hmm:

Lenke til kommentar

Den nevnte maskinen fra komplett er absolutt å anbefale hvis du ikke skal bygge selv. Får med alt du trenger og gjør en god jobb i nye spill. Service garantien fungerer også bra, ihvertfall hvis du bor i rimelig urbane strøk.

Hvis 9995,- er mer enn forventet, har de og billigere ferdig maskiner. Disse vil yte atskillig dårligere i f.eks spill enn det prisen tilsier. Ville heller spart litt ekstra en stund og så kjøpt en av 9995,- maskinene som blir testet på DinSide hver måned.

Edit: Maskinen som Efikkan satte opp i forrige poste er sikkert enda litt bedre, men du må bygge den selv. Dessuten følger det ikke med operativsystem, høytalere, tastatur, mus og skjerm. Hvis noe går galt må du selv finne ut hvilken del som eventuelt svikter og sende den inn til nettbutikk.

Endret av Energi
Lenke til kommentar

Så veldig bra ut det derre. Mangler CPU-vifte, diskettstasjon, skjerm og OS. SÅ du kommer vel ikke under 9995 likevel, men kanskje dette oppsettet er bedre?

:)

CPUen har vifte. Diskettstasjon er ikke nødvendig. OS kan du velge selv, jeg vil anbefale at du velger Linux. Jeg kan plukke ut en god skjerm.

Lenke til kommentar

Så veldig bra ut det derre. Mangler CPU-vifte, diskettstasjon, skjerm og OS. SÅ du kommer vel ikke under 9995 likevel, men kanskje dette oppsettet er bedre?

:)

CPUen har vifte. Diskettstasjon er ikke nødvendig. OS kan du velge selv, jeg vil anbefale at du velger Linux. Jeg kan plukke ut en god skjerm.

Med all respekt - nå tuller du fælt ;)

Linux på en kontor- og spill-PC :no:

Lenke til kommentar

Hvordan er denne maskien da?

http://www.komplett.no/k/ci.asp?sku=10097

Har oppgradert den noe:

Asus TA-210 Miditower 350W

Intel Pentium 4 3.0GHz PC800 Socket 478,

PC Uten OS, White Box PC

NEC DVD recorder ND-3520A IDE Black

Abit IS-10, I865G, Socket-478,m-ATX,VGA

XFX GeForce FX5500 256MB DDR

Western Digital Caviar 200GB S-ATA

Samsung 17" LCD Syncmaster 710V TCO99

Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort

Nero Express 6.0 Norsk/Engelsk

CyberLink DVD Solution 3.0, 6Channel,OEM

MS Works 8.0 Norsk Cd medie + Coa

MS Royalty Works 8.0 Bundle

Norman Internet Control, 1 år lisens

Musmatte Blå 4/6mm

Støtsikker PC-eske

Infocare 3 års PC Garanti

SoftThinks Installation/Recovery

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack

Microsoft Wheel Mouse,

Microsoft Digital Media PRO Keyboard,

Creative SBS240 Bulk (White Box)

Maskinen koster da 9624,-

Lenke til kommentar
En AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz er mye bedre enn en Intel Pentium 4 3.0GHz på 32bits-kode, og AMDen støtter også 64bits-kode som gir enda bedre ytelse på et 64bits-OS.(WIN XP-64 kommer i april)

OK, takk for tilbakemeldingen - så har jeg lært noe i dag også :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...