thomassit0 Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 (endret) Hvordan fikk du av front dekslet på k700i 2 mass?Vil heldig gjerne fjerne noe av det støvet som er under front dekslet... du tar av batteri dekselet så ser du små plast "pins" som stikker gjennom fra front dekselet, disse dytter du forsiktig på (du må bruke en liten kniv eller noe..) så alle løsner så er det bare å ta det av og så kan du ta av dekselet over kameraet. Endret 7. april 2005 av 2mass Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 har et nytt problem... telefonen blir bare slått av UTEN grunn... Jeg hat telefonen i lomma, bordet bilen osv... men den slår seg av av seg selv... merkelig.... bare 6 dager gammel... Det hørtes ikke bra ut Hvis de du kjøpte den av har 30 dagers returrett, bør du benytte deg av den. Har du bestillt telefonen over nett har du alltid 14 dagers returrett, no matter what! Om en telefon plutselig har begynt å slå seg av, og ikke gjorde dette da den ble kjøpt, samt at den har vært brukt sammenhengende i 6 dager, så tviler jeg STERKT på at man får benyttet angreretten igjen. Dette fordi at om man skal benytte angreretten så må telefonen være fungerende, og som ny. Det er den ikke etter flere dagers bruk, og ei heller om den er defekt. Dette høres kanskje rart ut, men dette er slik angreretten praktiseres. Uansett, for tiden så er det ingen butikker med 30 dagers returrett på mobiltelefon, elkjøp hadde før, men de har sluttet med dette på mobiler. Uansett, løsning på problemet er nok en enkel softwareoppgradering. Om du leverer telefonen direkte til verksted selv (autorisert SE-verksted), så vil det gå raskere å fikse enn om du leverer til forhandler. Bare husk å ta vare på evt. kvitteringer, da dette teller som et reparsjonsforsøk iht forbrukerkjøpsloven. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 har et nytt problem... telefonen blir bare slått av UTEN grunn... Jeg hat telefonen i lomma, bordet bilen osv... men den slår seg av av seg selv... merkelig.... bare 6 dager gammel... Sony Ericsson har etter hva jeg husker en DOA-grense på 14 dager (eller var det 7?). leverer du telefonen tilbake innen denne fristen får du en ny salgspakke fra verkstedet og kan evt bytte i en annen telefon (modell). Går du over fristen får du en kostnadsfri programvareoppdatering. Lenke til kommentar
Qaracuck Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Ok folkens, jeg har også denne tlf, og tlf er en helt grei "billig" mobil, virker som den har en del bugs, jeg får ikke opp navnet til "sporadiske" jeg har lagret! noen ganger kommer navnet opp andre ganger ikke, selv om akkurat det samme nummer ligger i tlf listen! Ringte til SE og sa dette, men det dreit de i! Og laderen er jo en standart Ericson "drittpatent" lageplugg! herregud selvfølgelig vil denne kontakten slites og bli dårlig relativt rask! Fy søren! alle ericson og se jeg har hatt har jeg fårr problemer m ladingen! Pleide faktisk å slikke på kontakten før jeg koblet den til slik at det ble kontakt! Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Ok folkens, jeg har også denne tlf, og tlf er en helt grei "billig" mobil, virker som den har en del bugs, jeg får ikke opp navnet til "sporadiske" jeg har lagret! noen ganger kommer navnet opp andre ganger ikke, selv om akkurat det samme nummer ligger i tlf listen! Ringte til SE og sa dette, men det dreit de i! Og laderen er jo en standart Ericson "drittpatent" lageplugg! herregud selvfølgelig vil denne kontakten slites og bli dårlig relativt rask! Fy søren! alle ericson og se jeg har hatt har jeg fårr problemer m ladingen! Pleide faktisk å slikke på kontakten før jeg koblet den til slik at det ble kontakt! Har du problemer med telefonen så kontakter du selger. Det er de du i utgangspunktet skal reklamere til og så sender de telefonen på service for deg. Angående laderne til SE så er disse helt topp, så lenge du ikke drar dem rett ut av telefonen etter lading. De skal "brekkes" nedover, så løsner de kjempelett. Når kunder kommer innom og klager på laderne de har kjøpt/fått med telefonen ber jeg dem om å vise meg hva som er problemet, når de da drar laderen ut av telefonen "glemmer" de å brekke den nedover. Da er det ikke rart de får problemer. Men ja, det har vært en del problemer med denne modellen. Heldigvis ordner det seg raskt etter en kort tur på service. Veldig sjeldent feilene gjentar seg senere. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 har et nytt problem... telefonen blir bare slått av UTEN grunn... Jeg hat telefonen i lomma, bordet bilen osv... men den slår seg av av seg selv... merkelig.... bare 6 dager gammel... Sony Ericsson har etter hva jeg husker en DOA-grense på 14 dager (eller var det 7?). leverer du telefonen tilbake innen denne fristen får du en ny salgspakke fra verkstedet og kan evt bytte i en annen telefon (modell). Går du over fristen får du en kostnadsfri programvareoppdatering. 7 dager er beskjeden jeg har fått tidligere Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 Angående laderne til SE så er disse helt topp, så lenge du ikke drar dem rett ut av telefonen etter lading. De skal "brekkes" nedover, så løsner de kjempelett. Jeg må si meg litt uenig med deg... Hvis man sammenlikner SE og Nokias Ladere ser du lett kvalitetsfoskjeller. SE har et sinnsykt patent med to bevegelige kontakter som ved hjelp av en festeanordning (av plast) holder pluggen inntil telefonen slik at det blir kontakt... mens Nokia holder seg til den tradisjonelle pluggen, som ikke er like utsatt for slitasje, og som er vanskelig å få problemer med... Selvfølgelig kan man kverulere rundt mine observasjoner, men faktumet er det samme... SE har et patent med flere slitasjeutsatte deler og dermed flere potensielle problemer. Min lader var trøblete fra første gang jeg satte den i telefonen... altså ikke brukerfeil. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Su har rett i at Nokia sine ladere er bedre utformet. Men jeg har aldri hatt noen problemer med noen SE ladere og det har ingen jeg kjenner hatt heller. Noen veldig få kunder som har hatt problemer selv om de gjør alt riktig, men da er det bare å sende laderen til service så blir den byttet uten spørsmål. PS. Nokia har det verste HF-systemet da, med de forferdelige tilkoblingene. DE er dårlige de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå