Gå til innhold

Twinmos tar i bruk Winbond BH-5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv om jeg ser at mange kan klokke BH-5 baserte minnebrikker langt med lave timings, men med høy spenning, må jeg få lov til å minne om at man kan det med TCCD-baserte minnebrikker, med den forskjellen at man langt på vei kan oppnå samme overklokking med TCCD som med BH-5, bare at TCCD trenger langt mindre spenning. Skal jeg ha nye RAM-brikker, blir det i hvert fall RAM-brikker basert på TCCD.

Lenke til kommentar
2GB BH-5

Nice. Fikk to brikker i dag, får to nye i morgen. Inntil videre slår jeg meg til ro hvis jeg kjører stabilt med 2 GB billig BH-5 200 MHz 2-2-2, så får jeg se om jeg gidder å klokke ved en senere anledning. Får jo uansett ikke kjørt boosteren med 4 brikker.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar
Skal jeg ha nye RAM-brikker, blir det i hvert fall RAM-brikker basert på TCCD.

Men da må du vel til gjengjeld opp på nærmere dobbel pris?

Minneprisene er på vei ned for tiden, så det kan endre seg. Dessuten har jeg lyst på matchede minnebrikker, da jeg skal kjøre dem som minnepar nr. 2 (Har allerede 2x512 MB matchede Corsair-brikker), og stabilitet er ytterst viktig.

Lenke til kommentar
2GB BH-5

Nice. Fikk to brikker i dag, får to nye i morgen. Inntil videre slår jeg meg til ro hvis jeg kjører stabilt med 2 GB billig BH-5 200 MHz 2-2-2, så får jeg se om jeg gidder å klokke ved en senere anledning. Får jo uansett ikke kjørt boosteren med 4 brikker.

greier minnekontrolleren det da? Har hørt om folk som har hatt problemer med store mengder minne på høy spenning.

Lenke til kommentar

Fått mine brikker idag. Opplevde ustabilt system, (maskinen Rebooter), og prøver å finne feilen. Slang i en ekstra HD på 200 Gig så lurer på om d er strømmen min som sliter og ikke minnet.

Har kjørt 2-2-2-8@200 og kjører nå 2-3-3-8@200 med 2,9V

Brikkene burde da klare dette??

Er det noe rart med timings settingene mine??

Edit:Leif

post-107-1112727323_thumb.jpg

Endret av BiA_strider
Lenke til kommentar
Brikkene burde da klare dette??

Jeg kjører innstillingene på bildet på 2.85V (eller noe i den duren, +.2V i biosen på GA-K8NSNXP-939). Har ikke hatt brikkene i maskinen så lenge, men har loopet litt 3Dmark01 uten problemer.

bh5timings.png

Endret av Rikky
Lenke til kommentar
No.1 250MHz :D

Shit! Håper jeg er like heldig med mine! :thumbup:

Jepp 250MHz med de mest aggrresive timingene man kan kjøre er bra på kun 3,2Volt.. Gleder meg å se hva denne brikken klarer på 3,5Volt eller mer :roll:

Hvor mye volt skal jeg våge å gi brikkene? syns 3,8Volt høres skummelt ut, men hører at BH-5 takler dette + mer

Ble litt "Lotto" følelse når brikkene ikke er "speedbinned" :hmm:

Lenke til kommentar
3,8-4v går greit om du har et par vifter som blåser på brikkene.

Bare ikke la de kjøre på det lengre enn 45 minutter av gangen.

Har vært litt uheldig med det før.

Gleder meg til å se resultater. ;)

Får se.. driver med burn-in av brikke no 2 og 3! Har bestandig vært litt skeptisk til alt som har med "burn-in" å gjøre, har bestandig tenkt at dette har like mye å si som forskjellen mellom en høytalerkabel til 30000 eller 40000 ;) De audiofile påstar jo at de kan høre det..

Men brikke no.1 fikk 2feil på første omgang av memtest og etter dette så jeg aldri noe mer til disse, kjørte brikken en time uten feil før jeg ga meg (hadde jo flere brikker som skulle på grillen)

Tror nok de burn-in greiene funker i dette tilfellet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...