Gå til innhold

Twinmos tar i bruk Winbond BH-5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men BH5 er ikke for alle. Det er ikke så mange BH5 brikker som finnes i 512mb versjoner som klokker så bra. De fleste jeg vet om bruker 2x256 eller bare 1x256 når de kjører benchmarks.

Så får å få gode BH5 så blir det somregel bare 512mb ram ;) SIden hovedkort sjelden liker 4brikker

Lenke til kommentar
Men BH5 er ikke for alle. Det er ikke så mange BH5 brikker som finnes i 512mb versjoner som klokker så bra. De fleste jeg vet om bruker 2x256 eller bare 1x256 når de kjører benchmarks.

Så får å få gode BH5 så blir det somregel bare 512mb ram ;) SIden hovedkort sjelden liker 4brikker

Stemmer dette?

SÅ 2 stk 512 brikker vil ikke klokke bra?

Lenke til kommentar

Stemmer dette?

De vil nok forhåpentligvis klokke bra, men 2x256 vil alltid klokke bedre.. Hvis man ser på de nye ch-5 chippene i f.eks. ocz sine Vx brikker så klokker de jo bedre enn gamle ch-5, så jeg synes det er realistisk (ønsketenking??) at de nye vil kunne klokke tilsvarende bra med 512mb brikker..

Men uansett, så lenge de klarer over 200@2-2-2-8 med 3.2v så er jeg fornøyd, alt over blir en bonus for meg.... Har allerede ch5 som klokker bra til benching, men trenger 1gb til vanlig bruk...

Lenke til kommentar

Stemmer dette?

Det sies faktisk at mange UTT\CH5 klokket bedre med 2x512 enn hva BH5 gjorde. (Doublesided eller DS som jeg pleier å si). Vi får se hva som skjer etterhvert.

Dette er bare utifra gamle erfaringer ;)

ca. 240mhz 5-2-2-2.0 er vell ikke så gale ,men dette var testet med 3V på et intel system og intel systemer krever mye mindre av delene enn et AMD64system

EDIT: Grr.. slått med noen få sekunder :p

Endret av CFD
Lenke til kommentar

Men en ting jeg gjerne skulle ha lagt til. Twinmos bruker JDEC sin PCB ,mens mange andre som har kjøpt inn winbond brikker bruker brainpower PCB`en og det vil si at den klokker bedre (corsair byttet jo PCB og måtte gi ut en ny versjon av sine XL brikker).

Det kommer sikkert noen med brainpower PCB som klokker knallbra ,men har ikke mest tro på twinmos sine rambrikker ,men man kan da håpe.

Lenke til kommentar

Der var en brikke bestillt, ergelig at disse ikke har vært tilgjengelig de siste årene. Kjøpte 1 gig med Ocz sine 3200 El brikker med 2-2-3-5 settings til 2700 kr eller no for ca 1 år siden. Angrer på det nå, for de klokker ikke noe særlig bra med cl 2 uansett volt.

Endret av Onanias
Lenke til kommentar
Har nettopp bestilt følgene kombinasjon:

- ocz ddr booster

- 2x512mb ocz dual channel Gold VX (pc4000 2-2-2-5 @ 3.3v)

har jeg bæsja på leggen eller?

Skal brukes til å dra de siste mhz fra northwooden min på 3.0ghz på asus p4c800e.

DrE

Hmm.. vil ikke akkurat si at du har det! Fordelene med OCZ VX DDR500 er at du får en garantert speed å forholde deg til. Når det gjelder Twinmos SP PC3200/3500 så blir det mye "lottospilling" ved å kjøpe disse. Selv om mange vil klokke godt, vil også mange være dårlige (noe jeg vil tror vi får se mye av framover)

Jeg har et sett med OCZ VX PC3200 som kjører 250MHz@2 2 2 5 på 3,3V. Kjempefornøyd med disse, men har alikevel bestilt 4 av de nye BH5 brikkene til twinmos da jeg ønsker 2gig med RAM

Tiden vil vise, men jeg tror ikke det er noen vits å stresse for mye, brikkene blir tilgjengelige i lang tid fremover.

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Har selv nå 2 stk. Twinmos 512MB 400Mhz winbond kjøpt for 2 år siden. Er ikke "mached pair" men har kjørt dem i dual alltid uten protest (Både med Intel P4 northwood / s939/3500+). Har også testet velykket 2-2-2-5 @ 250 flere ganger. Men av hensyn til "sjeldenhet" kjører jeg orginalt :thumbup:

Endret av sm1pea07
Lenke til kommentar

Hvordan er disse brikkene iforhold til f.eks brikker fra OCZ som har cas2? Hva vil prestere best på et AMD XP system? (fsb~210+)

Cloud: på 210fsb vil tccd og bh5 mest sannsynlig klare 2-2-2-x begge to så ytelsesforskjellen vil være marginal uten at jeg vet hvem som vil være raskest..

Så altså vil det være et bedre kjøp med TwinMos for ca 1200, en OCZ som skal ha rundt 2000 for minnet. Eller?

Endret av Cloud
Lenke til kommentar
Hvordan er disse brikkene iforhold til f.eks brikker fra OCZ som har cas2? Hva vil prestere best på et AMD XP system? (fsb~210+)

Cloud: på 210fsb vil tccd og bh5 mest sannsynlig klare 2-2-2-x begge to så ytelsesforskjellen vil være marginal uten at jeg vet hvem som vil være raskest..

Så altså vil det være et bedre kjøp med TwinMos for ca 1200, en OCZ som skal ha rundt 2000 for minnet. Eller?

Jeg vil anbefale deg å vente litt, jeg med flere andre vil komme tilbake med testresultater i slutten av uka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...