Gå til innhold

Skjermkort til 2 skjermer (dual)

HKRoed

Anbefalte innlegg

Har du VGA eller DVI kontakter på skjermene dine?

Skjermene mine har både DVI og VGA. Eg hadde ett Matrox Parhelia (2XDVI)før, men eg fikk lyst på bedre 3D-ytelse. Kjøpte Gainward-kortet fordi det hadde 2XDVI, og eg synest bildet er like bra med dette kortet som det var med Parhelia-kortet.

Anbefalest på det varmeste :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du VGA eller DVI kontakter på skjermene dine?

Skjermene mine har både DVI og VGA. Eg hadde ett Matrox Parhelia (2XDVI)før, men eg fikk lyst på bedre 3D-ytelse. Kjøpte Gainward-kortet fordi det hadde 2XDVI, og eg synest bildet er like bra med dette kortet som det var med Parhelia-kortet.

Anbefalest på det varmeste :thumbup:

Anbefaler du ditt Gainward kort eller det kortet jeg har på handa her? :ermm:

Lenke til kommentar
Anbefaler du ditt Gainward kort eller det kortet jeg har på handa her? :ermm:

Eg annbefaler natruligvis det kortet eg har erfaring med sjølv. Men hold deg langt unna den fyren som prøver å selge deg det kortet for 1000kr. :nei:

MPX har det i prislistene sine til 499kr :whistle:

MPX

Dersom du har bestemt deg for å kjøpe 2 LDC-skjermer bør du helst kjøpe ett kort med 2 DVI utganger på.

Lenke til kommentar

Gir du 1000,- kr for det kortet blir du lurt! Spesielt fordi det koster 499,- på mpx.no...

Ville ikke stolt helt på den som har gitt deg det såkalte "tilbudet" om å kjøpe kortet til 1000,- kr.... :hmm:

Link til mpx her.

EDIT: Nå var jeg skikkelig treg til å skrive... Dastardly var tidligere ute... :blush:

Endret av Cantus
Lenke til kommentar

Forklaring:

Han kjøpte 7 stk av disse kortene som MPX nå selger for 499,- av en fyr i MPX for ett par dager siden. Prisen MPX nå har, er en "få de vekk" pris.

Men uansett ble dette kortet nå uaktuelt for meg.

Takk til de som tipset meg :thumbup:

Så hva bør jeg da velge?

- Jeg skal på sikt kjøre dual skjerm (1 eller begge er flatskjerm)

- Spiller nesten aldri

- Har en AMD A64 4000+ med kjøler og bygge utifra

- Kortet bør ikke ikke være spes "rått" å score masse her og der siden det ikke skal brukes til spilling.

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale at du kjøper et kort med enten 2 x VGA eller 2 x DVI kontakter.

Hadde et kort med en av hver, og VGA-DVI konverter. Brukte 2 x lcd skjermer. Det som irriterte fryktelig, var at jeg ikke klarte å stille inn fargene helt likt på begge skjermene.

Nå har jeg et kort med 2 x DVI, og det er helt supert, ingen problem med å få 2 like skjermer lenger

Endret av jallamamba
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...