Gå til innhold

Skjermkort til 2 skjermer (dual)

HKRoed

Anbefalte innlegg

Hei!

Hva vil dere anbefale av skjermkort som støtter 2 skjermer? Dual screen??

Har fått tilbud om å kjøpe ett flunkende nytt Club3D Geforce 5900 kort, men jeg er usikker på om dette støtter 2 skjermer. Jeg venter på eksakt link til dette kortet...

Til opplysning så spiller jeg sjelden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du planer om å kjøre spill/film over 2 skjermer? Eller ha en skjerm hvor f.eks Internett åpnes, og en skjerm hvor du f.eks spiller/ser film?

Som skrevet, så spiller jeg utrolig sjelden. Så det blir hovedsakelig til å ha flere programmer åpne. Internett, tekstbehandling osv osv...

Lenke til kommentar
Ja det kan kobles til 2 stk skjermer.

Det er disse tilkoblingene på det: DVI (digital), VGA (analog), TV-ut

Har du VGA eller DVI kontakter på skjermene dine?

Pr idag har jeg kun en 19" CRT.

Lyster på å kjøpe meg 2 stk 17" flatskjermer utover...

Kan jeg da bruke både DVI og VGA utgangene til hver sin skjerm samtidig å få ett "greit" resultat?

Lenke til kommentar

Nei, jeg har ikke kjøpt meg hovedkort ennå. Men jeg kjøper da ett som støtter dette. :-)

Han som selger det sier også at det skal funke helt OK med 2 skjermer. Selv da med en DVI og en VGA.

Bør jeg gå for dette. 1000,- for ett splitter nytt PCI-E kort er vel ikke gæli?

Lenke til kommentar
Nei, jeg har ikke kjøpt meg hovedkort ennå. Men jeg kjøper da ett som støtter dette. :-)

Han som selger det sier også at det skal funke helt OK med 2 skjermer. Selv da med en DVI og en VGA.

Bør jeg gå for dette. 1000,- for ett splitter nytt PCI-E kort er vel ikke gæli?

Nei, faktisk ikke gæli i det hele tatt! Ikke noe problem med å anbefale det der så lenge du ikke er en hardcore gamer.

Lenke til kommentar

Som regel er ikke 1000kroners kort så veldig bra. Aner ikkeno om dette kortet, men du ville nok fått et ganske mye bedre kort for 1500.

Dual screen system er helt fantastisk. Jeg har en femtentommer på høykant og en nittentommer (ikke på høykant) begge CRT og det er helt kongle! Det er ikke påkrevet med 2xlcd for at det skal bli bra.

EDIT: jeg ville faktisk gå så langt i å si at jeg heller vil ha to 17 tommere enn en 21tommer. Men nå snakker jeg meg bort. lykke til med ditt kjøp

Endret av sverreco
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...