Gå til innhold

Svak summing i hodetelefonene

Anbefalte innlegg

Det begynner nå å bli svært irriterende, en svak summing oppstår av og til når jeg hører på musikk eller ser film.

Jeg bruker som regel Icemat Siberia, men av og til noen gamle Primax Soundstorm 2.1 høytalere.

Lydkortet er integrert i HK, Intel greier sikkert.

Er det noe jeg kan gjøre for å fikse det eller skal jeg bare kjøpe nytt lydkort??

På forhånd: TAKK!

Edit: Nå hører av og til jeg summing når jeg scroller på internett!

Endret av heanwi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det begynner nå å bli svært irriterende, en svak summing oppstår av og til når jeg hører på musikk eller ser film.

Jeg bruker som regel Icemat Siberia, men av og til noen gamle Primax Soundstorm 2.1 høytalere.

Er det noe jeg kan gjøre for å fikse det eller skal jeg bare kjøpe nytt lydkort??

Slå av microfon volum!

Summet til meg før, og jeg hadde ikke engang noe mic i maskinen!

Lenke til kommentar

Slå av microfon volum!

Summet til meg før, og jeg hadde ikke engang noe mic i maskinen!

Microfon volumet er av

Lenke til kommentar

Kjipe integrerte løsninger (som den jeg bruker nå) er veldig lettmotakelige for støy fra andre komponenter i PCen. Skrur jeg opp volum på fullt på annlegget, kan jeg høre during fra harddisker, summing og knitring når jeg beveger musen osv. Tror det kan løses ganske effektivt ved å rett og slett kjøpe seg et skikkelig lydkort.

Lenke til kommentar
Kjipe integrerte løsninger (som den jeg bruker nå) er veldig lettmotakelige for støy fra andre komponenter i PCen. Skrur jeg opp volum på fullt på annlegget, kan jeg høre during fra harddisker, summing og knitring når jeg beveger musen osv. Tror det kan løses ganske effektivt ved å rett og slett kjøpe seg et skikkelig lydkort.

Ja, det harmonerer godt med mine erfaringer også, på analoge utganger er det ofte endel støy på innebygde lydkort, merker ikke det samme på dedikerte lydkort.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...