Gå til innhold

Virus som ødelegger MSN, IE, Norton, osv..

Anbefalte innlegg

Har nylig fått et virus som jeg ikke blir kvitt. Det gjør først og fremst Norton Antivirus deffekt, CTRL + ALT + DEL fungerer ikke. Selve Internett Explorer fungerer ikke, og jeg får opp et par .txt og .jpg popups ved oppstart av maskin.

Håper dere vet om en løsning. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Start_Run_cmd (enter)

skriv i dos prompt

c:\>tasklist /svc (enter)

Da får du opp en liste som er like god som ctrl+alt+delet og muligens finner du noen filer som er rare. Også kjør Hijackthis for å sjekke etter rare reg key linjer.

Jeg er ikke sikker på hva du har fått fra den infoen du gir, men det høres ikke posetivt ut. Det er mulig at enkelte programer som feks Norton må installeres på nytt.

NB! Hijackthis viser alt som kjører akuratt når du scaner så ikke slett alt eller ting du ikke er sikker på om pcen trenger eller ikke.

Lenke til kommentar

Lastet nee et program gjennom bit torrent som forårsaket lignende problemer. Msn klikket ca. 2 sekunder etter at jeg logget på. IE (bruker firefox) klikket også når jeg åpnet det. Hjelp-menyer i program klikket også. Jeg tok en reinstall av xp-en, så nå er alt ordnet. kan være at det var spyware..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...