Windoge Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Har nylig fått et virus som jeg ikke blir kvitt. Det gjør først og fremst Norton Antivirus deffekt, CTRL + ALT + DEL fungerer ikke. Selve Internett Explorer fungerer ikke, og jeg får opp et par .txt og .jpg popups ved oppstart av maskin. Håper dere vet om en løsning. Lenke til kommentar
LOBOS Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Start_Run_cmd (enter) skriv i dos prompt c:\>tasklist /svc (enter) Da får du opp en liste som er like god som ctrl+alt+delet og muligens finner du noen filer som er rare. Også kjør Hijackthis for å sjekke etter rare reg key linjer. Jeg er ikke sikker på hva du har fått fra den infoen du gir, men det høres ikke posetivt ut. Det er mulig at enkelte programer som feks Norton må installeres på nytt. NB! Hijackthis viser alt som kjører akuratt når du scaner så ikke slett alt eller ting du ikke er sikker på om pcen trenger eller ikke. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 Fant nettop ut at CMD heller ikke fungerer. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Fant nettop ut at CMD heller ikke fungerer. prøvd i sikkerheitsmodus? og fekk du kjørt Hijackthis. du kan og prøve online antivirusprgm. f.eks http://no.trendmicro-europe.com/consumer/p...call_launch.php eller http://www.pandasoftware.com/activescan/co...n_principal.htm Lenke til kommentar
riktig Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Safe mode er nok nøkkelordet her, samt å slå av system restore. Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Lastet nee et program gjennom bit torrent som forårsaket lignende problemer. Msn klikket ca. 2 sekunder etter at jeg logget på. IE (bruker firefox) klikket også når jeg åpnet det. Hjelp-menyer i program klikket også. Jeg tok en reinstall av xp-en, så nå er alt ordnet. kan være at det var spyware.. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Hva er navnet på filene som popper opp ved oppstart? Noen nye programmer som har blitt lagt til? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 På grunn av viruset sender min MSN ut virus til andre automatisk. Et eksempel på dette er Crazy_Frog_Gets_Killed_By_Train.pif. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Kan være en ny versjon Bropia.E / W32/Gaobot.CTX.worm eller hva de nå kaller det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå