Gå til innhold

Farve hvit skjerm til svart,prøvd det?

Anbefalte innlegg

Hei har akkurat kjøpt meg en brukt 21" Sony skjerm.Er fornøyd med den bortsett fra at den ser slitt ut(ikke glasset heldigvis).

Siden skrift er nesten slitt av og det er noen småriper i plastikken kunne jeg tenke meg å prøve å farge all den hvite plasten svart,da ser den kanskje ny ut og får samme farve som kabinettet.

Noen som har prøvd dette?I tilfelle med hva slags farvetype og hva slags farvevertøy?Og sist men ikke minst,hva med resultatet?

Viktig at det ser "orginalt" ut og ikke som en 6 åring som har lekt seg med sprittusjer hehe.

Håper posten er på rett sted :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

finn fram papir å papir teip så maskerer du selve skjermen slik at det ikke kommer no lakk på den.

samme gjør du med div lys \ knapper osv.......

så kan du begynne å pusse ned plastikken med 400 papir så nor det er mattet fint ned så lagger du på ca 3 tynne lag me lakk fra sprayboks ;)

Lenke til kommentar

Må man ikke bruke en spesiell lakktype som som tåler slitasje,når man pusser vil det ikke komme mye støv inn i luftehullene,det gjør kanskje ikke så mye?

Har du prøvd dette selv så er det fint om du gidder å legge ved ett bilde. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Hvis man ved ett uhell får noe på glasset så håper jeg det kan fjernes etter det er tørket uten å lage riper.

Noen som vet om det går an å levere den inn noe sted å få jobben gjort mot en billig penge?Bor i Lier,nærheten av Drammen og Oslo.

Svette :cry: Må si jeg kvier meg litt,er det vanskelig å få det pent?

Lenke til kommentar
Hvis man ved ett uhell får noe på glasset så håper jeg det kan fjernes etter det er tørket uten å lage riper.

Noen som vet om det går an å levere den inn noe sted å få jobben gjort mot en billig penge?Bor i Lier,nærheten av Drammen og Oslo.

Svette :cry: Må si jeg kvier meg litt,er det vanskelig å få det pent?

Viss du er så uheldig at du sprayer på glasset er det bare til å bruke whitsprit til å fjerne det :thumbup:

Endret av loqron
Lenke til kommentar
var jeg deg, ville jeg tatt av rammen, og lakket den for seg selv. Mye mindre sjanse for at du treffer glasset da

Har vært inne på tanken men lurer på om det kan bli vanskelig å få det sammen etterpå,virker veldig tett og kompakt satt i sammen rundt glasset.

Tror ikke glasset blir noe stort problem hvis jeg maskerer nøye og vasker av rester med whitesprite etterpå.

Synes de rundt tusen luftehullene bak virker litt vanskelige,sikkert ikke lurt med så mye lakk der.Kan jo prøve å spraye "skjevt" slik at sprayen ikke kommer direkte inn i luftehullene,det er veldig tjukk plastikk rundt hullene.

Noen som vet om pensel vil ødlegge resultatet hvis det kun brukes bak og ikke foran?Helst noen med erfaring!

Luftehullene er så tette at jeg egentlig tviler på at det vil synes at det er blitt brukt pensel der. :hmm:

Lenke til kommentar

Noen som er vant til å skru skjermer fra hverandre her,har ikke gjort det før.

Har kjøpt en Sony CPD E500 21" Brukt.

Er det en smal sak å gjøre det?

Luftehullene er jo det som er mest risky derfor tenkte jeg å forsiktig bruke en pensel der.

Lenke til kommentar

ja, jeg skal hvertfall passe meg, men så skal jeg jo bare ta av dekslet, la det stå litt, og sette det på igjen. Omtrent det samme som Knopfix skal. It`no problem! :thumbup:

PS: Er fult klar over hva som er inni der, og at jeg ikke skal ta på noe der inni (som jeg ikke vet hva er)

Lenke til kommentar

Har selv gjort det du tenker på her. Det burde ikke være så veldig stort problem å ta av bakdekselet, det var det ihvertfall ikke på min skjerm. Men jeg fikk ikke frontdekselet helt av så det var litt vanskelig å lakke her. Heldigvis greide jeg og åpne det såpass mye at jeg fikk dytta et par avispapir mellom frontdekselet og skjerm-bildet (se "in-work" bildet), så det gikk bra til slutt. Må si meg fornøyd med resultatet.

Btw: Noen av de hvite prikkene osv. på bildet, kommer fra blitsen på kameraet. Det ser mye bedre ut i virkeligheten :D

Ellers ønsker jeg deg lykke til!

post-226-1112247954_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Anbefaler nok å skru ting fra hverandre. Men siden det er bilderør-teknologi anbefales det å vente lenge fra man drar ut kontakta til man skrur av noen deksel. Det er høye spenningen inni en slik skjerm og en del kondensatorer som holder leeeenge på spenninene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...