Kenny Bones Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 I morgen skal jeg lære Tegning, form og farge å bruke Photoshop. Men jeg aner ikke hva eller hvordan jeg skal gjøre det!! Jeg har brukt Photoshop i mange år, men i webdesign-sammenheng. Og i tegnesammenheng er kanskje det beste å fortelle hvordan layers fungerer og forklare de forskjellige verktøyene. Så jeg tenkte jeg skulle lage noen oppgaver til dem. Men hva skal de inneholde? Hvilke oppgaver er fine til nybegynnere? Takker for all hjelp! Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Layers er smart.. Kan jo forklare hva alle knappene på varktøylinjen kan brukes til.. Du kan evt. lage en liten oppgave til dem om å tenge noe ved hjelp av osv.. Lenke til kommentar
Mats1988 Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Du kunne kanskje vise de noen tutorials, det var slik jeg "lærte" meg photoshop. www.good-tutorials.com er jo et sted for slikt. Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 www.good-tutorials.com er jo et sted for slikt. Definitivt! Jeg ville også kanskje lært dem hvordan man cloner, det liker de sikkert Som sagt layers er også interresant og vise dem de forskjellige knappene m.m Et forslag på en oppgave: Finn frem en enkel tutorial fra f.eks. www.good-tutorials.com og la de gjøre den. Nå vet jeg ikke hvilken klasse du skal undervise i, hvor gammel de er og om de kan bra engelsk.... , men la dem følge en tutorial. Det er lærerikt. Lykke til! Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 Thanks! Ble akkurat ferdig med undervisningen. De hadde holdt på en del med tegneserier og fargelegging av tegneseriefigurer, så jeg lærte dem en del om det da og layers osv. Har også tenkt å gi dem en del turorials fra bl.a good-tutorials.com som har hjulpet meg en del også. Jeg "lærte" meg også photoshop med hjelp av tutorials, så det går sikkert bra! Ok, takk skal dere ha! Bumper sikkert denne tråden igjen om jeg trenger mer hjelp! Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Hehe, jeg har også vært lærer i Photoshop. Det var stress, måtte fly rundt og hjelpe alle de masende elevene. Mange som ikke skjønte en dritt og gjorde alt de ikke skulle. Men sånn er det vel å være lærer. Var litt moro og da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå