John Deere Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Noen som har erfaring med denne ? Hvordan kjøler man rammen på 6800 kortet ved bruk av en sånn kjøler? Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 Jo, ser muligheten med ramsinks, men pga nipplene vil det muligens bli trangt om plassen for rammen som sitter på samme plass som de. Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 Fant nettopp et bilde som viser at det skal være mulig, men det spørs om ramsinksene kjøler bra nok for et 6800@ Ultra kort? Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 De ramsinkene der er neppe nok. Hvorfor ikke kjøpe en slik? http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=DDDD6800 Lenke til kommentar
bidz Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) Som sagt mange ganger før - GDDR3 minne blir omtrent ikke varmt! På mitt XFX 6800 Ultra som kjøres på 475/1300MHz, så er ram sinks'ene omtrent bare lunken i temperatur! Det går derfor HELT fint og bruke små ramsinks. Jeg bruker små Zalman VGA RAM kjølere og en AC Twinplex 6800 blokk på mitt 6800U, og det klokker og kjører stabilt som bare det. Etter en times spilling i f.eks. Doom 3 er RAM sinks'ene omtrent ikke varme i det heletatt. Og ha vannkjøling på minnet på GDDR3 baserte kort er IMHO helt bortkastet. Har også snakket med en på Microplex og en på Digital Impuls som hadde litt peiling på dette, og de begge anbefalte AC Twinplex 6800 blokken framfor Aquagrafx 6800 rev. 2 blokken, siden det faktisk er unødvendig med vannkjøling på minnet på disse kortene. De Zalman VGA kjølerne følger det med 4stk. som er i normal størrelse, og 4stk. som er ganske små, og som lett får plass under niplene/slangene på GPU blokken. Anbefales Endret 30. mars 2005 av bidz Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Da er det snålt at Gainward setter en kembo vifte på kortet sitt Lenke til kommentar
bidz Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Da er det snålt at Gainward setter en kembo vifte på kortet sitt For og kjøle GPU'en kanskje? (den utvikler jo trossalt 110w ved load, iallefall på et 6800U). Prøv selv og ta på minnet til et 6800GT/U kort med GDDR3 minne, så skjønner du hva jeg mener. Lunken temperatur - trenger absolutt ikke vannkjøling. Jeg kunne klokke minne like mye uten RAM kjølere på mitt som jeg kan nå, for og si det sånn. Flere som kjører dem uten RAM sinks også, helt fint. Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 Da går jeg for den løsningen. AquagrafX blokka jeg har nå idler på 52 og loader på 63C. Det er for høyt etter min mening. Tror det kommer av høydeforskjell på RAM og core. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) Da går jeg for den løsningen. AquagrafX blokka jeg har nå idler på 52 og loader på 63C. Det er for høyt etter min mening. Tror det kommer av høydeforskjell på RAM og core. Hørtes dårlig ut ja. Med Twinplex blokka på mitt 6800U, MIST Tsunami Dual Rad vannkjølingskit, AS5, og radiator/kabinett-viftene på minimal hastighet (omtrent støyfritt) ligger mitt 6800U (overklokket) på 38-40c idle og 47-50c load (varierer litt på innetemperatur, men jeg har det forholdsvis varmt inne). Bruker også 71.84 driveren med den såkalte "temp-bug'en", så vet ikke om temperaturene skal ligge enda lavere i realiteten. Endret 30. mars 2005 av bidz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå