Gå til innhold

Trenger et kamera til pressebruk - noen tips?

Anbefalte innlegg

Som sagt ovenfor så trenger jeg et godt kamera til pressebruk i og med at jeg begynner som frilansjournalist. Ut fra tidligere tråder skjønner vel de fleste her at jeg overhodet ikke er noen fotograf - men nå er jeg vel nødt til å krype til korset og lære meg. Dette betyr at kameraet heller ikke bør være for vanskelig å lære seg. Kom gjerne med tips om kamera, linser og annet ekstrautstyr som er "kjekt å ha". Og ikke minst, gjerne begrunn hvorfor.

::Dan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

For det første vil jeg anbefale deg å legge dette spørsmålet inn også på www.foto.no. Ikke fordi du ikke kan få gode svar her, men det er (også) en del pressefotografer som er aktive på fotoDOTno og som sikkert kan gi deg tips i tillegg til de du måtte få her.

Jeg er ikke pressefotograf selv, men ut fra det jeg leser kan det se ut som om det er Nikon D-serien, da med D1 og D2, som er tilpasset ditt behov. Det finnes nok ganske mange brukte D1 i markedet som kan kjøpes for en rimelig penge. Nikon D2X er vel Nikon sitt absolutt beste kamera for pressebruk, så har du penger til det ville jeg kjøpt det.

Jeg kjenner ikke til konkurrenten Canon, men de skal vel også ha meget gode kameraer til pressebruk.

mvh

Roger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...