int20h Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Høyaktuell Opteron-konkurrent Intel har lansert "Truland"-plattformen i form av fem nye Xeon-prosessorer og et brikkesett. Toppmodellen leveres med opptil 8 MB nivå 3-cache. Les artikkelen her Lenke til kommentar
3dRacer Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Og hva er prislappen på den? Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Kjenner jeg Intel rett er den nok priset ganske høyt. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Høres bra ut,meget bra ut Viktig med konkuranse, sies det . Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Intel "skryter" av 8 MB L3-cache, men 16 KB L1-cache får vi ikke høre så mye om... Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) Hvis noen nevner prisen så er nok denne såkalte "konkurrenten" en saga blott. Såvidt jeg vet så koster Xeon MP-serien over det dobbelte av Opteron 800-serien... Endret 30. mars 2005 av snorreh Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Hvis noen nevner prisen så er nok denne såkalte "konkurrenten" en saga blott. Såvidt jeg vet så koster Xeon MP-serien over det dobbelte av Opteron 800-serien... Vel HW prisene pleier å være nærmest ubetydelige i forhold til programvaren, og vedlikeholds kostnadene. Den dobbelte prisen gir selfølgelig operton et forsprang, men det er totalt idiotisk å si at den ikke er en konkurent. Intel "skryter" av 8 MB L3-cache, men 16 KB L1-cache får vi ikke høre så mye om Grunnen til dette er at de 8MB er ikke så mye for ytelses økningen, men ytelses økningen til skalering. Selv om de kunne godt hatt mer enn 16kb L1 minne. Lenke til kommentar
pskard Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Hvis noen nevner prisen så er nok denne såkalte "konkurrenten" en saga blott. Såvidt jeg vet så koster Xeon MP-serien over det dobbelte av Opteron 800-serien... Vel HW prisene pleier å være nærmest ubetydelige i forhold til programvaren, og vedlikeholds kostnadene. Den dobbelte prisen gir selfølgelig operton et forsprang, men det er totalt idiotisk å si at den ikke er en konkurent. Vi har så langt brukt 500.000 +- på servere og ca 40.000 på programvare til de. Nå må det påpekes at vi bruker linux og ikke Windows, men for de som bruker linux så ligger det ikke så mye kost i programvarelisenser. Drifskostnader er selvsagt vesentlige, men de er der uansett om en velger XEON eller Opteron. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå