fenne Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Maskinen min låser seg, henger seg opp i programmer, spill (plutselig stopper spillet opp, og returner til windows med en "ikke send" feil mld. eller en blåskjerm) og internet explorer. Blåskjermer er heller ikke et uvanlig syn. Følgende desperate forsøk har jeg gjort for å fikse maskinen min: Prøvd 2x hovedkort, 2x cpu, 4x forskjellige IDE kabler, tatt ut alle pci kortene (en etter en) formatert 2 ganger, prøvd 3 forskjellige skjermkort, 2 forskjellige strømforskyninger, og uten CDROM. Når det gjelder spill som Counter-Strike, Quake 3 Arena, har jeg prøvd x antall re-installasjoner, uten hell. Jeg har 3 forskjellige harddisker, 1 WDC 40 GB 7200rpm (OperativSystem Disk, delt opp i 4 partisjoner), 2 Samsung 80 GB 5400rpm (1 delt opp i 3 partisjoner). Det eneste jeg ikke har prøvd å bytte ut/deaktivere er harddiskene mine. Har installert følgende drivere: * Det meste av detonator drivere. * To forskjellige Via Drivere (har ikke prøvd uten). * Alt fra Windows Update. En liten viktig detalj... jeg har Windows XP Home Edition, kan det ha noen betydning? Jeg har aldri hatt problemer med Windows XP før nå. Håper dere kan hjelpe, selv om denne posten ble litt rotete. Mvh, Stephen Fenne Lenke til kommentar
Gjest Slettet+402354 Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Det kan hende at minnet ditt er gått i dass!! Jeg kjørte ecc-ram på et hk som ikke hadde støtte for det (abit kt7-a) og det gikk i åt skogen. Forsøkte senere med vanlig pc 133 ram og etter det er alt bra. Du har sikkert sånn rd ram eller lignende og det har ikke jeg noen erfaringer med. Bruker forresten xp pro. Lenke til kommentar
fenne Skrevet 1. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2002 Som sagt prøvde jeg to forskjellige hovedkort, men glemte visst å fortelle at det var SDR på det ene, og DDR på det anndre hovedkortet. Lenke til kommentar
Grimmy Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Min far hadde lignende problem som du beskriver. Jeg gjorde omsider ein feilsøkings prosedyre på hans maskin og kom frem til at det var skjermkortet det var noe gale med. GeForce 2 + Windows XP. Jeg må si driverene til Nvidia er ikke noe særlig gode, maskinen hans klikket på alle driverene jeg testet, gamle og nye. Jeg byttet til slutt skjermkortet hans til et ATi kort, og nå fungerer allt som det skall, maskinen hans er nå stabilt som et fjell, og det er da snakk om et kraftig fjell. Jeg vil tippe at det kanskje er skjermkorte hvis du har GeForce av en eller annen versjon + Windows XP. Siden du har testet så mye annet. Men det andre som jeg kommer på er VIA 4 in 1 Driverene. Hvis jeg legger de inn på min maskin så klikker den som pokker. Blir ustabilt som en gammel mafia legende som lider av meget aggressive psykreatiske problemer, som fører til vold og missnnøye. Så hvis du bruker de, så er det vel best å prøve å avinstallere de, eller reinstallere maskinen uten de VIA 4 in 1. Lykke til. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Grimmy Tror ikke at det er GF2 kortet som var noe galt med,tror det er driverne til brikke settet som lager kluss på pc'en,har selv GF2 og win xp og nvidia har meget bra drivere og eg vil påstå at de lager bedre drivere en ati gjør,men det er min mening,men win xp er kresen på driverne. Kjetil Lenke til kommentar
fenne Skrevet 2. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2002 Har aldri hatt problemer med nvidia drivere i Windows XP. Hvorfor skulle det plutselig skje? Reinstallerte Windows XP i går og har ikke installert via driverne. Maskinen klikker fremdeles! Hittil har den bare startet på nytt midt i et spill 2 ganger. Går fremover :smile: <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: fenne på 2002-07-02 18:50 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: fenne på 2002-07-02 18:51 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå