Amo Aka Eagle Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 noen som har noen idee'r? får ikke sove noe særlig om natta egentlig.. sitter foran pc'en til rundt 12 tiden så går jeg over på tv i senga til kl 3 nesten hver natt som jeg da står opp kl 6:30-7 om morgenen for å dra på skolen. Noen som har noen tips til åssen jeg kan komme meg i seng tidligere. problemet mitt er egentlig bare at jeg ikke blir trøtt i det hele tatt orker ikke bare ligge i senga i sture i taket helt til kl 3 på natta heller liksom. men om noen har noen bra råd å komme med så hadde det vært satt pris på ^^ bare ikke noe sånnt som "Legg deg tidligere" for det vet jeg ikke funker Lenke til kommentar
Aeternus Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Ville seriøst vurdert og døgne en dag. Altså sitte oppe hele natta og ikke legge seg før 22-24 neste dag. Da burde du kunne greie å forskyve døgnrytmen din litt. Er skiftarbeider, så jeg er vant til syke døgnrytmer Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) bare ikke noe sånnt som "Legg deg tidligere" for det vet jeg ikke funker Det funker. Du ligger der kanskje en stund første natt, men etterhvert så vil du bli trøtt tidligere. Funker også bra å ikke forandra for mye på døgnrytmen om helgen. Ellers så kan du jo prøve sovetabletter, men tviler på at du har bruk for det. Virker bare som du er litt slask egentlig. (har vært det en del selv så vet hva eg snakker om) Selv så sovner eg ofte ikke før 1-4 tiden. Og eg legger meg i 23-01 tiden. Men skal begynne å legge meg mye tidligere nå da. Det du egentlig trenger er litt selvdisiplin. Endret 30. mars 2005 av TLZ Lenke til kommentar
Amo Aka Eagle Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 Ville seriøst vurdert og døgne en dag. Altså sitte oppe hele natta og ikke legge seg før 22-24 neste dag. Da burde du kunne greie å forskyve døgnrytmen din litt. Er skiftarbeider, så jeg er vant til syke døgnrytmer ahh skjønner det.. nettop det som skjedde i forigårs faktisk. men det som var, at jeg kom hjem fra skolen og da var jeg så syyykt sliten at jeg sovna helt til jeg ble piska opp av senga for middag.. og så ble det samma shiten om igjen når kvelden kom (nesten da) fikk iallefall litt søv inn i natt da.. sovna rundt 1 tiden så var ikke så allt for værst men får se hva som skjer i kveld igjen. Lenke til kommentar
Amo Aka Eagle Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) bare ikke noe sånnt som "Legg deg tidligere" for det vet jeg ikke funker Det funker. Du ligger der kanskje en stund første natt, men etterhvert så vil du bli trøtt tidligere. Funker også bra å ikke forandra for mye på døgnrytmen om helgen. Det du egentlig trenger er litt selvdisiplin. joa... er vel litt enig i det du sier med selvdisiplin.. men det høres ut som det kommer fra en pappa, eller mamma. Altså som student så klarer jeg faen ikke få noe nytelse i livet hvis jeg ikke har det gøy i helgene med ett eller annet, vet du vil påstå at det ikke er vitsi å sitte oppe hele natten å spella eller drekka fordet, men fortsatt hvis jeg ikke gjør det i helgen så har jeg det ikke noe gøy å da orker jeg hvertfall ikke skolen hvis jeg ikke føler at jeg har det noe gøy i livet.. og dessuten når man har det gøy så blir det gjerne litt sent ville gjerne finne en måte å kombinere de 2 på azz.. Sløv i helgen og i døgnrytmen igjen i uka Som ungdom så er det ikke så lett azz.. man har lyst til å gjøre allt sånnt i helgene liksom eller når man har fri. Endret 30. mars 2005 av Amo Aka Eagle Lenke til kommentar
Amo Aka Eagle Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 Drikk kaffe gutt! yeah ikke så dumt det.. men er ikke alltid det hjelper heller.. dessuten så går det rett gjennom systemet... fucker magan, og man pisser mer enn når man drikker øl hehe Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Skjønner.. men finn deg noen rutiner og vaner. Slike ting er bra. Kanskje du kan ha en fast alternativ døgnrytme om helgen som gjerne ikke er så ekstremt forskjellig? Lenke til kommentar
Amo Aka Eagle Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 Skjønner..men finn deg noen rutiner og vaner. Slike ting er bra. Kanskje du kan ha en fast alternativ døgnrytme om helgen som gjerne ikke er så ekstremt forskjellig? skjønner hva du sier er nok ikke så dumt.. men da må jeg sette meg skikkelig inn for det. og er ikke så fett hvis man f.eks er på lan og skal gå å legge seg tidlig når alle de andre har planer om å sitte oppe mye lenger.. men skjønner akkurat hva du mener. må nok ta meg litt i skinnet hehe.. men sånn er det med resten av livet mitt oxo da Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Drikk kaffe gutt! yeah ikke så dumt det.. men er ikke alltid det hjelper heller.. dessuten så går det rett gjennom systemet... fucker magan, og man pisser mer enn når man drikker øl hehe Det at det "fucker magen" er en tilvenningssak. Svart kaffe kan virke litt sterkt på magen i starten. Men det går over Som TLZ sier, skaff deg noen rutiner og vaner. Ikke stå opp rett før skolen starter. Jeg pleier å stå opp i litt god tid for å ta en laaaang dusj, og så spise frokost med "God morgen norge" på TV og kaffekoppen En slow start på dagen er det beste! Lenke til kommentar
Amo Aka Eagle Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 Drikk kaffe gutt! yeah ikke så dumt det.. men er ikke alltid det hjelper heller.. dessuten så går det rett gjennom systemet... fucker magan, og man pisser mer enn når man drikker øl hehe Det at det "fucker magen" er en tilvenningssak. Svart kaffe kan virke litt sterkt på magen i starten. Men det går over Som TLZ sier, skaff deg noen rutiner og vaner. Ikke stå opp rett før skolen starter. Jeg pleier å stå opp i litt god tid for å ta en laaaang dusj, og så spise frokost med "God morgen norge" på TV og kaffekoppen En slow start på dagen er det beste! høres digg ut det der.. men er bare at jeg er helt wild ass trøtt om morran. er ett under at jeg ikke har forsovet meg flere enn de gangene jeg har. men hadde nok ikke vært så dumt å stå opp tidlig Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Bare for å bevise at det å legge seg tidligere funker så oppfordrer eg deg til å legge deg så (enormt) tidlig som klokken 18 i ei veke. Prøvde det selv en stund og våkna godt og uthvilt lenge før alarmen startet, hadde gooooood tid til å gjøre meg klar før skolen, hadde faktisk til til å se på tv og slappa av litt faktisk. Skal være sagt at de første nettene så tar det litt tid før du sovner, men uansett hvor mye du sliter med å sove så sovner du tidligere dess tidligere du legger deg. Nå sier eg ikke at dette er en permanentløsning, men en slags måte å demonstrere dette med å legge seg tidligere faktisk funker. Lenke til kommentar
Amo Aka Eagle Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 aight regner med at jeg skal prøve det Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) "Døgning" (at du ikke sover i det hele tatt en natt) anbefales av meg egentlig om du har begynt å få en dårlig døgnrytme. Edit: Men så bør det kanskje nevnes at jeg er så en snål person som ikke har problemer med å døgne noen netter uten å være spesielt merkbart trøtt. Endret 30. mars 2005 av Remerser Lenke til kommentar
Amo Aka Eagle Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 skjønner det azz.. Men blir bare helt kake etter skolen igjen etterpå og så sovner jeg.. hehe nevnte det litt oppi her Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) Bruk kaffe som verktøy etter skolen og hold deg våken til halvti,ti, halvelleve tiden før du sovner. Da vil du nok sovne, våkne litt trøtt neste dag; som vil tvinge deg litt tidligere inn igjen neste natt igjen og vips så er du inni en "ond sirkel" (som fører til god døgnrytme; i allefall hos meg) Endret 30. mars 2005 av Remerser Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Jeg føler meg ikke opplagt på skolen. Jeg kommer ikke i seng før i 1-4-tia. Står opp kl.7...Noe som fører til en del fravær . men jeg la meg 22.00 en dag og det virket. Konklusjon: Å legge seg tidlig hjelper. Lenke til kommentar
Amo Aka Eagle Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 Jeg føler meg ikke opplagt på skolen. Jeg kommer ikke i seng før i 1-4-tia.Står opp kl.7...Noe som fører til en del fravær . men jeg la meg 22.00 en dag og det virket. Konklusjon: Å legge seg tidlig hjelper. samme prob her liksom Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 og er ikke så fett hvis man f.eks er på lan og skal gå å legge seg tidlig når alle de andre har planer om å sitte oppe mye lenger.. Kødder du? Ingenting er gøyere enn å teste stereoanlegget når du er frisk og uthvilt, og de andre sover ;-) Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Har det problemet jeg også. Og det har blitt verre og verre med årene. Merker det er spesielt ille nå like etter ferien. Jada jeg vet det er min egen feil, men jeg er vel nattmenneske da. Sånn er det bare. Bare synd det ikke passer inn i det "normale" systemet som de fleste i verden går etter. Men etterhvert, hvis du sover lite, så blir du jo sinnsykt trøtt. Da må du la være å sove om ettermiddagen etter skolen o.l. sånn at du blir trøtt om kvelden. Da kan du prøve å legge deg tidlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå