geiran Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Jada. Fått anskaffet meg et nytt Lian Li i superklassen. Men hjelper lite med godsaker når det ikke vil starte. Alle andre deler er gamle og funka før jeg skrudde dem ut av det gamle kabinettet i går kveld. Men etter at jeg var ferdig og skulle skru på herligheten var altså alt helt dødt, ikke noe lys, ikke noe vifter, no nothing. Tips til feilsøking mottas med glød og entusiasme. Hvilke feller kan jeg ha gått i? (Jeg er rookie på kabinettskifte, har aldri skifta hovedkort før) -G Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Vel, jeg ville prøvd med annen strømfosyning og et annet hovedkort da det sannsynligvis er en av de to tingene som er "daue", mest sannsynligvis hoverkortet som har fått en litt for stor belastning eller liknende. Lenke til kommentar
Currybomb Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) Det er mest sannsynelig det med system case, trur du ikke sjekk om du har lagt til system case ordentlig. Endret 30. mars 2005 av arian Lenke til kommentar
geiran Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 Det er mest sannsynelig det med system case, trur du ikke sjekk om du har lagt til system case ordentlig. Som sagt: Ny MIST strømforsyning som skulle greie biffen, og den funka på forrige kabinett. Det samme gjorde hovedkortet. Men ka du meine med system case? *noob host* GIr du meg en liten forklaring? -G Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Sikker på at du har satt på de småledningene riktig Lenke til kommentar
Currybomb Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Sikker på at du har satt på de småledningene riktig Aka system case. Det er power led og stereo. Burde du ha god forklaring på hovedkort manualen. Jeg hadde selv alltid problemer med det, faktisk alltid det jeg gruer meg til når jeg skal bytte om. Lenke til kommentar
ersa Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Har du sjekket at du ikke har plasert en spacer feil? Har gjort det en gang selv og da oppførte PC'en seg akkurat etter din beskrivelse. Lenke til kommentar
geiran Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 *Sukk* Manualen er så som så må jeg si... Og LIan Li kassa kom uten manualer. Så jeg er pokker ikke sikker på hva som er pluss og minus på de ledningene som skal til power button. Vil kassa starte om jeg bare prøver meg frem med å koble til power button først etc. Man MÅ jo ikke ha led på harddisk for at d skal fungere vel? Eller kortslutter jeg kretsen da slik at det ikke går strøm mon tro... -G Lenke til kommentar
ersa Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Man trenger kun power swich for å teste. Sjekk først av alt om du har plasert noen spacere (de opphøyningsskruende du setter mellom HK og HK-platen) feil. Lenke til kommentar
geiran Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 OK. Takker. Skal sjekke disse rådene i kveld, takk og pris for uttagbar skuff for hovedkortet sier jeg bare. -G Lenke til kommentar
geiran Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 Jaudå.. Skrudde fra hovedkortet og monterte det igjen.... Og voila det funka... Gudene vet hva som var galt. -G, bare glad Lenke til kommentar
ersa Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Sikkert noe som lå bak det eller så var det en feilplasert spacer. Bra at du fikk maskinen til å virke da. Lenke til kommentar
Kristian_Larsen Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Du kan prøve og bytte strømm tilførselen og/eller hovedkortet.. KANSKJE Dette kan hjelpe..Jeg vet ikke.... Slikt er bare KJEMPE kjedelig Lenke til kommentar
ersa Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Kristian_Larsen les hele posten du , så vil du finne ut at maskinen funker igjen. Lenke til kommentar
Robinkle Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 *Sukk* Manualen er så som så må jeg si... Og LIan Li kassa kom uten manualer. Så jeg er pokker ikke sikker på hva som er pluss og minus på de ledningene som skal til power button. Vil kassa starte om jeg bare prøver meg frem med å koble til power button først etc. Man MÅ jo ikke ha led på harddisk for at d skal fungere vel? Eller kortslutter jeg kretsen da slik at det ikke går strøm mon tro... -G Svart leder er alltid minus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå