Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skifta kabinett - PC stein dau

Anbefalte innlegg

Jada.

Fått anskaffet meg et nytt Lian Li i superklassen. Men hjelper lite med godsaker når det ikke vil starte.

Alle andre deler er gamle og funka før jeg skrudde dem ut av det gamle kabinettet i går kveld. Men etter at jeg var ferdig og skulle skru på herligheten var altså alt helt dødt, ikke noe lys, ikke noe vifter, no nothing.

Tips til feilsøking mottas med glød og entusiasme. Hvilke feller kan jeg ha gått i?

(Jeg er rookie på kabinettskifte, har aldri skifta hovedkort før)

-G

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er mest sannsynelig det med system case, trur du ikke sjekk om du har lagt til system case ordentlig.

Som sagt: Ny MIST strømforsyning som skulle greie biffen, og den funka på forrige kabinett. Det samme gjorde hovedkortet.

Men ka du meine med system case? *noob host* GIr du meg en liten forklaring?

-G

Lenke til kommentar
Sikker på at du har satt på de småledningene riktig :hmm:

Aka system case.

Det er power led og stereo. Burde du ha god forklaring på hovedkort manualen.

Jeg hadde selv alltid problemer med det, faktisk alltid det jeg gruer meg til når jeg skal bytte om.

Lenke til kommentar

*Sukk*

Manualen er så som så må jeg si... Og LIan Li kassa kom uten manualer. Så jeg er pokker ikke sikker på hva som er pluss og minus på de ledningene som skal til power button.

Vil kassa starte om jeg bare prøver meg frem med å koble til power button først etc. Man MÅ jo ikke ha led på harddisk for at d skal fungere vel? Eller kortslutter jeg kretsen da slik at det ikke går strøm mon tro...

-G

Lenke til kommentar
*Sukk*

Manualen er så som så må jeg si... Og LIan Li kassa kom uten manualer. Så jeg er pokker ikke sikker på hva som er pluss og minus på de ledningene som skal til power button.

Vil kassa starte om jeg bare prøver meg frem med å koble til power button først etc. Man MÅ jo ikke ha led på harddisk for at d skal fungere vel? Eller kortslutter jeg kretsen da slik at det ikke går strøm mon tro...

-G

Svart leder er alltid minus

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...