tokov Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Prøvde her om dagen et Creative gf4 mx420 på mitt Abit kg7-raid kort. Da jeg starta opp fikk jeg bare en del pipelyder og sort skjerm, prøvde og resette bios til ingen nytte, Satte i mitt gamle radeon kort og det virka helt som før, hva er galt er ikke kg7-raid kompatibel med gf4 mx420. skulle gjerne ha visst om det samme problemet kan dukke opp med gf4 ti4200-4600 kort også, noen som har noen erfaringer med denne kombinasjonen. gf4 kortet jeg prøvde virker helt perfekt i et abit bd7m kort Lenke til kommentar
krille Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Dersom du bruker SB lydkort er det nok her problemet ligger, oppgrader til nyeste driverne for lydkortet og problemet løser seg kanskje. Se her for mere info: http://www.viahardware.com/faq/kg7kr7/what%27s_new.htm Sjekk under nytt 15 juni Håper det hjelper Lenke til kommentar
tokov Skrevet 2. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2002 Jeg har et soudblaster live player 5.1 i maskina mi, virker ikke som det er noe driverproblem, men heller et hardwareproblem, Da det eneste som skjer er at maskina mi piper noen ganger når jeg trykker på powerknappe, den starter ikke opp skjermen engang. får prøve og fjerne noen kort og se hvordan det går da. skulle gjerne ha fått det til å virke da jeg har veldig lyst til å oppgradere til gf4 ti4xxx Lenke til kommentar
krille Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Pipingen er en kodesekvens som angir hvilket problem maskina di har. Disse kodene er som følger: 1. Ingen pip - HK er dødt 2. 1 pip - HK er ok 3. 1 lang pip og så slår maskinen seg av - feil på CPU/feil isatt 4. 1 kort (beep) Systemet er ok 5. 2 korte (beep) Feil i CMOS 6. 1 lang - 1 kort Feil ved DRAM 7. 1 lang - 2 korte Skjermkort eller monitor feilkoblet 8. 1 lang - 3 korte Feil ved tastaturet 9. 1 lang 9 korte feil ved ROM 10. Lang kontinuerlig beep, DRAM ikke insatt ordentlig 11. kort kontinuerlig beep, Problem med PSU 12. En to toners "sirene", som regel forårsaket ved for høy temperatur eller ugylidige volt spenninger 13. 4 beep, og maskinen skrur seg av. Skjer ved manglende vifter koblet til FAN1 eller FAN4. Mener at dette er alle feilmeldingene du får med AWARD BIOS. Alle andre feilmeldinger skal vises på skjermen. Her kan du finne mer info om hva feilmeldinger på skjermen betyr: http://www.phoenix.com/en/support/bios+sup....htm#Post_Codes Håper dette hjelper deg videre med feilsøkingen. Skal jeg gjette litt så må det være at GFX kortet ikke er isatt riktig, godt nok. Lenke til kommentar
tokov Skrevet 3. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2002 det er ett langt og to korte beep, maskina skrur seg ikke av, bare sort skjerm. kortet og skjerm er rett isatt i hvert fall (har montert en del kort ja) får ikke prøvd noe mer akkurat nå for jeg hadde bare lånt kortet av en kamerat.. må sjekkes mer etter hvert. må nok prøve og plukke ut de andre korta jeg har for så og prøve meg frem og se om det noen kort som ikke spiller på lag... Lenke til kommentar
~Dj.Diablo~ Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Det er nokk å oppgradere biosen til hovedkortet ditt! så funker alt som det skal. Ikke spør meg...........jeg bare vet. Lenke til kommentar
tokov Skrevet 11. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2002 hjalp ikke å oppgradere bios nei. GF4mx kortet ville ikke starte uansett :grin: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå