Lasse Ma Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) Dette kortet har ikke egne kontakter for tilkobling av frontkontakter på kabinettet. Men jeg lurer på om det er mulig å gjøre dette via den koblingen på kortet som er beregnet til å koble til frontpanelet på platinum-utgaven av Augigy2? Tanken er at 1-2 pinner er til mic-inn og audio-ut, og hvis mann finner ut hvilke pinner så skulle det ikke være problem å koble til? Frontkontaktene på kabinettet har både standardplugg for tilkobling av lyd + delte ledninger for å koble til fronkontaktene på lydkort som ikke bruker standardplugg. Er det noen som har prøvd dette og som evt kan fortelle hvilke pinner på dette lydkortet som er til mic og audio? Endret 30. mars 2005 av Lasse Ma Lenke til kommentar
Olethros Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) Ifølge FrontX ser det ikke ut til å være mulig å "tyvkoble" noe på frontpanelkontakten på Audigy-kortene. Det er fullt mulig å bruke MIC og AUX Line-in kontaktene på et frontpanel, men altså ikke hodetelefoner. Edit: Ifølge denne diskusjonen på DriverHeaven er det forsåvidt mulig å lodde sammen en digital konverterer for å lage din egen "AudigyDrive," men det blir vel litt for teknisk for de fleste. Selv håper jeg bare mitt gamle Audigy 1 frontpanel passer med Audigy 2 ZS-kortet mitt som burde være her i morgen, men jeg har hørt at det visstnok ikke er tilfelle. Edit 2: Det ser ut til at Audigy 2 ZS-kort faktisk har interne analoge tilkoblinger likevel! Hvis du ser en hvit 10-pins kobling nærmest kabinettveggen som bare er merket med "J1" er kontaktene som følger: 1 - Analog Ground 2 - Analog Headphone Out Left 3 - Audio Backpanel Mute -- short to ground to mute the backpanel (when headphones are plugged in) 4 - Analog Headphone Out Right 5 - same as #3 6 - Mic input from front panel 7 - key pin (shouldn't be there) 8 - VREF out -- voltage reference for Mic 9 - MIC IN MUTE -- ground when mic isn't plugged in, +12VDC when mic is plugged in 10 - Audio cable detect -- will be ground when headphones are plugged in (not normally used) (PIN 1 er nærmest Creative-logoen, altså lengst til høyre hvis du ser på kortet mens det er montert i kabinettet.) Jeg fant litt mer info i denne tråden om hvordan man kobler frontpanelet til J1-kontakten. Den ideelle løsningen er visst å få tak i noen gamle "SB"-standard CD-ROM lydkabler og bruke kontaktene på disse. J1-kontakten er nemlig ikke samme størrelsesformat som nye headere, av en eller annen grunn. Endret 1. april 2005 av Olethros Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå