Deviator Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Jeg har en Intel Pentium 4 Prescott 3 GHz.Brikkesett 865PE I det siste blir CPU varm, for varm etter min mening. Den ligger nå på nesten 50 grader på normal drifts temp. På full load bikker den 60 grader. Det var ikke slik før. Mener den da lå på rundt 35 normalt og ca 50 på full load. Jeg gikk til innkjøp av 2 systemvifter paps og tok ut den gamle kabinettviften. Den ene suger luft inn mens den andrå blåser den ut igjenByttet så ut den standard cpu vifte med en kraftig zalmanvifte uten dette hjalp. Hva kan grunnen være ? Kan det ha sammenheng med feil hk og chipset drivere etc ? Noe som genererer feil temp ? Er litt usikker på når dette begynte, enten etter satte inn ny hd eller etter en formatering. Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Du kan kjenne på kjøleribben til cpuen etter du har kjørt den på load en stund om den virkelig er på 60 eller om det er sensorfeil. Prescott er av de varmere prosessorene også. Men om du hadde byttet ut kjølepastaen med artic silver 5 så skal det hjelpe endel det også. Fåes på www.microplex.no Link Lenke til kommentar
Deviator Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 Nå tviler jeg på at jeg klarer med mine fingetupper å kjenne hvorvidt temp er 50 eller 60 grader Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Min erfaring er: Brenner du deg når du tar på ribba er den for varm 50+ Lenke til kommentar
dannko80 Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Har du sjekket for støv i kjøleribba ? Jeg ser min prescott stiger jevnlig med en grad eller 2 ettersom hvor mye støv som legger inni ribbeelementene.. Lenke til kommentar
Deviator Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 Takk for tilbakemeldinger! Ja køleribba til den orginale Intel Viften forsvant når jeg monterte Zalman viften i går. Jeg har gjort pc'en godt ren for støv så det er ikke problemet her. Må vel gå ut fra at den viser riktig temp ?. Jeg monterte 2 vifter i går bak på pc'en. Den øverste blåser ut og den nederste suger inn. Burde være nok kjøling dette+ den nye Zalman 7000 cpu vifta som jeg monterte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå