Gå til innhold

Nybegynner i gmax. trenger litt starthjelp.


Anbefalte innlegg

Jeg har netopp startet med gmax og lurer på noen ting.

 

1.hvordan er det man "limer" fast to deler til at det blir et?

2.vist jeg skal lage en bil. f.eks til gta hvordan vet jeg hvor stor jeg skal lage den?

3.Hvordan lager jeg hull i en box? Jeg har laget en "vegg" og nå trenger jeg å lage vindu hvordan skjærer jeg det ut?.

 

Jeg er litt dårlig til å forklare men håper dere forstår.

Legger ved et bilde som viser hva jeg har fått til. (Her er mine første ting så ikke forvent dere noe hl2 greier hehe) :whistle:

post-215-1112160800_thumb.jpg

Endret av CHB3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hey!

 

Er 3dmax bruker selv så d skulle være det samme som på max men jeg er ikke sikker hvilke begrensninger gmax har.

 

1. Når du skal "lime" fast to deler til å bli ett så kan du convertere objektet til editable mesh, velg polygon som sub og gå ned der det står attach. sp velger du objektet du skal "lime" fast. ctr + z viss det blir feil.

 

2. Har ikke peil på gta og 3d her. finner det sikkert på et annet forum eller sjekk GTA forumet på hw.

 

3. Nå du skal mekke slike vindu så må du bruke noe som heter boolean. Du finner det under "compound objekts". Dette kan være vanskelig å bruke viss du ikke kan det, kan være lurt å "leke" seg litt med verktøyet først. Man er blir ikke verdensmester over natta så ikke gi deg med en gang viss du ikke får det til.

 

Ha et forbehold at dette er åssen man gjør det i 3dstudio max. Tror det er noe det samme.

 

Pent bilde forresten.

 

 

Marsan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...