Gå til innhold

MIST 500 Watt PSU - MIST500BHE12


Anbefalte innlegg

Er det bare jeg som er blakk eller har vi en inflasjon på gang?! Er en pris på nesten tusen spenn et pluss?!
+ Pris

Jeg stusset også på det.. Antar dette er en PSU i "Rolls Royce-klassen" og ikke vanlig "Mercedes-klasse" slik jeg nøyer meg med på min PC. (jeg betalte 385kr for mitt kabinett inkl PSU og det duger finfint selv med bra overklokking og mange disker)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har dere noen planer om å teste Hiper Type-R? Syns det var en del ting som lignet ang. utseende, ytelse og støynivå... ;)

Jeg kjøpte Hiper type-R og byttet denne ut etter to uker. Ingenting å si på stabilitet og utseende, samt god kjøling. Men viften bråkte ganske mye etter min smak, og mye mer er 12db- den overdøvet CPU kjøleren min(Zalman) som kjørte på full guffe-21db. Og det ble litt i meste laget for min del. Og tro meg når det gjelder støy, MIST'en var lydløs i forhold. Så det var egentlig "den eneste" grunnen jeg skiftet fra Hiper til MIST.

Lenke til kommentar

Og ang pris er 900,- ikke gale med tanke på konkurrentene med samme ytelse og ikke minst støynivå som begynner å bli ganske viktig for mange brukere. Til eksempel får du ikke en vifteløs strømforsyning under 900, og de har som oftest 350W og oppover.... Synes det heller ikke er mye med tanke på hva andre komponenter koster i dag, og de som er på budsjett ser vel strengt tatt kanskje ikke etter en slik PSU?

Lenke til kommentar

Nei har selv hatt en vifteløs sak på 350W(Thermaltake) og kan ikke si at det var mye forskjell mellom den og MIST'en. Med mindre man har vifte-fobi og ikke har en eneste kabbis vifte og vannkjøling over hele linja, da er det kanskje litt "feil". Men uansett så skal du ha øret ditt ganske langt inntil for å høre viften, hvis man ikke da sover med pc'en på hodeputen :)

 

Edit: I motsetning til vifteløse har denne en meget stillegående vifte som suger ut litt av den varme luften kontra vifteløse som er statisk. Og det skal sies at jeg er ganske lydsensitiv, da jeg byttet ut Hiper og CPU kjøler(til vannkjøling) da støy fra pc plager meg.

Endret av stigen1
Lenke til kommentar

Jeg har et LianLi 3077-kabinett med tre disker, dvd-brenner, GF6k8U, P4 NW 3.2 på et ABit IC7-Max3. Jeg har retail P4-kjøler fra intel og har byttet ut monsteret på GF-kortet med en mer stillegående sak. Hovedkortet bråker i utgangspunktet noe helt forjævlig grunnet ABits lite intelligente Bling-faktor med plastik, lys og vifter på alle mulige steder. Jeg har kjørt den med en Mist 350W i snart et år og har vært veldig godt fornøyd med alle aspekter av denne løsningen. Med unntak av støy. Mist-psuet har holdt støyen nede i et minimum og har levert stabil og god strøm hele tiden.

 

Jeg har imidlertid siklet på vannkjøling i lengre tid for å kvitte meg med den susingen som er igjen. dessverre duger ikke 350w-poweret til det. Derfor gikk jeg til innkjøp av Mist 500w før påske. Nå skal det sies at jeg ikke har kjøpt annet enn tank og radiator foreløpig, men en innkjøring av psu tenkte jeg var på sin plass.

 

Jeg satte i poweret og ble overrasket over hvor elegant kabel-løsning som er valgt. Etter å ha plugget i alle plugger og sjekket, dobbeltsjekket og trippelsjekket at kablene lå på en fornuftig måte, fyrte jeg opp boksen. Det gikk aldeles glimmers. Støyen var lav og jeg sa meg fornøyd så langt. Men etter å ha hatt maskinen på og spilt (ikke flame meg :love: ) WoW med all grafikk på full spiker i en halvtime, hørtes det ut som maskinens vifter begynte å aksellerere. Det ble mer og mer støy. Jeg har aldri i mitt liv hørt en slik tornado-lyd i en maskin (med unntak av lillebrors mislykkede TBird 1.33 med CAK38 fra Globalwin :whistle: ).

 

Etter å ha frustet litt, sjekket temperaturer, noe ABit aldri klarer å gjøre rett, restartet og målt med manuelt lianli termometer, fant jeg ut at det faktisk var Mist-poweret som ikke likte å ha lav gjennomstrømning av luft. Det ble så varmt at alle komponenter rundt hetet seg opp med medfølgende turbinstøy.

 

Jeg byttet tilbake til det gamle og legger 500-watteren på hylla til jeg har komponenter nok til å bytte til vannkjøling. Evt. blåser penger på et nytt kabinett. :cool:

Lenke til kommentar

Har hatt denne strømforskyningen i godt og vel en mnd nå. Og jeg er strålende fornøyd. Nå skal ikke jeg uttale meg som en ekspert på området, men er en "vanlig bruker +".

 

Vanvittig stillegående og meget god kjøleløsning. Jeg mener også å ha merket en grei tempraturnedgang i kabinettet etter å ha byttet fra en gammel 350W PSU?!

 

Takket være denne PSU'en og 3 nye Mist vifter er pcen blitt meget stillegående. Produktet anbefales på det varmeste.

Lenke til kommentar
Jeg syntes derimot det er litt dumt å kommentere særlig om støynivå når dere tester PSUen i en boks med en Raptor disk som har støy på 32 db idle.

Enig, burde være bare psu-en på i et stille miljø og avlesning med sånn måle-db-meter i tillegg til subjektiv lyttetest som så kunne sammenlignes mellom de forskjellige psu-ene som ble testet. Det hadde vært bra!

Lenke til kommentar

Fikk omsider installert Mist 500W i min dualrig. Oppsettet er vannkjølt, med radiator på gulvet. Har 6 disker, som selvsagt bråker litt. Diskene er Zalman harddisk heatpipe passivt nedkjølt, som igjen fungerer vibreringsdempende med gummi på sidene.

 

Etter en time går 3stk i strømsparing, og resterende 3 Samsung 160GB blir værendes oppegående. Maskinen er en dual AMD K7 MP2200 med 9700PRO, og alt vannkjølt.

 

Strømforsyningen er meget stillegående, og blir faktisk overdøvet at diskene. Selv om strømbehovet absolutt er tilstede, ser det ikke ut til at denne PSUen har noen problemer med å holde viftehastigheten på det absolutt minimale. Ingen høyfrekvent piping heller.

 

Meget fornøyd!

 

EDIT: Glemte å nevne at 12v, 5v og 3.3v avvik er minimale på load VS idle.

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Har denne jeg også.. Jeg er fornøyd godt fornøyd med ytelse og støy under load. Men støyen når PCen er avslått er verre :-\ . Den lager en svak summelyd (slik som kommer fra noen batterieliminatorer). 'Jeg' klarer ikke å sove med den på om natta, og skrur den derfor av med "svenskeknappen" bak på strømforsyninga. Jeg vet ikke om dette gjelder alle av dem, men jeg har lest at flere har denne lyden.

 

Jeg må bare si at jeg f.eks. har problemer med å sove med analoge klokker på rommet mitt. Dvs. at mange sikkert ikke har noe problem med å sove med denne strømforsyningen :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Slengkommentar - oppdaget heromdagen en svak susing ifra PSU når jeg slo av maskinen. Så jeg har det nok jeg også, bare at jeg ikke la merke til det i starten. Lyden blir nok overdøvet av Eheim 1046 vannpumpe til vannkjølingen.

 

- og hvorfor jeg ikke snorker som resten av Norge nå, henger sammen med ferdig lodding og testing av kabler til nyinnkjøpt projektor og Adeo lerret :yes:

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Er der nogen, der ved, hvad lengden på kablene er?

 

/dorf

5201717[/snapback]

Jeg kan mnåle når jeg tar ut pcu'en min, når jeg blir ferdig med prosjektet. Må jo flytte alt over til det ny kabinettet

 

Vil bare si at dette er den bedte pcuen jeg har hat :w00t: Den er virkelig værdt 900kr ;)

 

Kjører dette systemet med ingen problemer:

HK: AsRock 939A8X-M

CPU: AMD 64 "Venice" 3000+ s 939 (1.8 GHz @ 2.45 GHz)

Kjøler: tT Golf 325 med en 14dB SilenX 120mm vifte

RAM: 2x512 mb Kingston Hyper X 2-3-2-6

HDD: 2x160 GB WD ATA 133

DVD: Sony D23A

GFX: XFX GeForce FX 5500

PSU: MIST 500W

 

Blir med tiden et 6600gt, 2 nye disker (250gb) og vannkjøling. Skal nok holde i massevis.

 

Så har jeg en pakke med sorte cable sleeves på vei, må jo sleeve de yterste kablene :D

 

Dit: har hat denne side 25-05 og har ikke noen problemer ;)

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...