Stette Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 (endret) Hello everybody Lurer på en ting.. Driver å overklokker CPU'n min, og kjører den nå på 3.3Ghz. Med den nye CPU vifta mi skal jeg prøve meg på mer, men lurer på om noen her har noen erfaringer med overklokking av prosessoren min. Ifølge brukertester har folk klart å klokke CPU'n opp til 3.9Ghz med den samme vifta som jeg skal bruke Jeg har nå: Intel Pentium 3 - 3.0Ghz Boxed PC800 Socket PGA478, 1MB Prescott Sokkel: Socket 478 Klokkehastighet: 3.0 GHz Systembus: 800 MHz Cache: L2 Cache 1MB Diverse: Hyper-Threading Har et Asus P4P800-Deluxe hovedkort, for se som lurte på det... CPU vifta jeg har fått er en Zalman CNPS7700-CU EDIT: Jeg har hatt den et par ganger oppe i 3.6Ghz, men BOXED vifta klarte ikke holde tempen nede Men prøver igjen med motet på topp og ny vifte Håper å kjøre den på 3.9Ghz eller 4 blank hvis jeg er heldig Endret 29. mars 2005 av Stette Lenke til kommentar
aspyr Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Jeg har fått min til å kjøre på 3.9 (ikke stabilt), men kjører den stabilt på 3.6 nå. Den vifta du har er jo betydelig bedre enn kjølinga i en shuttle. Så jeg ville tro du skal klare å kjøre den på rundt 3.9, hvertfall med tanke på varmen, om den er stabil er noe annet Lykke til Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Hva skjer når du prøver å klokke det høyere? Jeg selv driver og klokker på en 3.2, og da blir bare skjermen svart når jeg prøver å sette volten over 1.6 på vcore. Irriterende... Hva kjører du volten på? Lenke til kommentar
Stette Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 Jeg vet ikke... Jeg bruker den innebygde overklokkingsfunksjonen til Asus HK'et i BIOSEN. Utrolig kurrant funksjon. Der kan du velge imellom 5%, 10%, 20% og 30% overklokking. Da justerer den alt etter dette, til og med RAM'en. Men ifølge CPU-Z som jeg lasta ned i går har jeg 1.440V. Så du fikk jo egentlig et svar til slutt Her er print screen av min CPU-Z. Nå er den overklokket ifra 3.0Ghz til 3.3Ghz (10%) Skal prøve å klokke den til 3.6Ghz nå (20%) Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Mine erfaringer sier at den funker fint opp til 20%, men etter det stoler jeg ikke på den lenger. Har ikke testa 30% etter den nye TT-bigwater kom i posten, men stoler ikke helt på at asus kan klare å gi meg et stabilt nivå på så høye frekvenser. Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Stabilt nivå på hva? Stabilt nivå på 30% overklokking, 30% automatisk overklokk med andre ord. Liker bedre å ha oversikten med volt, fsb, multiplier, divider,etc selv. Stoler mer på meg selv enn en automatisk overklokkingsfunksjon prøver jeg bare å si. 130% av 3ghz er jo 3.9ghz. Snodig om det ville gått knirkefritt med den innebygde oc-funksjonen i bios. Synes nå jeg ihvertfall. Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Hva skjer når du prøver å klokke det høyere? Jeg selv driver og klokker på en 3.2, og da blir bare skjermen svart når jeg prøver å sette volten over 1.6 på vcore. Irriterende... Hva kjører du volten på? Alt over 1.5v vcore for prescott er for høyt . Lenke til kommentar
aspyr Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 (endret) Jeg kjører min på 1.4 vcore, 15 mp og 240 fsb. RAM kjører forøvrig på 5:4 Load temp ligger rundt 50-60 grader, noe som jeg syns er helt OK med kjølingen jeg har. Når jeg prøver å kjøre den høyere enn 3.9 blir det bare svart når jeg booter, er ikke sikker på hva som stopper meg egentlig. Uansett er tempen for høy på 3.9Ghz edit: 400 innlegg Endret 4. april 2005 av aspyr Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Alt over 1.5v vcore for prescott er for høyt . Jeg kjører på 1.6v, men har vannkjøling. Det funker bra. Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Hvilken temperaturer har du på mosfetsene dine da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå