Jooakim Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Jeg kjøpte nytt headset idag (Koss SB45 ) Som jeg var veldig fornøyd med! Der er det to endiger på ledningen(en til mic, og en til høring ) Men hvis jeg skal bruke høytalerne ( Logitech X-220 2.1 ) Må jeg da bytte ledningene bak? Det er da veldig tungvint. :S Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Hvis det ikke er noen headphoneinngang på volumkontrollen elelr på noen av satelittene så må du nok bytte om.. Det du kan gjøre er å kjøpe en minijack-skjøtekabel... Denne kobler du til bak på maskien.. hun-enden av kabelen har du framme der du sitter.. Teip den fast i bordet eller noe.. Plutselig blir det mye enklere å skifte fra headsett til høytalere Lenke til kommentar
vegjoh Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Kan dette være en idè? Vegard Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 Hvis det ikke er noen headphoneinngang på volumkontrollen elelr på noen av satelittene så må du nok bytte om.. Det du kan gjøre er å kjøpe en minijack-skjøtekabel... Denne kobler du til bak på maskien.. hun-enden av kabelen har du framme der du sitter.. Teip den fast i bordet eller noe.. Plutselig blir det mye enklere å skifte fra headsett til høytalere Går det ann å kjøpe en skjøtekabel til bare Mikrofon inngangen? Jeg har ikke volumkontroll :/ Lenke til kommentar
H80 Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Ja, du får kjøpt en han-hun 3.5 mm jack-skjøtekabel på f.eks elkjøp. Du kan regne med å måtte betale ca 100 kroner. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 Men går det an å bruke en slik en til _bare_ mikrofon? Lenke til kommentar
H80 Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Selvsagt gjør det det. Regner med at headsettet ditt har 2 jack-plugger. Den ene til mikrofon, den andre til høyttalere. Det er ikke noe mikk-makk med dette, mikrofon og høyttalere virker helt uavhengig av hverandre. Jeg har selv blitt nødt til å skjøte kun mikrofonkabelen fordi jeg ønsker å bruke mic1-inngangen bak på lydkortet (pga spillchat og ip-telefoni), mens jeg bruker hodetelefonutgangen på den eksterne i/o boksen på Platinum Ex-kortet mitt (på grunn av volumknappen). Regner med at du har funnet en hodetelefonutgang på høyttalersettet ditt siden du spør om dette. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 Regner med at du har funnet en hodetelefonutgang på høyttalersettet ditt siden du spør om dette. Ja, det har jeg, det var den jeg har brukt inntilljeg fikk det nye, før hadde jeg Sony Mdrv-500 elns. :S Lenke til kommentar
H80 Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Gjør som jeg (har også SB-45 forresten) og forleng mikrofoninngangen. Teip fast hunnkontakten i nærheten hodetelefonutgangen. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 okok, Har du et bilde om hvordan den kabelen jeg skal kjøpe ser ut? Lenke til kommentar
Jabbala Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 okok, Har du et bilde om hvordan den kabelen jeg skal kjøpe ser ut? Er vel en slik du trenger. Og uansett hjelper de deg helt sikkert med saken hvis du stikker innom elkjøp lr lignende butikk.... Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 saken Hvilken sak? Lenke til kommentar
Jabbala Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 saken Hvilken sak? Hvilken kabel du trenger... De hjelper deg sikkert med å finne den i en av deres hyller... Ble det klarere? Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Kjøpte nettopp en slik audioswitch fra Biltema ( har akkurat samme problem som deg), og det fungerer kjempefint. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Kjøpte nettopp en slik audioswitch fra Biltema ( har akkurat samme problem som deg), og det fungerer kjempefint. Hvor mye kostet den på biltema? (kan vel umulig koste 200 kr. som en gjør på komplett...) Evt. så kan du kjøpe en 3.5mm splitter da, men da vil du ha lyd i begge to hele tiden. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Ja, du får kjøpt en han-hun 3.5 mm jack-skjøtekabel på f.eks elkjøp. Du kan regne med å måtte betale ca 100 kroner. Eller 39 kr. på Clas Ohlson... Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) Jeg har en mediahub fra Biltema. Funker fett. koster rundt 50 spenn. Edit: En annen god ting er at du har volumkontroll, kan mute mic enkelt av og på. Dessuten kan du koble til mobilheadset. Endret 30. mars 2005 av arnizzz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå