Gå til innhold

Headset, og Høytalere samtidig? hvordan?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det ikke er noen headphoneinngang på volumkontrollen elelr på noen av satelittene så må du nok bytte om..

Det du kan gjøre er å kjøpe en minijack-skjøtekabel... Denne kobler du til bak på maskien.. hun-enden av kabelen har du framme der du sitter.. Teip den fast i bordet eller noe.. Plutselig blir det mye enklere å skifte fra headsett til høytalere ;)

Lenke til kommentar
Hvis det ikke er noen headphoneinngang på volumkontrollen elelr på noen av satelittene så må du nok bytte om..

Det du kan gjøre er å kjøpe en minijack-skjøtekabel... Denne kobler du til bak på maskien.. hun-enden av kabelen har du framme der du sitter.. Teip den fast i bordet eller noe.. Plutselig blir det mye enklere å skifte fra headsett til høytalere ;)

Går det ann å kjøpe en skjøtekabel til bare Mikrofon inngangen?

Jeg har ikke volumkontroll :/

Lenke til kommentar

Selvsagt gjør det det. Regner med at headsettet ditt har 2 jack-plugger. Den ene til mikrofon, den andre til høyttalere. Det er ikke noe mikk-makk med dette, mikrofon og høyttalere virker helt uavhengig av hverandre. Jeg har selv blitt nødt til å skjøte kun mikrofonkabelen fordi jeg ønsker å bruke mic1-inngangen bak på lydkortet (pga spillchat og ip-telefoni), mens jeg bruker hodetelefonutgangen på den eksterne i/o boksen på Platinum Ex-kortet mitt (på grunn av volumknappen).

Regner med at du har funnet en hodetelefonutgang på høyttalersettet ditt siden du spør om dette.

Lenke til kommentar
Kjøpte nettopp en slik audioswitch fra Biltema ( har akkurat samme problem som deg), og det fungerer kjempefint.

Hvor mye kostet den på biltema?

(kan vel umulig koste 200 kr. som en gjør på komplett...)

Evt. så kan du kjøpe en 3.5mm splitter da, men da vil du ha lyd i begge to hele tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...