Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Gir K&N luftfilter økt bensinforbruk?


Anbefalte innlegg

Har bare et spørsmål. Jeg har en Passat 1,8 t og lurer på:

Med bytte av luft filter, vil jeg da få økt drivstoff forbruk?

Har lyst å chippe men da også bytte eksosannlegg. Vil det bli noe mer lyd om jeg bytter til k&n filltre? vil det ha noen effekt på motor? vil bilen kunne brukes som vanlig selv om luftfiltre, chipp og eksos er byttet? eller må jeg kødde under panseret hver gang det er kaldt eller regner ute?

 

Sikker mangen dumme spørsmål men dette kan jeg ikke :roll:

Takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forandret litt på emne ditt.

 

Du får nok ikke høyere bensinforbruk med K&N filter. Bilen kan brukes som vanlig hvis du chiptrimmer, setter på effektanlegg og filter. Går fint å kjøre med K&Nfilter når det er kald og regner.

 

En liten advarsel, luftmassemålerene til VAG er ikke glad i olje, en del som får problemer pga oljen i k&n filter og andre sportsfilter.

Endret av trra
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du kan jo få montert en socket, som du lett kan bytte chippene på. Det gjør ofte verkstedene, men spør først.

 

Er det noen som vet fra hvilken reg-dato man må betale ekstra hk avgift? Har en '96 modell Audi A6, men siden den er importert og registrert i '95 står det bare "1995" i vognkortet. Vil det si at jeg kan chippe den og får det på vognkortet uten å betale HK avgift?

Lenke til kommentar
Du kan jo få montert en socket, som du lett kan bytte chippene på. Det gjør ofte verkstedene, men spør først.

 

Er det noen som vet fra hvilken reg-dato man må betale ekstra hk avgift? Har en '96 modell Audi A6, men siden den er importert og registrert i '95 står det bare "1995" i vognkortet. Vil det si at jeg kan chippe den og får det på vognkortet uten å betale HK avgift?

Ja, bare biler som er registert i norge 01.01.96 eller seinere som må betale. Etter 10 år trenger man eller ikke betale noe, så i 2007 så vil 96 mod være avgiftsfri ved trim.

Endret av trra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...