raatass40 Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 (endret) Jaja ikke lenge sia jeg fikk fortalt dere att jeg var lykkelig eier av Minolta Dimage A200. Dette ble kjøpt 23/3 og er nå levert tilbake idag. Grunnen var att det ble vel litt for avansert for meg, og kona skjønte ikke så mye mer av det heller. Nå har jeg en tilgodelapp på kr.7500,- og skal kjøpe nytt kamera. Det gamle kameraet jeg hadde var ett Fujifilm Finepix S5000. Dette var ett godt produkt vi likte, gode skarpe bilder og greit å bruke. Jeg har sett litt her på brukererfaringer (Akamera) og disse modeller jeg nevner her virker det som att dem fleste er fornøyd. Jeg er litt usikker på valg denne gang, men Fujifilm S5500 er jo en mulig kandidat. Noen synspunkter på mine valg? Det er jo jeg som skal velge til slutt, men kunne være kjekt å vite hva dere mener. Ting som jeg vil ha er ...Skarpe bilder... ...Gode farger... ...God videofunksjon... ...Gode bilder i skumring... Så til dem kamera jeg har sett på her inne på nettet og lest om: 1.Panasonic Lumix DMC-FZ20 2.Fujifilm Finepix S5500 3.Sony Cybershot DSV-V3 4.Canon Powershot G6 På forhånd takk. Endret 29. mars 2005 av raatass40 Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 (endret) Det måtte jo da bli Olympus C-765 UltraZoom. 4 megapixel, 10x optisk zoom, 3cm supermakro, og markedets minste ultrazoom-kamera. Svært lettbetjent med en del ferdige programvalg på modus-hjulet (auto, portrett, landskap, portrett+landskap, sport, natt, video, 4 stk. egne definerte moduser, for å nevne noen), det hele til rundt 2600,- (kostet rundt 5000 for et års tid siden). Da har du 5 tusen igjen til å bruke på annet digg (lommekamera til kona?), og har et lettbetjent kamera med fulle manuelle muligheter og svært allsidig optikk. Daagens mest-for-pengene-kamera, spør man meg. Men det gjør man sikkert ikke.... Her er f.eks. godt og vel skumring, tatt på Hvasser kl. 22 i august, i nattmodus. Stor utgave her Endret 29. mars 2005 av manskow Lenke til kommentar
raatass40 Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 Jaja ikke lenge sia jeg fikk fortalt dere att jeg var lykkelig eier av Minolta Dimage A200.Dette ble kjøpt 23/3 og er nå levert tilbake idag. Grunnen var att det ble vel litt for avansert for meg, og kona skjønte ikke så mye mer av det heller. Nå har jeg en tilgodelapp på kr.7500,- og skal kjøpe nytt kamera. Det gamle kameraet jeg hadde var ett Fujifilm Finepix S5000. Dette var ett godt produkt vi likte, gode skarpe bilder og greit å bruke. Jeg har sett litt her på brukererfaringer (Akamera) og disse modeller jeg nevner her virker det som att dem fleste er fornøyd. Jeg er litt usikker på valg denne gang, men Fujifilm S5500 er jo en mulig kandidat. Noen synspunkter på mine valg? Det er jo jeg som skal velge til slutt, men kunne være kjekt å vite hva dere mener. Ting som jeg vil ha er ...Skarpe bilder... ...Gode farger... ...God videofunksjon... ...Gode bilder i skumring... Så til dem kamera jeg har sett på her inne på nettet og lest om: 1.Panasonic Lumix DMC-FZ20 2.Fujifilm Finepix S5500 3.Sony Cybershot DSV-V3 4.Canon Powershot G6 På forhånd takk. Er der ingen som vil hjelpe meg med dette, hva er da vitsen med ett forum? Har lest tester på alle disse kameraene og har vel funnet ut att Sonyen er meget inntresant, men hadde allikevel vært kjækt å hørt noen,s meninger på mitt spørsmål Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 jamen det får du da så. Video funktionen kender jeg dog INTET til, og skumringsbilleder er ikke den bedste side for FZ 20. J Jeg havde kigget på FZ3 inden, men endte med 20 da jeg har et lille kamera, og det jeg købte gerne måtte være lidt større. NU ville jeg nok kigge på FZ5, der ser ud til at være hurtigere i autofokus end FZ20. læs denne debat: http://forum.akamera.dk/index.php?showtopic=392831 jeg ved ikke om der er skumrings billeder, men kig engang på www.fotokritik.dk under kameraer - der kan du få en ide om de billeder kameraet tager. Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Jeg glemte at sige, at jeg er fint tilfreds med kameraets "programmer" der mulighed for at vælge automatisk, Lukker priotiet, blænde prioritet og en masse andet jeg ikke har nået at bruge endnu. Men det tror jeg nok de fleste nyere kameraer har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå