jossto Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Har en Dell Dimension 4100 (PIII, 1000mhz, 515 meg RAM) som min sønn bruker til å spille på - han har ikke de helt store kravene til ytelse enda . De siste spillene han kjøpte fikk vi ikke til å virke så jeg kjøpte et ATI Radeon 9800 Pro (R350) kort. Jeg installerte det og hadde noen problemer med å få det til å fungere. Så etterpå at det krever P4 prosessor, men ved å redusere HW akselerasjonen ser det nå ut til å fungere greit. Men, spillene er noe hakkete noen ganger selv om de ellers fungerer greit nok. Jeg mistenker imidlertid at jeg ikke får utnyttet kraften i kortet. Kan noen gi meg en vurdering på hva som er den minste oppgradering jeg kan foreta for å utnytte det nye skjermkortet bedre? Hadde tenkt å vente med ny PC til min sønn krever bedre ytelse. Kan jeg bytte ut hovedkort og prosessor og beholde alt det andre? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 (endret) Du må nok ha ny ram også.Det står nok sdram i den maskinen din. Å finne et nytt hovedkort som støtter sdram er ikke lett. Da må du nok kjøpe et brukt hovedkort. Jeg tror ikke jeg ville oppgradert den maskinen der,det koster mer enn det smaker. Hvor mye penger hadde du tenkt til å bruke på dette? Endret 29. mars 2005 av Morten K Lenke til kommentar
phax Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) Asus A7V600-X, KT600, Socket-A, LAN SATA, ATX, LAN, Raid, Lyd, AGP8X AMD Sempron 2500+ 1.75GHz Socket A 333MHz, 256KB, BOXED m/vifte DDR-DIMM PC3200 512MB DDR CL2.5 Minne 184-P (for DDR-PC400MHz) totalt: 1400,- www.komplett.no edit: nå vet jeg ikke hvordan den kassa di ser ut, men kan være smart å sjekke at et atx hovedkort passer, er jo ofte de kjører m-atx kort i slike maskiner.. Endret 30. mars 2005 av phax Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå