DarkStarr Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Jeg har et skoleprosjekt som begynner snart, og jeg har tenkt til å lage en liten desktop kasse i tre, en kamerat har en 15" skjerm fra en gammel bærebar som jeg får låne og jeg lurer på om det i det hele tatt går ann og koble den til en vanlig pc og få det til å funke... råd og svar tas vel imot (kommer nok en worklogg) Lenke til kommentar
SacrefiZer Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Jeg har sett og tenkt på det samme, det jeg "tror" skal gå er om du klipper av ledningen fra en vanlig skjerm og klipper av ledningen som går inn i HK på den bærbare og kobler de sammen, men de må være riktig koblet. Tror det skal gå, men før du prøver det så tor jeg at du skal være helt sikker, er litt kjett om noe skal bli ødelagt Noen bilder av hvordan kab. ditt skal se ut hadde også vært moro Holder på med det samme som deg forresten Mvh. SacrefiZer Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Har vel litt lite med casemod og gjøre, mer om hardware.. Men uansett så skal jeg snart gjøre noe likt. Skal strippe av en liten skjerm fra en gammel bærbar å bruke den i front på kabinettet mitt som jeg skal bygge til GetTogether..! Tror det skal finnes guider for sånt. Kan se om jeg finner noe om du ikke finner noe i linkene til høyre på www.metku.net ! Lenke til kommentar
DarkStarr Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 Jeg har sett og tenkt på det samme,det jeg "tror" skal gå er om du klipper av ledningen fra en vanlig skjerm og klipper av ledningen som går inn i HK på den bærbare og kobler de sammen, men de må være riktig koblet. Tror det skal gå, men før du prøver det så tor jeg at du skal være helt sikker, er litt kjett om noe skal bli ødelagt Noen bilder av hvordan kab. ditt skal se ut hadde også vært moro Holder på med det samme som deg forresten Mvh. SacrefiZer Mne på den skjermen han har er det bare 2 ledninger som går ut av skjermen, kobla til en liten plast greie... Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Visst nokon får tak i ein guide som forklara korleis du kan koble en bærbar skjerm til en stasjonær, så for gudsskyld sei i frå Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Du må nok ha et kontrollerkort til skjermen, det kan bli dyrere enn å kjøpe en ny skjerm Lenke til kommentar
DarkStarr Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 Du må nok ha et kontrollerkort til skjermen, det kan bli dyrere enn å kjøpe en ny skjerm Æsj! er du sikker?, jeg så en kar på GlobeLAN som hadde en koffert pc med en sånn skjerm, tror ikke han hadde lagt no spess penger i den... Lenke til kommentar
nree Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Kan jo ha ein vanlig pc med nettvek til ein bærbar og så bruker du radmin for spectate mode og full skjerm så skal skjermen funke for den andre pc'n Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 DarkStarr: Var det en vanlig PC, eller var det en bærbar han hadde i kofferten? Kanskje han hadde kjøpt en billig LCD-skjerm? goggen90: Får du ikke bare 256 farger og litt forsinkelse gjennom radmin? Tror ikke det er den beste løsningen Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Det må vel være mulig å ta skjermen i frå en bæbar og koble den til en stasjonær pc? Fikk nemmelig en artig ide om å lage ein server pc med intigrert tastatur og skjerm Det må vel være perfekt plass-sparing Lenke til kommentar
xcase Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 trolig like billig å kjøpe en billig lcd til tusenlappen Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Kjøpte en gammel bærbar av bestekameraten min for 20 shpenn (egentlig 80, fordi jeg skyldte han en snusboks!), og tror meg! Den funka fett til sitt formål.. Men når jeg får bygd kabinettet mitt GetTogether (sliter helt vilt med økonomiske problemer) skal jeg sette den opp å se hvordan det tar seg ut! Blir vel et av høydepunkta.. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 jamen du får vel ikke en LCD skjerm som er like tynn? Lenke til kommentar
DarkStarr Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 Kjøpte en gammel bærbar av bestekameraten min for 20 shpenn (egentlig 80, fordi jeg skyldte han en snusboks!), og tror meg! Den funka fett til sitt formål.. Men når jeg får bygd kabinettet mitt GetTogether (sliter helt vilt med økonomiske problemer) skal jeg sette den opp å se hvordan det tar seg ut! Blir vel et av høydepunkta.. Får du kobla til LCD skjermen da? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Fant en guide som jeg bokmerka hos fattern..! Kabelen fra skjermen skal nemlig kobles på en helt vanlig skjermkabel, men er litt værre med strøm..! Eneste jeg husker.. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Fant en guide som jeg bokmerka hos fattern..! Kabelen fra skjermen skal nemlig kobles på en helt vanlig skjermkabel, men er litt værre med strøm..! Eneste jeg husker.. Send så fort du får muligheten linken asså Lenke til kommentar
icer Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Tror du måtte koble inn via en eller annen chip pga. at signalene sendes på en annen måte på bærbar enn på stasjonær... Lenke til kommentar
DarkStarr Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 Fant en guide som jeg bokmerka hos fattern..! Kabelen fra skjermen skal nemlig kobles på en helt vanlig skjermkabel, men er litt værre med strøm..! Eneste jeg husker.. Finn den guiden der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå