Gå til innhold

LCD skjerm fra bærebar til vanlig pc?

Anbefalte innlegg

Jeg har et skoleprosjekt som begynner snart, og jeg har tenkt til å lage en liten desktop kasse i tre, en kamerat har en 15" skjerm fra en gammel bærebar som jeg får låne og jeg lurer på om det i det hele tatt går ann og koble den til en vanlig pc og få det til å funke...

råd og svar tas vel imot :D

(kommer nok en worklogg)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har sett og tenkt på det samme,

det jeg "tror" skal gå er om du klipper av ledningen fra en vanlig skjerm og klipper av ledningen som går inn i HK på den bærbare og kobler de sammen, men de må være riktig koblet.

Tror det skal gå, men før du prøver det så tor jeg at du skal være helt sikker, er litt kjett om noe skal bli ødelagt :(

Noen bilder av hvordan kab. ditt skal se ut hadde også vært moro :p

Holder på med det samme som deg forresten ;)

Mvh. SacrefiZer :cool:

Lenke til kommentar

Har vel litt lite med casemod og gjøre, mer om hardware.. :)

Men uansett så skal jeg snart gjøre noe likt. Skal strippe av en liten skjerm fra en gammel bærbar å bruke den i front på kabinettet mitt som jeg skal bygge til GetTogether..! Tror det skal finnes guider for sånt. Kan se om jeg finner noe om du ikke finner noe i linkene til høyre på www.metku.net !

Lenke til kommentar
Jeg har sett og tenkt på det samme,

det jeg "tror" skal gå er om du klipper av ledningen fra en vanlig skjerm og klipper av ledningen som går inn i HK på den bærbare og kobler de sammen, men de må være riktig koblet.

Tror det skal gå, men før du prøver det så tor jeg at du skal være helt sikker, er litt kjett om noe skal bli ødelagt :(

Noen bilder av hvordan kab. ditt skal se ut hadde også vært moro :p

Holder på med det samme som deg forresten ;)

Mvh. SacrefiZer :cool:

Mne på den skjermen han har er det bare 2 ledninger som går ut av skjermen, kobla til en liten plast greie...

Lenke til kommentar
Du må nok ha et kontrollerkort til skjermen, det kan bli dyrere enn å kjøpe en ny skjerm :(

Æsj!

er du sikker?, jeg så en kar på GlobeLAN som hadde en koffert pc med en sånn skjerm, tror ikke han hadde lagt no spess penger i den...

Lenke til kommentar

Kjøpte en gammel bærbar av bestekameraten min for 20 shpenn (egentlig 80, fordi jeg skyldte han en snusboks!), og tror meg! Den funka fett til sitt formål.. Men når jeg får bygd kabinettet mitt GetTogether (sliter helt vilt med økonomiske problemer) skal jeg sette den opp å se hvordan det tar seg ut! Blir vel et av høydepunkta.. :p

Lenke til kommentar
Kjøpte en gammel bærbar av bestekameraten min for 20 shpenn (egentlig 80, fordi jeg skyldte han en snusboks!), og tror meg! Den funka fett til sitt formål.. Men når jeg får bygd kabinettet mitt GetTogether (sliter helt vilt med økonomiske problemer) skal jeg sette den opp å se hvordan det tar seg ut! Blir vel et av høydepunkta.. :p

Får du kobla til LCD skjermen da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...