flodhest Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Benyttet meg av muligheten til å ta et par bilder i påskeferien. Dette bildet er tatt i Stryn. Originalen Hva synes dere? Det jeg liker er at himmelen ser malt ut. Men det ble kanskje litt mye sort fjell? Lenke til kommentar
13Marius37 Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Helt greit bilde, men blir litt for mørkt.... Lenke til kommentar
rogerjo Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) Et par bilder ?? Altfor lite Det var stor forskjell på orginalen og det behandlede bildet. Orginalen var "ufyselig" med digital datostempling Du har klippet fint på det du vil vise fram. Synes du har en bra ballanse mellom mørkt fjell og himmel. Det som jeg trekker for, er at du har "manipulert" fargesettingen for mye. Fargene er forsåvidt fine der det er farger, men det ble for mye mørkt etter min smak. EDIT: Modifiserer min uttalelse om klipping: Ville kuttet litt mer i underkant Endret 30. mars 2005 av rogerjo Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Hei! Likte bildet godt, jeg! Syns egentlig ikke at det ble for mørkt, det er vell det som er meningen!? Fint at fjellet ble en knallsvart silhuett, og ja himmelen ser tegnet ut. Morsom effekt. Hvor mye har du redigert, hvis du har gjort det. Jeg ser nå på link nr. 2, ikke nr. 1... Kanskje et annet utsnitt kunne hjelpe for det blir litt mye fjell. Jeg prøvde litt i Photoshop, men jeg fant ikke et bra utsnitt. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 Takker for god kritikk! Ser det er litt uenighet om hvorvidt bildet er for mørkt eller ei, selv synes jeg det er passe slik det er nå, men jeg har bestemt meg for at om jeg skal bruke dette bildet til noe, eller ta vare på det, skal jeg kutte litt i underkanten. Som det ble nevnt tidligere i tråden. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 (endret) Et par bilder ?? Altfor lite Hehe, jeg fikk også tatt dette bildet. Hva synes dere om det? Ser ikke bra ut med datostempling, men den fjernes vel etterhvert. EDIT: bildet er tatt fra bil, i fart, så det er et lite speilbilde nederst i venstre hjørne. Endret 31. mars 2005 av flodhest Lenke til kommentar
rogerjo Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Helt nydelig. Bor selv i et område der speilblankt hav er omtrent like vanlig som å reise til månen Dette gir kriblinger. Liker måten bildet deles i to på, med et perfekt speilbilde i vannet. Til å være "skudd fra hofta" er det bra utført. Synd med bilvindusrefleksene som nok plager en del av bildet. Men du har absolutt noe å være fornøyd med der. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 1. april 2005 Forfatter Del Skrevet 1. april 2005 Hjertelig takk. Lenke til kommentar
svamp Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 (endret) Hehe, jeg fikk også tatt dette bildet. Hva synes dere om det? Ser ikke bra ut med datostempling, men den fjernes vel etterhvert. EDIT: bildet er tatt fra bil, i fart, så det er et lite speilbilde nederst i venstre hjørne. Fint bilde av Jølstravatnet. Det vannet badet jeg i påsken, på fredag Litt rar følelse med fartsuskarpheten, skulle likt å se en skarp versjon også. Det første bildet: Jeg syns det var veldig flotte farger, og stilig at det så malt ut . Men det det er tydeligvis ganske mye manipulert? Datostemplingen ville jeg ha slått av, det bør være mulig om det er et digitalkamera. Det ødelegger veldig mye om du er nødt til å redigere den bort selv. Dessuten har vel de fleste digitale kameraer dato/klokkeslett for bildet lagret i EXIF-infoen? EDIT: La inn noen linjeskift. Endret 1. april 2005 av svamp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå