Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Webdeal, det er norges dårligste host - IKKE activeisp.


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg vil fortelle min horrible historie om Webdeal.

Nå ser jeg bort fra alle gangene mailserveren har hatt problemer siste 6mnd (ca. 5 ganger i uka jeg har FÅTT med meg).

 

Fredag klagde kunder og venner på at mailer de sendte til meg ble rejecta - dette gjelder HELE fredagen. Problemene fortsatte lørdag, søndag OG de har ennå ikke fikset det.

 

Nå har problemet endret seg litt. Før fikk jeg ikke kontakt med serveren (100% dødt). Nå har de på en eller annen måte endret mitt passord så jeg kan ikke bruke ftp, email osv. osv. De har heller ingen telefon jeg kan ringe, så jeg har hele tiden brukt mail (utgående mail gjennom smtp.chello.no).

 

Før hadde jeg domener hos Activeisp og opplevde 1 mailserverproblem på 2 år. Jeg hadde muligens litt flaks, og var på en av deres gode servere, men likevel...

 

Jeg forstår at Webdeal også kan få problemer, men forskjellen mellom domenetilbyderne er at NOEN av dem faktisk bryr seg om problemene og får dem rettet opp asap. slik at kunder ikke opplever store økonomiske tap hver dag mailen er død.

 

Så tenk dere om, neste gang dere blir fristet av Webdeals priser... Det er som med PCutstyr (treige) og Buydirect (stukket av med 2500 av mine penger i 2mnd nå).

 

Mvh.

 

Shahin (aka. stratcast)

[email protected]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"...pay peanuts - get monkeys..."

 

Forskjellen på WebDeal og ActiveISP er hvordan infrastrukturen er bygget opp. ActiveISP kjører f.eks full redunans på sin serverpark slik at alle websider, mail ol. befinner seg på mer enn èn server på minimum to forskjellige fysisk adskilte steder. Dette er selvfølgelig kostbart, men tross alt verdt prisen når ting går galt.

 

WebDeal sine løsninger er ikke "dårlige" i så måte, men for at de skal kunne holde det lave prisnivået som de gjør må det dessverre gå på bekostning av noe. Og i dette tilfellet kvaliteten på produktet hvilket man dessverre ikke merker før det går galt.

 

Ellers har WebDeal informasjon om noen av problemene for øyeblikket på sine sider.

Lenke til kommentar

Webdeal opplyser:

 

"Hvordan kan dere være så billige?

 

Dette er faktisk ett av de mest vanlige spørsmålene vi mottar. Prinsippet er like enkelt som det er gammelt. Man setter ned prisen, øker kvantumet og tjener like mye penger."

 

 

Hvis det hadde stått "Vår webhosting er blandt markededs verste, men for private hjemmesider vil ikke 20% nedetid ha noe å si" hadde jeg ikke blitt sur og oppgitt. De har solgt meg domener både til privatbruk og firmabruk. Når de ser at et legekontor skal registrere et domene og kjøpe hostingtjenester, bør de enten opplyse om at de anbefaler hosting annet sted - eller skaffe seg litt bedre servere til firmasidene (helst til alle sidene).

 

Ellers kan jeg fortelle at på "Driftsiden" står det bare om problemene i helgen og at disse nå skal være fikset. Dette gjeler ikke mitt domene, som nå ennå har problemer (Mandag kveld).

 

Mvh.

 

Shahin (aka. stratcast)

[email protected]

Lenke til kommentar

har hatt domenet registrert hos webdeal siden begynnelsen av april. må si at jeg er ganske fornøyd med tjeneste derfra. det har riktignok vært noen problemer (har hatt noen problemer med å logge med på ftp nattestid, men da det er få som har besøkt siden min nattestid så er dette noe jeg har sett på mellom fingrene da jeg har en personlig hjemmeside).

 

hvis du (shanin) hadde vært på mailinglisten til webdeal ville du fått driftsmeldinger fra webdeal om at de har hatt noen problemer med en patch de har fått fra kobolt. med andre ord er dette noe webdeal ikke kan klandres for direkte (er jo ikke deres skyld at sikkerhetsoppdaeringen de har fått er feil).

 

så jeg synes ikke du skal syte...webdeal har vært veldig raske de gangene jeg har hatt spørsmål til dem pr mail. active isp er jo beryktet for å ha lang ventetid på support, særlig på telefon. det har pleid å så telefonnummer til den som har ansvaret for drifting av server de forskjellige dager, så skjønner ikke hvordan du har hatt problemer med å nå dem....

Lenke til kommentar

Quote:


hvis du (shanin) hadde vært på mailinglisten til webdeal ville du fått driftsmeldinger fra webdeal om at de har hatt noen problemer med en patch de har fått fra kobolt.


.....


så jeg synes ikke du skal syte...webdeal har vært veldig raske de gangene jeg har hatt spørsmål til dem pr mail.


 

Hvis du leser litt nøye, ser du at problemet mitt er at jeg IKKE har noen mail. Så om de er raske på å svare på mail eller sende meg driftsmeldinger har det ingenting å si.

 

Hadde ikke DU vært sur om du hadde vært uten mail, ftp, www - alt, i opptil 5-6 dager? Kanskje, kanskje ikke... Men jeg blir ALLTID sur når jeg ikke får noe jeg har betalt for, i likhet med mange andre.

Lenke til kommentar

Quote:


hvis du (shanin) hadde vært på mailinglisten til webdeal ville du fått driftsmeldinger fra webdeal om at de har hatt noen problemer med en patch de har fått fra kobolt. med andre ord er dette noe webdeal ikke kan klandres for direkte (er jo ikke deres skyld at sikkerhetsoppdaeringen de har fått er feil).


 

Det er i utgangspunktet likegyldig hvems feil det er, så lenge det er sluttbruker som lider. At Webdeal har problemer med sine leverandører igjen etc, bør ikke gå utover sluttforbruker og de burde ha backup systemer klare til og overta hvis noe går feil.. Er dårlig PR for et firma og kun skylde på sine leverandører etc.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-02 00:14, ZerBox skrev:

Noen andre som har gode/dårlige erfaringer med WebDeal? Jeg satt klar til å bestille et domene hos de før jeg leste her. Stoppet opp litt da. Venter å ser hva dere andre skriver her etterhvert...


 

Jeg anbefaler deg domene i utlandet.

Der er prisene til nesten alle tilbyderne langt under webdeal nivå og i verste fall får du webdeal service, men da har du i det minste ikke betalt 1200 for det, men bare rundt 100-500kr...

 

Hvis du har råd kan du jo gå for ActiveISP e.l. som jeg ALDRI har opplevd problemer med. De fikser feil innen 10-30min som oftest pga backupsystemene.

Lenke til kommentar

Dere snakker om at ditten og datten er billige, altså utenlandske selskaper. Men jeg lover det, er du en av de som ikke akkurat er de beste på data/internett, altså får mye problemer som du ikke klarer å fikse, er det bedre å gå for norske selskap.

 

Tenk deg da du skal "få" support, og alt forgår på engelsk. Mye vanskelig der, og det er mange norske selskaper som er svært rimelige.

 

Bare tips til noen av dere.

 

Mvh

 

Karl Erik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...