iver89 Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 http://www.jinzora.org/ - Demoversjon finnes under menyen Kom over dette geniale systemet her om dagen. Fra før av har jeg prøvd diverse løsninger (Slimserver, Shoutcast webradio, MusicPlayerDaemon osv) for å streame musikken min over nettet når jeg sitter på skolen, hos en kompis, eller andre steder der det hadde vært fint. Jinzora kom jeg over på et forum, og klikket meg inn på det av ren kjedsomhet. Etter å ha sett demoen de hadde på siden var jeg overbevist om at dette måtte jeg ha. Installasjonen gikk utrolig fort, da både MySQL, Apache og PHP er satt opp fra før. Via et oversiktlig grensesnitt kan jeg nå browse gjennom musikksamlingen min, klikke meg inn på et album/låt, og høre det i WMP, Winamp, Foobar m.m. Hver låt kommer opp som en egen oppføring i playlisten, så det er meget enkelt å bytte spor. Om jeg vil laste ned et helt album kan jeg klikke på ikonet, og få det tilsendt som en .zip fil (null komprisjon, men så jeg får alle filene i én). Kover for album, bilde av artist, og en liten biografi skaffes automatisk uten at jeg behøver å løfte en finger. Utrolig behagelig med andre ord. Serveren jeg bruker er en P3 450Mhz med 386Mb SDRAM, som kjører Gentoo Linux. Jinzora bruker kanskje 30% av CPU ressursene når 3 brukere er logget inn og streamer musikk samtidig. Anbefaler alle som har en tilgjengelig server og musikksamlingen i MP3 format å sette opp Jinzora, du vil definitivt bli tilfreds med resultatet . Lenke til kommentar
olear Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 (endret) hmmm, dette ser bra ut. Testet demo'en. Har brukt MPD før og dette er nok noe jeg kan vurdere å putte på serveren. Eneste jeg ikke likte var at jeg måtte installere flash for å bruke det. Endret 29. mars 2005 av olear Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 Bruker nesten dette som en erstatning for Winamp sin Media Library, fordi jeg får foreslått 4 tilfeldige album med kover, noe som hjelper mye når jeg ikke helt vet hva jeg vil høre på . Må bare få til en måte å oppdatere databasen på gitte mellomrom, så har jeg den komplette løsningen på en digital jukebox. Lenke til kommentar
olear Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 (endret) Har installert det og det fungerer faktisk bedre en forventet (digger flashpluginen). Eneste problemet jeg har er at Apache nå bruker 90% av CPU konstant. Snodig, bruker en AMD 2500+ EDIT: Ser ut som Apache har roet forbruket. Restartet Apache et par ganger å nå bruker den ingenting Endret 29. mars 2005 av olear Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå