enter Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Innvendige radiatorer får vel ofte (oppvarmet) kabinettluft inn og den varme lufta blir så blåst/sugd ut i rommet. Dette er litt på tryne syns jeg, - som ikkje har prøvd Er det mye kjøling å hente ved å sende romtemperert luft inn i radiatoren? Lufta må ut i rommet igjen og ikke inn i kassa da ? Eller e i heilt på tryne? :razz: Lenke til kommentar
EC Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Logisk nok vil kaldere luft føre til bedre kjøling. Derfor stusser jeg når jeg ser at radiatorer er montert slik at de enten suger luft ut av kassa, eller blåser luft inn i kassa. Det mest logiske må da være at luften suges inn gjennom radiatoren og blåses direkte ut av kassa. Gjerne via en støyfelle. -yummy- Lenke til kommentar
enter Skrevet 1. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2002 Quote: Den 2002-07-01 21:44, yummy skrev:Gjerne via en støyfelle. Yeppp, - + en minkfelle da, - noe av det værste jeg vet en når det slipper vill mink ut av kassa. - Tam mink og forresten, - men det skjer skjelden. :razz: Men Yummy, - hva slags dyr er støy? :wink: Og takker for svaret, - det var det jeg visste. Noen med tempmålte resultater? Lenke til kommentar
EC Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Støfelle: _____ > | > | | | | | | |___| Lufta kommer inn øverst til venstre, passerer gjennom en kanal som er fóret med noe stoff - gjerne noisecontrol's "magic fleece" eller tilsvarende. Idéen er at lyden skal opptas i stoffet, slik at det ikke bråker. Utluften skal ha noe større hull enn innluften, ellers kan det bli sus. Dette er også en effektiv rottefelle om man liker slike kjæledyr... :wink: -yummy- _________________ Project SU http://hinux.hin.no/~vidarf/ Skribent for overklokking.no Moderator [ Denne Melding var redigert av: yummy på 2002-07-01 22:23 ] Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Vis jeg skulle ha monter vannkjøling ville jeg ha sugt lufta ut av kassa. Grunnen er at de som varmer mest i PC-en blir kjølt ned av vann. Denne varmen blir ikke spredd rundt i kabinettet når man bruker luftkjøling. Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Dette påpekte jeg her inne for et par mnd siden og en kar som kaller seg Skrue gjorde noe med dette. Han laget en snedig løsning som henter kald luft under maskinen, blåser den gjennom en trakt via radiator og ut igjen. System temp. sank drastisk. =) Lenke til kommentar
enter Skrevet 1. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2002 Det var det jeg trodde , - men hva med minkfella til Yummy da :wink:? :razz: Fra spøk til halvor, - dette er selvfølgelig, noen som har sjekka forskjellen i vanntemp? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Under tvil, slenger jeg på en kommentar til det opprinnelige spørsmålet, og velger å overse "minkfelle"-kommentaren. Temperaturforskjellen ved å ta luft fra kabinettet kontra romluft, vil normalt være maks tre-fire grader. Dette basert på en kabinettemp på ca 30grader, imot en romtemperatur på ca 20grader. Løsningen Hondaen sikter til, kan du ta en titt på her: http://thomasr.evilspurv.net/skrue Det er verdt å merke seg at sys-temp sank med 6-7grader, kan være greit å ta med seg det også! Huff, serveren er visst "nede" igjen. :sad: Prøv senere! [ Denne Melding var redigert av: Skrue på 2002-07-02 22:24 ] Lenke til kommentar
Ole_bob Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 se på denne karen: http://www.overclockers.com/tips326/ Han har laget et eget luft system for radd'en, og superkjølt CPU'en. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Minner endel om mitt eget opplegg, bortsett fra at jeg henter luft fra bunnen av kabinettet. Men har (foreløpig) ikke peltier-kjøling! :sad: Lenke til kommentar
erl Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Quote: Den 2002-07-01 20:37, enter skrev:Innvendige radiatorer får vel ofte (oppvarmet) kabinettluft inn og den varme lufta blir så blåst/sugd ut i rommet. Dette er litt på tryne syns jeg, - som ikkje har prøvd Jeg har vannkjølt CPU og GPU. Da disse er kjølt er det ikke mye varmeutvikling igjen inne i kabinettet og tempen min ligger bare 0,5 grader over romtemp. I tillegg er det Noisecontrol amtter overalt, svart i svart. Derfor har jeg montert radiator (Giant) oppunder topplokket på mitt Chieftec kabinett og 2 stk 120mm vifter på utsiden som drar luften ut. Funker fint :smile: Lenke til kommentar
agjell Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Quote: Derfor har jeg montert radiator (Giant) oppunder topplokket på mitt Chieftec kabinett og 2 stk 120mm vifter på utsiden som drar luften ut. Har du bilde av dette? Har tenk å gjøre det samme med mitt kabinett... [ Denne Melding var redigert av: agjell på 2002-07-14 20:48 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå