Kr0vel Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 sikkert feilpostet eg har då tatt en (er ikkje sikker på om den er ny eller gammel) cpu vifte klipte kabelen(orginalt er den på 6volt) men nå koblet eg den til 24 volt. kan noe gå galt kan eg øydelege viften eller kortslutte noe? den går noe raskere en på 6 volt. kan eg koble den opp mot cpu og bruke den? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Du vil nesten helt garrantert ødelegge den med en 4dobling av spenningen! Den er tross alt berregnet for 6! Så det er ikke å annbefale å gjøre dette... Lenke til kommentar
Pels Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Feilpost: ja Overkillvifte.. sett egen motor på Lenke til kommentar
Kr0vel Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 den står og gr nå. det har den gjort i ca 40 min nå.. men tør ikkje prøve på cpu enda vil først vite om den er stabil Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 den står og gr nå. det har den gjort i ca 40 min nå.. men tør ikkje prøve på cpu enda vil først vite om den er stabil Det er store sjanser for at den over tid vil bli ødelagt om den ikke nå med en gang blir det så jeg ville nok ha latt den stå på noen dager for å se! Lenke til kommentar
Pels Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 (endret) Kulelageret er ikke beregnet for høyere hastigheter enn det som er oppgitt. Du kan selfølgelig gjøre det men livet til viften vil sikkert bli ganske kort. Endret 29. mars 2005 av Fur Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Det er en grunn til å ikke gjøre det pluss at spolene i vifta blir MYE varmere og kan eventuelt smelte! Det samme skjer med resten av elektronikken i vifta! Noen motstander og noe annet rask... Lenke til kommentar
maze Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Den vil antagelig leve et kort liv på 24v. Ikke å anbefale. Lenke til kommentar
bengh Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 24V i en PC ???? Går greiere å redusere volten. Kjører min skjermkortvifte på 7V i stedet for 12V. Kjøler nesten like bra og støyer ikke. Har gått slik 1.5 år nå.... Man bytter om litt på powerkabelen så har man det, husker ikke hvordan akkurat nå men det finnes på forumet et sted. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå