tørrfisk Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 (endret) Har en kompis som sykla hjem fra postkontoret med sin nye ram i dag i en støtsikker pose, men så klarte han å sykle på hav Så dere kan tenke dere hva som skjedde med RAM-brikken. (GEil value pc3200 med blå heatsink) Det jeg lurer på er om han skal ta av heatsinken og rense brikken med isopropanol? Han har allerede fønt den og prøvd den. Får han ny viss han sender den tilbake? Endret 29. mars 2005 av tørrfisk Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 Geil brikkene har "livstidsgaranti", men gjelder det slike ting og? Går det bra å rense brikkene med kondensfjerner? Ryker garantien viss han tar av heatsinken?? Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Det er vell berre til å spørre butikken der han kjøpte ram brikkene hjå og sjå kva dei seier. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 Den ble kjøpt på PS Data. Tviler på at de dekker Ram brikker som detter på hav. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 Blir garantien brutt viss heatsinken fjernes? Hvordan fjerner man heatsinken? Kondensfjerner er vel safe å bruke til å rense? Stakkars fyren er desperat. Er det stor sjanse for at brikken er ødelagt? Den ble relativt fuktig. Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Du sier at han har prøvd den, hva skjedde ? Hav = saltvann = irring = ikke bra Det er vanskelig for en "bruker" å nøytralisere virkingen av saltvannet, så det beste vil nok være å skrivve opp den RAM'en på tabbekvota, bite i det sure eplet og kjøpe nytt. Det villle ikke vært tiktig å bruke angrefristen på dette produktet, da andre (=meg eller deg) kan risikere å få den neste gang. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 Han ville ikke høre på meg og prøvde den før han hadde renset den skikkelig. Den funka ikke. Har selvfølgelig ikke tenkt å bytte den, men lurte på om han kunne levere den inn til PSdata eller noe. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Om han hadde skylt den i ferskvatn ASAP etter ulykka og latt den tørke i eit par timar så ville den kanskje funka. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 Nettopp det jeg sa til han. Men er det lurt å bruke vann? Er ikke kondensfjerner bedre? Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Rent vann etter saltvann funker som regel. Skyll bort alt av salt, og tørk skikkelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå