MyBigMouth Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Topic sier vell endel.... Jeg føler for å lære meg programmering men jeg bor i kr.sand og de fleste her driver bare med cs (bah) Noen som vet hvordan jeg kan få tak i informasjon til å lære meg programmering da? vet jo om mange som perl,python og C++ men jeg vet ikke hvilken av disse som er best/lettest/(best ).... Noen forslag? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Begynner vel med Python, eller kanskje C. Personlig begynte jeg med Quick Basic, for deretter å begynne med C (Power C) www.Python.org (Python) www.openwatcom.org (Open Watcom C/C++ compiler) Python tror jeg er det beste utgangspunktet. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 takker... Men er det forskjellige guider som er gode og lette og forstå? har også hørt at linux er et programmerings os men hva menes med dette,og er det nødvendig? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Jeg liker Visual Studio veldig godt, men det koster jo en del penger. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) Hvis du skaffer deg boka Accerated C++(eller en annen god bok), og skaffer deg GCC(gratis), så er du i godt gang med C++! Btw.: Denne, "An introduction to GCC" er ganske god. Edit: Hvis du tenker på å sette igang med C++, så er det mulig at denne FAQ'en besvarer endel ting du måtte lure på. Edit: Hvis du vil programmere, så betyr ikke det automatisk at du burde skifte OS til Linux. Det er mulig å programmere under Windows også.. Men det blir jo lettere etter som det er innebygd kompilator, og ting er litt mer "tilrettelagt" for det under Linux. Endret 30. mars 2005 av zirener Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå