Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 I dag fant jeg ut at jeg skulle flytte over en disk fra en maskin til en annen. Denne måtte først formateres å installeres OS på. Jeg prøvde meg første gang å installere OS uten å formatere, men fikk opp "feil under lasting av operativsystem" da jeg skulle starte maskinen opp etter å ha kopiert nødvendige filer. Jeg tenkte at det eneste som måtte til var en formatering. Det var det ikke. Først formaterte jeg den ene partisjonen og kopierte over filene. Etter reboot fikk jeg samme feilmelding. Så slettet jeg begge partisjonene og formaterte hele disken, men når jeg for noen minutter siden startet maskinen opp igjen, fikk jeg samme feilmelding. Jeg prøvde (uten egentlig å vite hva jeg gjorde) å loade både fail-safe og optimized defaults i bios, uten at det hjalp. Noen som vet hvorfor maskinen nekter å laste operativsystemet? Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 du kan ikke bare kopiere over windows...du må installere den ved hjelp av CD eller install-mappe.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Jeg gjør som jeg alltid har gjort: Formaterer disken og booter fra cd-rom. Kopierer over filer og installerer windows. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Det er en IDE-disk. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Det er en IDE-disk. Og den er seff. som master ? (jumpere) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Den er satt til cable-select. Er primary master i bios. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Noen små tips : 1. Er du 100% sikker på at det eksisterer en primærpartisjon på den disken du har installert windows på ? Dersom du har to partisjoner på en utvidet partisjon og installerer vil du få denne typen feilmeldinger. 2. Har du siste oppdatering av windows (støtte for denne typen store disker) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Noen små tips : 1. Er du 100% sikker på at det eksisterer en primærpartisjon på den disken du har installert windows på ? Dersom du har to partisjoner på en utvidet partisjon og installerer vil du få denne typen feilmeldinger. 2. Har du siste oppdatering av windows (støtte for denne typen store disker) 1. Ja. Jeg har prøvd alle tenkelige ting. Til slutt endte jeg opp med å slå i sammen alle partisjoner, men ikke en gang det fungerte. 2. Ja, det har jeg. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Ser nå at jeg mente siste versjon av bios, ikke windows Kan jeg skylde på at det var sent, eller ? Microsoft anbefaler å oppdatere til siste versjon av bios'en : http://support.microsoft.com/?kbid=326676 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Jeg prøvde med samme disk i hovedmaskinen og ikke da heller ville den. Tror disken må feile noe. Dritt Maxtor 'hurtikjøp-på-TG'-disk. Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 maxtor er ikke drit, selvom det var et forhastet kjøp på TG... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Denne disken er i alle fall helt ubrukelig. Nå prøvde jeg å bruke den som sekundærdisk for S-ATA, for å laste et par filer som Windows trengte under formateringen. Da fikk jeg akkurat samme feilmelding. Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 returner den? evt sett den opp som disk 2, og kjør et disk-check prg. på den. har du skrudd på S.M.A.R.T. i BIOS, og sett om det kommer opp noen feilmelding? Lenke til kommentar
Uncas Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Jeg har akkurat samme problem nå, bare med en hitachi sata disk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå